Zdjęcie górnej pokrywy silnika / egr / diagnostyka
Napisane: Wt 20:29, 28 maja 2013
Witam,
moja firmowa Pandzia VAN ('07, 1,3MTJ)po dwóch dniach stania na deszczu obraziła się na mnie i straciła moc.
Odpaliłem rano, przejechałem kilkadziesiąt metrów i nagle dodając gazu autko nie wkręca się w ogóle na obroty. Zatrzymałem się, zgasiłem, odpaliłem i niby wszystko wróciło do normy. Dojechałem do biura, zaparkowałem (nadal padał deszcz) i po 4 godzinach ponownie musiałem wyjechać. Powtórzyła się sytuacja z rana czyli brak mocy. Dopiero gdy powoli dodaje gazu, Fiacik wkręca się na obroty, ale maksymalna prędkość jazdy to 40km/h.
Odpaliłem google, poszperałem i znalazłem info na forum, że winna może być tutaj nieszczęsna śrubka, z której kapie prosto na filtr powietrza. Po wyjęciu go, okazało się, że jest lekko wilgotny. Chciałem więc sprawdzić dalej i odkręcić całą górną pokrywę silnika. Odkręciłem torxem T25 dwie śruby, odczepiłem plastikowe rurki dolotowe, ale nadal coś trzyma jakby w miejscu filtra powietrza. Dodam, że gdy postał trochę w garażu, po wyjęciu filtra samochód ożył. Jednak nadal chciałbym osłonę zdjąć i zobaczyć co tam jest i czy nie ma wody.
Czy może mi ktoś podpowiedzieć jak zdjąć tą pokrywę/osłonę i co mam jeszcze odkręcić?
Druga sprawa to zawór EGR. Od ponad roku świeci mi się "check engine". Podjechałem kiedyś do znajomego, aby sprawdził co jest nie tak. Podpiął pod komputer i zdiagnozował zawór EGR do wymiany. Jako, że nie jest to pilna sprawa to tak jeździłem. Nadszedł jednak czas zrobić z tym porządek. Stwierdziłem, że nie ma sensu tego wymieniać, a lepiej wyłączyć to programowo. Napisałem mail do http://vitesse.auto.pl i odpisali, że koszt takiego zabiegu to 370zł. Myślę, że to dobra cena zważając, że nowy zawór kosztuje około 400zł.
Pytanie. Czy muszę zaślepiać zawór, aby to wszystko poprawnie działało czy po porostu wystarczy wyłączenie programowo?
Trzecia sprawa. Diagnostyka kasowanie błędów. [url]Znalazłem na stronie http://viaken.pl/pl/pakiet-interfejsow- ... ancia.html[/url] taki to zestaw. Podejrzewam, że zakup się szybko zwróci (3 podpięcia u mechanika). Można niby kupić ELM327, ale trzeba dokupić adapter i cena wyjdzie nie wiele niższa. Czy jest to dobry zestaw Pandzi i czy warto zainwestować parę złotych więcej?
Dziękuje z góry za podpowiedzi.
moja firmowa Pandzia VAN ('07, 1,3MTJ)po dwóch dniach stania na deszczu obraziła się na mnie i straciła moc.
Odpaliłem rano, przejechałem kilkadziesiąt metrów i nagle dodając gazu autko nie wkręca się w ogóle na obroty. Zatrzymałem się, zgasiłem, odpaliłem i niby wszystko wróciło do normy. Dojechałem do biura, zaparkowałem (nadal padał deszcz) i po 4 godzinach ponownie musiałem wyjechać. Powtórzyła się sytuacja z rana czyli brak mocy. Dopiero gdy powoli dodaje gazu, Fiacik wkręca się na obroty, ale maksymalna prędkość jazdy to 40km/h.
Odpaliłem google, poszperałem i znalazłem info na forum, że winna może być tutaj nieszczęsna śrubka, z której kapie prosto na filtr powietrza. Po wyjęciu go, okazało się, że jest lekko wilgotny. Chciałem więc sprawdzić dalej i odkręcić całą górną pokrywę silnika. Odkręciłem torxem T25 dwie śruby, odczepiłem plastikowe rurki dolotowe, ale nadal coś trzyma jakby w miejscu filtra powietrza. Dodam, że gdy postał trochę w garażu, po wyjęciu filtra samochód ożył. Jednak nadal chciałbym osłonę zdjąć i zobaczyć co tam jest i czy nie ma wody.
Czy może mi ktoś podpowiedzieć jak zdjąć tą pokrywę/osłonę i co mam jeszcze odkręcić?
Druga sprawa to zawór EGR. Od ponad roku świeci mi się "check engine". Podjechałem kiedyś do znajomego, aby sprawdził co jest nie tak. Podpiął pod komputer i zdiagnozował zawór EGR do wymiany. Jako, że nie jest to pilna sprawa to tak jeździłem. Nadszedł jednak czas zrobić z tym porządek. Stwierdziłem, że nie ma sensu tego wymieniać, a lepiej wyłączyć to programowo. Napisałem mail do http://vitesse.auto.pl i odpisali, że koszt takiego zabiegu to 370zł. Myślę, że to dobra cena zważając, że nowy zawór kosztuje około 400zł.
Pytanie. Czy muszę zaślepiać zawór, aby to wszystko poprawnie działało czy po porostu wystarczy wyłączenie programowo?
Trzecia sprawa. Diagnostyka kasowanie błędów. [url]Znalazłem na stronie http://viaken.pl/pl/pakiet-interfejsow- ... ancia.html[/url] taki to zestaw. Podejrzewam, że zakup się szybko zwróci (3 podpięcia u mechanika). Można niby kupić ELM327, ale trzeba dokupić adapter i cena wyjdzie nie wiele niższa. Czy jest to dobry zestaw Pandzi i czy warto zainwestować parę złotych więcej?
Dziękuje z góry za podpowiedzi.