Strona 1 z 2

Jakie onony letnie szerokość i profil

PostNapisane: Pn 21:02, 20 gru 2010
przez Andrew-Buj
Witam.Mamy zimę ale ja już myślę o oponach letnich.Posiadam letnie opony w rozmiarze 165/65 R14 Continental na fabrycznych alu felgach Toora.Bieżnik jest już kiepski. Myślę o zmianie szerokości oraz profilu opony.Nowe opony chcę założyć na fabryczne alusy 14”.Proszę o poradę do jakiej szerokości mogę założyć opony aby nie tarły o nadkole przy skręcaniu.Prowadzenie samochodu też dla mnie wazne.Pozdrawiam. :)

PostNapisane: Pn 21:09, 20 gru 2010
przez Wolfi
zobacz u mnie 185/60 daja rade :D :D
w dziale o pandach masz podglad jak to wyglada :wink:
tyle ze czuc ze to szersza opona(nie mam wspomagania) ale za to komfort jazdy o niebo lepszy :) a przeklamiania licznika to chyba 0,07% w stosunku do seryjnych wskazan...

PostNapisane: Wt 19:15, 21 gru 2010
przez Andrew-Buj
Więc do rozmiaru 185/60 nie są potrzebne żadne dystanse.No i chyba podskoczy spalanie. :roll:

PostNapisane: Wt 21:25, 21 gru 2010
przez Wolfi
Nie sa potrzebne, wchodza bez problemu, spalanie u mnie nie wzrosło ;) nadal utrzymuje sie w granicach 5l ;) tez mialem obawy ze podskoczy ale jesli juz to maxymalnie o 0,2-0,3 litra ;)

PostNapisane: Pt 0:32, 24 gru 2010
przez victor89
U mnie podskoczyło o jakieś 0,7 litra - z tym że ja poruszam się na codzień z wyższymi prędkościami niż wolf ;)
na lato mam felge 5,5x14" z guma 185/60

PostNapisane: Pt 0:41, 24 gru 2010
przez Wolfi
victor89 napisał(a):U mnie podskoczyło o jakieś 0,7 litra - z tym że ja poruszam się na codzień z wyższymi prędkościami niż wolf ;)
na lato mam felge 5,5x14" z guma 185/60


Bo ja to emeryt jestem panie :wink:

PostNapisane: Pt 4:44, 24 gru 2010
przez Franek16i
na fabryczne 14:) zaloz zimowki:) a letnie zafunduj sobie aluski 15 i 195/45:) bedzie spoko:)

PostNapisane: N 21:46, 26 gru 2010
przez Andrew-Buj
Latem rozmawiałem z facetem który w Pandzie 1.2 miał założone oryginalne koła z Pandy HP. Mówił że jazda super ale spalanie ocenił na 0,5 do nawet 1 litra benzyny na setkę.Więc coś za coś ? :roll:

PostNapisane: Pn 12:01, 27 gru 2010
przez 12pawel
Zakładanie opony 185 i szerszej to zwykłe okaleczanie samochodu. Ktoś pisze o większym komforcie, co za bzdura. Większa średnica felgi to mniejszy profil opony, a co za tym idzie mniejsze tłumienie nierówności, więc gdzie tu komfort?? Polskie drogi nie umożliwiają założenie do pandy opon większych niż te opcjonalne 165/70 R14. Druga kwestia przyczepność, fakt na suchym może i lekko większa przyczepność, ale co w deszczu? Taki szeroki kapeć przy tak małej masie auta działa jak narty. Kolejna sprawa koleiny dość częste na polskich drogach. Przecież na nich praktycznie nie da się komfortowo prowadzić auta tak małego na takich szerokich oponach. Następna sprawa spalanie, Nikt mi nie wkręci że na szerokich spali tyle samo co na wąskich, a do tego przez te opory toczenia odbieracie jeszcze moc z tak małego silnika. Zużycie zawieszenia przy niskim profilu opon jest też nie uniknione , do tego dochodzi jeszcze szybsze zużywanie łożysk szczególnie w szerokich felgach na małym odsadzeniu (ET) .

