Strona 1 z 2
rozrzad - co i jaki?
Napisane:
So 22:52, 27 kwi 2013
przez pandamen
witam,
panda 1.1 2003 rok
co sie wymienia w przypadku rozrzadu - jakie elementy (dokladnie chodzi mi czy z pompa wody czy tam tak nie ma itp - jakie rolki, ile napinacz itp? )
i jakiego producenta czesci polecacie w tym przypadku - gdzie mozna kupic tanio?
Re: rozrzad - co i jaki?
Napisane:
So 23:04, 27 kwi 2013
przez zecer1971
Do wymiany:
pasek rozrządu (np. GATES)
napinacz paska rozrządu (SKF)
pompa wody ( np. HEPU)
uszczelniacze od strony rozrządu jeden na wałek rozrządu, drugi na wał ( ELRING, CORTECO ).
Re: rozrzad - co i jaki?
Napisane:
N 2:25, 28 kwi 2013
przez mich43l
ja ze swoja panda miałem problem. motor 1.1, a są dwa rodzaje paska + pompy. chodzi tutaj o szerokość paska oraz pompy 15 mm oraz 22 mm. pierwszy raz kupowałem 15, a okazało się, że miałem 22, założyłem 15, ale tak pompa czyli ogrzewanie chodziło bardzo słabo. po przejechaniu 50tys zmieniłem na 22 no i wtedy okazało się, że ogrzewanie znowu działa poprawnie. do końca nie wiem dlaczego są 2 różne typy.
kolejna sprawa to napinacz w jednym zestawie jest to zwykłe łożysko natomiast w drugim łożysko z takim "Hajfesem"
Z tego co pamiętam pasek ma 125 "zębów"
żeby zaoszczędzić proponuję poszukać cały zestaw na allegro
Re: rozrzad - co i jaki?
Napisane:
N 10:11, 28 kwi 2013
przez bambrys
mich43l napisał(a):ja ze swoja panda miałem problem motor 1.1 a są dwa rodzaje paska + pompy chodzi tutaj o szerokość paska oraz pompy 15 oraz 22 pierwszy raz kupowałem 15 a okazało się że miałem 22, założyłem 15 ale tak pompa czyli ogrzewanie chodziło bardzo słabo po przejechaniu 50tys zmieniłem na 22 no i wtedy okazało się że ogrzewanie znowu działa poprawnie, do końca nie wiem dlaczego są 2 różne typy
kolejna sprawa to napinacz w jednym zestawie jest to zwykłe łożysko natomiast w drugim łożysko z takim "Hajfesem"
Z tego co pamiętam pasek ma 125 "zębów"
żeby zaoszczędzić proponuję poszukać cały zestaw na allegro
Piszesz że założyłeś pasek 15 zamiast 22 i miałeś słabe ogrzewanie ale co masz szerokość paska do ogrzewania , może założyłeś inny tym pompy . No bo na zdrowy rozum jeżeli paski mają tą samą ilość zębów to w niczym nie powinno być różnicy. A powiedz mi do jakich numerów silnika były inne paski lub od jakiego się zmieniły , jeśli wiesz oczywiście
Re: rozrzad - co i jaki?
Napisane:
N 10:41, 28 kwi 2013
przez zecer1971
Do pandy 2003 rok pasek 15mm szerokości a napinacz pusty (gołe łożysko).
Re: rozrzad - co i jaki?
Napisane:
N 10:55, 28 kwi 2013
przez mich43l
Pompa też jest podzielona na 15mm szerokości oraz 22 ja kupiłem za pierwszym razem 15, numerów katalogowych przy sobie nie mam, ale jak chcesz mogę sprawdzić, wizualnie wyglądają tak samo, grubość łopatek jest podobna, wiec nie wiem dlaczego jedna lepiej pracuje a druga gorzej
Re: rozrzad - co i jaki?
Napisane:
N 19:59, 28 kwi 2013
przez bambrys
Ciekawe ja mam z 2004 połowa roku i jak wymieniałem to kupiłem ten węższy a mechanik nic nie mówił więc chyba dobry .
Re: rozrzad - co i jaki?
Napisane:
Pn 23:26, 29 kwi 2013
przez mich43l
pytałem się w kilku sklepach dlaczego są 15 i 22 ale nikt nie potrafił mi wytłumaczyć ...
