Strona 1 z 2

przekładnia kierownicza

PostNapisane: Wt 20:46, 21 maja 2013
przez jojo
Prosze pomocy w rozwiazaniu problemu zwiazanego z przekladnia kierownicza. Na poczatku stukalo tylko podczas dowiercania kierownicy do konca wlewo, a teraz nieprzyjemnie grzmi podczas jazdy nierowna droga, powiekszyl sie luz kierownicy. Podczas wahania kierownica "na stojaco" tez slychac nieprzyjemny dzwiek. W Zwiazku z tym mam pytanie: jakie czesci kupowac by kupic konkretnie potrzebne? Poniewaz na fotach przkladnia niby sklada sie z dwoch czesci: Obrazek i Obrazek, wiec co kupowac? Dzieki

Re: przekładnia kierownicza

PostNapisane: Wt 21:10, 21 maja 2013
przez mija
Nic nie kupuj tylko zdiagnozuj wpierw to nie jest trudne.
Sprawdź łączniki jeżeli to nie one hałasują i czujesz luz na drążku idącym w maglownicę to demontaż maglownicy, rozpinasz osłony i pytanie czy luz w środek idzie w listwie czy masz tylko na drążku i wymieniasz drążek. Jeżeli nie drążek tylko listwa i po odpięciu osłon poleciało Ci olejem to maglownica do regeneracji - jest kilka zakładów popytaj który sensowny w twojej okolicy (nie najtańszy tylko sensowny).
W całej operacji największy problem możesz mieć przy wykręcaniu maglownicy śruba tzn. dwie śruby idą przez sanki i wkręcane są w obudowę maglownicy która jest aluminiowa utlenienie i zapieczenie murowane:(
Pozdrawiam Michał

Re: przekładnia kierownicza

PostNapisane: Wt 21:58, 21 maja 2013
przez zamberek
To i ja powiem: nie kupuj :P Przynajmniej do tej pory, aż nie będzie 100% diagnozy.

raczej na pewno nie będzie to maglownica, tylko jakiś element zawieszenia (stawiałbym na końcówki drążków). W mojej pandzie jest to samo co opisujesz i wiem, że jest to zawiecha. Zakupiłem już wahacze, końcówki drążków, łączniki i gumy staba. W piątek będę wymieniał, więc mogę powiedzieć czy pomogło ;)

Re: przekładnia kierownicza

PostNapisane: Wt 22:11, 21 maja 2013
przez jojo
niestety to przekladnia - dzis bylem u mechanika. pokazal mi wszystkie luzy i kazal kupowac przekladnie. niestety u nas na Bialorusi Pand jest malo i po czesci bede jechal do PL. wiec chcialbym naraz kupic odpowiedne czesci do naprawy. Chetnie bym odebral informacje i dobrym (moze byc internetowy) sklepie w okolicach Wawy badz odcinku trasy E30 od Terespola do Wawy...

Re: przekładnia kierownicza

PostNapisane: Śr 9:43, 22 maja 2013
przez Forsaken
Po instalacji wspomagania został mi drążek z fotki nr 2. Mogę oddać za darmo tylko musiałbyś przesyłkę zorganizować.
Zważywszy na to że jesteś z Białorusi nie wiem czy Cię to urządza..

Re: przekładnia kierownicza

PostNapisane: Śr 12:29, 22 maja 2013
przez matyja
Piotrek, w kolumnie kierowniczej (fotka nr 2) nie ma się co zepsuć i tutaj na pewno nie szukałbym przyczyn problemu ;)

Re: przekładnia kierownicza

PostNapisane: Śr 12:31, 22 maja 2013
przez JaceK
matyja napisał(a):Piotrek, w kolumnie kierowniczej (fotka nr 2) nie ma się co zepsuć i tutaj na pewno nie szukałbym przyczyn problemu ;)


Właśnie ze ma... U mnie stuki przy ruchami kierownicą prawa-lewa na wprost oraz przy jeździe na nierównościach stuka oznaczonym miejscu...

http://forum.autokacik.pl/files/286911786-kolumna.jpg

cytat z AK kolegi Dareek

prawdopodobnie stuka kolumna kierownicy - składa się ona jakby z dwóch rurek wchodzących jedna w drugą- jest to zrobione dla bezpieczeństwa aby kolumna nie wbiła się jak kopia w razie wypadku do wnętrza
problem jest w tym iż ona jest na końcu sklepana- są frezy

Re: przekładnia kierownicza

PostNapisane: Śr 12:34, 22 maja 2013
przez Forsaken
matyja napisał(a):Piotrek, w kolumnie kierowniczej (fotka nr 2) nie ma się co zepsuć i tutaj na pewno nie szukałbym przyczyn problemu ;)