Także szersze opony mają jedynie walor estetyczny, a nie użytkowy. No i jak napisałem szersze nie szerokie bo jak bym zobaczył pandę na oponach 195 to bym ze śmiechu nie wyrobił bo to bardziej ciągnik by przypominało nie auto kompaktowe :D

PostNapisane: Pn 13:18, 27 gru 2010
przez Andrew-Buj
O.k. Kolego ja pytam o praktykę a nie o teorię.Piszesz o zawieszeniu masie samochodu.Super a co powiesz o oponach np.Fiat 500 1.2 masa 865kg zawieszenie prawie takie samo jak w pandach moc o 9 koni większe a najmniejszy rozmiar opon na felgach stalowych to 175/65 R14 a Alu 185/55 R15.Koledzy mają różne rozmiary ja pytam o ich odczucia. :wink: pozdro

PostNapisane: Pn 14:13, 27 gru 2010
przez 12pawel
Można się było spodziewać :D Ja Was nie chce przekonywać bo więm że was nie przekonam, ja napisałem co o tym myślę (a wyjątkiem nie jestem). Wyskakujesz mi tu z fiatem 500. To jest takie "cudo" fiata jak smart mercedesa. Zobacz ile ludzi tym jeździ ( małe ,a drogie). Auto na pokaz wykonane przez fiata. Nie po to się głowią inżynierowie i robią testy żeby źle dobierać ogumienie. Piszecie o oponach 185 a nawet 195? Takie opony są ładowane do aut o masie od ok 1.2t i nie o profilu 45 czy 50 a normalnie ok 70 , a 195 już spokojnie można spotkać w dostawczych :D

Panda fabrycznie i tak jest stosunkowo twarda, a do tego jak zmniejszy się profil to nie ma siły żeby auto było bardziej komfortowe, no chyba że znamy 2 różne pojęcia komfortu. :D

Kolega Wolfi napisał "komfort jazdy o niebo lepszy"
Można się dowiedzieć co masz na myśli komfortu, co dokładnie się poprawiło?

PostNapisane: Pn 16:24, 27 gru 2010
przez Wolfi
Kolega Wolfi napisał "komfort jazdy o niebo lepszy"
Można się dowiedzieć co masz na myśli komfortu, co dokładnie się poprawiło?


prowadzenie w zakretach, szeroka opona plus twardszy zawias i panda lusterkami nie dotyka asfaltu :lol:

a co do twoich postów odnosnie wiekszych kapci powiedz to dla fiata który do pandy 100HP załozył 15 cali i 195/50 :D
Co do inych zdań o szerokich oponach, na 185 i mokrej nawierzchnie nie odczuwam dyskomfortu, hamuje sie podobnie jak na kolarkach 155.
Fakt odczuwam dyskomfort dopiero podczas sniegu i lodu i to jest masakra, szeroki letni kapeć nie trzyma sie w ogole drogi, oraz na koleinach ale to chyba logiczne przy szerszej oponie. Co do spalania no cóz widocznie mam lekka noge bo nie odczuwam różnicy w spalaniu ale u mnie panda od kilku lat pali w granicach 5,5l/100km. Większość trasa i mało zakorkowane miasto...
Kolejnym minusem który może ludziom przeszkadzac to zapewne krecenie kierownica bez wspomagani. Mi nie przeszkadza, ale znajada sie tacy dla których to bedzie wielki problem :)
Co do kolein i polskich dróg, no wybacz ale można bardzo łatwo i prosto uszkodzić felge na oponie seryjnej, jesli ktos decyduje sie na nizszy profil chyba wiem czym to grozi, a nie znam desperata co zalozy profil 40 i smiga po najwiekszych dziurach.
Zapomniales jeszcze o przekłamaniu licznika :)
Przy rozmiarze 185/60 oraz 195/50 wychodzi tyle samo co przy seryjnych 155/80 - tak uprzedzam od razu :)
Ja piszę po prostu to co u siebie zaobserowałem i czuję na codzień podczas jazdy :)
I proszę mi nie odbierać mojego posta jako ataku na swoją osobe :)
I tyle ode mnie :)[/quote]

PostNapisane: Wt 15:59, 04 sty 2011
przez artuss7
a ja się podepnę pod temat, chciałbym do swojej HP wsadzić opony 195/50/15 a teraz mam 195/45/15, ale wiem już że takie oponki są OK. Teraz moje pytanie, czy dystanse 10mm wejdą pod oryginalną felgę i nieco wyższy profil oponki ? Ma ktoś może takie dystanse i może podzielić się ze mną uwagami ;> ?

PostNapisane: Wt 19:43, 04 sty 2011
przez Vito
Ja z tyłu mam 5mm i jest ok :D kiedyś były z przodu i też nie było problemów :D

PostNapisane: Cz 22:50, 20 sty 2011
przez Adam
12pawel napisał(a):Zakładanie opony 185 i szerszej to zwykłe okaleczanie samochodu. :D


Popieram tą opinię i jej uzasadnienie.
Oczywiści, że można załozyć szerokie na tor, ale równo dociążyć auto o 210kg, ustawić spoilery i można się ścigać. Do "bezpiecznej" jazdy w Polsce konieczne są wysokie opony (80 nie 70, 65), które lepiej pokonaja niespodziewane krawęzniki i "przeszkony" - stałe i płynne.
To co robi Fiat poza homologacją (i użytkownicy) to już na potrzeby "mody" - jak kobieta niszczy włosy żeby ufarbować.