Re: rozrzad - co i jaki?
Napisane:
Pn 23:50, 29 kwi 2013
przez bobofrut
Również przy wymianie rozrządu dopytywałem różnych sprzedawców z różnych źródeł.. W pandzie występują dwie (czasami w katalogach 3) rodzaje pomp i po prostu tak jest. Wiele osób mi zalecało najpierw wymontowanie pompy i sprawdzenie wymiarów i rowków i dopiero potem zamawiać na wzór. Zamówiono u mnie w sklepie 2 rodzaje i spośród tych 2 jedna właściwa, a drugą odesłali prawdopodobnie (zwrot do 24 h chyba mają czy coś takiego). Pytałem wielu sprzedawców (jednego nawet co sam miał pandę) na allegro i też mi to zalecali. Czyżby ten typ tak miał? Nie wiem. Z doświadczenia wiem, że warto być ostrożnym i ostrożnie dobierać części, nie zaszkodzi
już wiem jaką mam pompę (pasek itd.) i na przyszłość będę pod wzór montował. Podobnie jest z filtrami oleju w Pandzie.
Re: rozrzad - co i jaki?
Napisane:
N 10:32, 26 maja 2013
przez pandamen
to co... sugerujecie zakup:
- 2 typow paska 15 i 22 mm
- 3 typow pompy
i zwrocic to co nie przypasowalo... tylko tak sie da? zadne nr silnika czy nadwozia w aso i prosba o rozkodowanie nie pomoze?
dla waszej informacji - mam silnik 1.1 z gumowym prostokatnym korkiem oleju (to cos daje w nameirzeniu wlasciwych czesci?)
bo rozumiem ze poki co wiadome jest jedno - silnik ma bezkolizyjny rozrzad (tak wyczytalem tu na forum ze prostokatny korek = bezkolizyjny rozrzad)
Re: rozrzad - co i jaki?
Napisane:
N 10:42, 26 maja 2013
przez matyja
ja rozrząd wymieniam zawsze w warsztacie, gdzie sami sobie zamawiają części - raz, że nie muszę kupować wszystkiego, co może pasować, a dwa, że w przypadku reklamacji, nikt nie będzie się wymigiwał (nieprawidłowy montaż/wadliwe elementy)... do tego, jak mechanik nie skubnie się na częściach, to policzy Ci więcej za robociznę
jak dalej chcesz kupować sam części, to proponuję ściągnąć osłonę rozrządu i zmierzyć pasek
zdaje się, że pompy i napinacze są robione pod konkretną szerokość paska, stąd będziesz wiedział, co kupić
Re: rozrzad - co i jaki?
Napisane:
Pn 16:47, 03 cze 2013
przez pandamen
no dobra, to dla potomnych:
panda grudzien 2003
1.1
nie van
silnik z gumowym prostokatnym korkiem ma kapie
pasek: 15mm
uzebienie: kwadratowe
rolka: bez plastika - skf 630632
pompa: jakastsm
Re: rozrzad - co i jaki?
Napisane:
Pn 19:41, 03 cze 2013
przez Romix13
U mnie w 1.1 2003r. z listopada ostanio wymieniany:
pasek ten węższy DAYCO
pompa wodna DOLZ S-261(niemiecka) (wymiana pompy zalecana co drugi rozrząd)
rolka napinacza INA (wersja z samym łożyskiem)
Re: rozrzad - co i jaki?
Napisane:
Pn 22:31, 03 cze 2013
przez bobofrut
Dolz jest hiszpański
Re: rozrzad - co i jaki?
Napisane:
Wt 8:42, 04 cze 2013
przez wojtassslg
mich43l napisał(a):pytałem się w kilku sklepach dlaczego są 15 i 22 ale nikt nie potrafił mi wytłumaczyć ...
Temat był już na forum tłumaczony. 15 dla starej głowicy 22 dla nowej, odkręć polimer osłaniający pas i sobie zmierz szerokość. Ja wymianę mam po następnej zimie max i pompę wymienię dopiero wtedy, gdy będzie miała łożyska wyjechane, o typie pompy zapewne mi powie ePER jeśli mówicie, że są 3 typy. A jak nie to wymontować i do sklepu
a i rolka napinacza do nowych głowic jest w takiej cenie, że chwyciłem się za głowę...