Tego akurat nie wiem.
W każdym razie kolega Jojo chyba to ode mnie weźmie.
Jak się ma komuś przydać to oddam chętnie bo po co ma w piwnicy rdzewieć :-)

Re: przekładnia kierownicza

PostNapisane: Śr 20:34, 22 maja 2013
przez jojo
wezme chetnie z foto 2, potwierdzam :)
ale zostaje otwartym foto1: jakiego producenta lepiej kupowac? Czy warto kupowac regenerowane fabryczne? Ktos moze ma juz doswiadczenie? Bo ceny na allegro zaczynaja sie od 100 zl za uzywany i do 600 zl za nowe firmy TZW.
Dzieki

Re: przekładnia kierownicza

PostNapisane: Śr 23:17, 22 maja 2013
przez matyja
ja gdybym wymieniał, to kupiłbym regenerowaną, ale nie u byle kmiota, tylko u kogoś sprawdzonego, najlepiej z polecenia

do co kolumny kierowniczej, to na 95% nie będzie ona powodem Twoim problemów; nie będę się tutaj kłócić, jak i dlaczego jest ona tak, a nie inaczej zbudowana - one się po prostu nie psują, a wszelkie oznaki jej zużycia są inne niż opisywane

po wymianie maglownicy (foto 1) musisz zrobić zbieżność

Re: przekładnia kierownicza

PostNapisane: Śr 23:41, 22 maja 2013
przez jojo
jasne, ze sprawa w maglownicy, ale krzyzaki w kolumnie tez moga byc zuzyte.

Re: przekładnia kierownicza

PostNapisane: N 21:20, 14 lip 2013
przez jojo
Witajcie! Nareszcie nagralem wideo z tym, co sie dzieje z kierownica:
https://vimeo.com/70284320
https://vimeo.com/70284321
Interesuje mnie opinia znawcow: to maglownica padla czy nie?
Dziekuje.

Re: przekładnia kierownicza

PostNapisane: Pn 0:36, 15 lip 2013
przez matyja
ja bym obstawiał, że maglownica padła - nie ma prawa się to tak ruszać...
o hałasie już nie wspomnę

ale mechanikiem nie jestem, a zdanie opieram o własne doświadczenia ;)

Re: przekładnia kierownicza

PostNapisane: Pn 21:53, 15 lip 2013
przez Pentium
Obejrzałem filmiki i powiem krótko - przekładnia kierownicza do natychmiastowej wymiany, luz w łożyskowaniu wałka wejściowego połączonego z kolumną kierownicy jest już tak duży, że grozi to uszkodzeniem wierzchołków zębów na samym wałku lub na listwie zębatej (do której mocowane są drążki kierownicze) i zanikiem wzajemnego zazębienia tych elementów, czego efektem będzie brak przełożenia ruchu kierownicy na koła. Po prostu - kręcisz kierownicą, a kółeczka nie reagują, lub odwrotnie - kółeczka na nierównej drodze skaczą w lewo i w prawo, a kierownica stoi prosto jak ....j Nie mogę tylko pojąć, jak mogłeś dopóścic do takiego wielkiego luzu, przecież to nie powstało nagle, luz na pewno występował i waliło już wiele tys. km wcześniej !!!! :!: !
Najlepiej założyć przekładnię regenerowaną, jakość jak nowej, trwałość porównywalna, może być ew. używka ale tylko w idealnym stanie bez luzów - ale bez osobistej urazy, jak nie zauważyłeś narastającego luzu w swojej przekładni, to i nie stwierdzisz, czy używka ich już nie ma.

Re: przekładnia kierownicza

PostNapisane: Pn 23:25, 15 lip 2013
przez jojo
Dzis wymienilem przekladnie! Kupilem nowa tu: http://allegro.pl/fiat-panda-przekladni ... 12939.html
"Oryginalna" TRW okazala sie troche inna w porownywaniu z uzytej prawdziwej oryginalnej TRW. Po-pierwsze miala dwa lewych drazka (zauwazylem dopiero kiedy polozylem obok stara i nowa i zaczalem szukac roznice), po-drugie - pomiedzy skrajnimi polozeniami kierownicy ma tylko 3 cale obroty (zuzyta miala 4!), po-trzecie gwint wewnetrzny do mocowania okazal sie nie M12x1.25, a M12x1,5. Wiec musialem szukac odpowiednich srub by ja zamontowac. W koncu to sie udalo i teraz samochod trudno poznac - jedzie jak po torach, zadnych luzow i stukow, ale kierownica zrobila sie ciezsza i bardziej czula z powodu innej zebatej przekladni (1,5 obroty kierownicy od prostego do skrajniego polozenia zamiast 2-ch). Prawy drazek musialem wykrecic ze starej maglownicy - jest wcale dobry.

Sprzedano mi podrobe czy teraz poprostu produkuja inne maglownice?