Strona 1 z 1

Uszczelka pod głowicą ile ?

PostNapisane: N 22:19, 24 lut 2013
przez Voyager
Czy komuś z Was wyleciała uszczelka pod głowicą w benzynce 1.2 ? Interesuje mnie przy jakim przebiegu ? Coś się misiowi dzieje na górze, jedzie na sevis i do wymiany uszczelki zostanie parę śrub więcej. Zastanawiam się czy nie lepiej odrazu ją wymienić, bo ma przelotu ponad 150 tysi żeby nie robić za chwilę uszczelki.

Re: Uszczelka pod głowicą ile ?

PostNapisane: N 22:41, 24 lut 2013
przez t-przemek
Przy takim przebiegu ja bym wymienił, jak będzie już silnik otwarty praktycznie do tłoków, choć z drugiej strony znam przypadek z 1.1 że ma zrobione 230k km. i jest na ori uszczelce, mało tego są tam ori świece :D :D chodzi jak marzenie, na skrzyni czuć już zużycie i to spore, a na silniku i całej reszcie nie. Zależy jeszcze ile by ci zaśpiewali za taką wymianę. Nie polecałbym jednak robić takich operacji słabych warsztatach (wiesz co mam na myśli).

Re: Uszczelka pod głowicą ile ?

PostNapisane: N 22:44, 24 lut 2013
przez Zwierzak
Profilaktycznie bym sobie dał luz z wymianą, bo jak chcesz zrobić dobrze, to musisz jeszcze zrobić powierzchnię i wymienić śruby.

Re: Uszczelka pod głowicą ile ?

PostNapisane: N 22:55, 24 lut 2013
przez Voyager
t-przemek napisał(a):Przy takim przebiegu ja bym wymienił, jak będzie już silnik otwarty praktycznie do tłoków, choć z drugiej strony znam przypadek z 1.1 że ma zrobione 230k km. i jest na ori uszczelce, mało tego są tam ori świece :D :D chodzi jak marzenie, na skrzyni czuć już zużycie i to spore, a na silniku i całej reszcie nie. Zależy jeszcze ile by ci zaśpiewali za taką wymianę. Nie polecałbym jednak robić takich operacji słabych warsztatach (wiesz co mam na myśli).


Jedzie do ASO 8)

Re: Uszczelka pod głowicą ile ?

PostNapisane: N 23:26, 24 lut 2013
przez t-przemek
A to akurat niczego nie gwarantuje heheh :wink:

Re: Uszczelka pod głowicą ile ?

PostNapisane: N 23:52, 24 lut 2013
przez Voyager
t-przemek napisał(a):A to akurat niczego nie gwarantuje heheh :wink:


Gwarantuje bo jeden mechanik go robi od nowosci :ok:

Re: Uszczelka pod głowicą ile ?

PostNapisane: Pn 0:01, 25 lut 2013
przez czykit
Voyager masz możliwość pomodzenia w silniku zamiast 1.6mm ori uszczelki zakładaj REINZa uszczelkę głowicy -GRUBOŚĆ 0,49mm

Re: Uszczelka pod głowicą ile ?

PostNapisane: Pn 9:12, 25 lut 2013
przez wojtassslg
czykit napisał(a):Voyager masz możliwość pomodzenia w silniku zamiast 1.6mm ori uszczelki zakładaj REINZa uszczelkę głowicy -GRUBOŚĆ 0,49mm


Czy chodzi Ci o taką? Czemu nie piszą pały grubości?
http://allegro.pl/uszczelka-glowicy-fia ... 54550.html

Skoro mówisz o grubych tuningach to napisz wzór na stopień kompresji przy cieńszej uszczelce. Może podstukiwać na tym syfiatym 95?

Re: Uszczelka pod głowicą ile ?

PostNapisane: Pn 13:04, 25 lut 2013
przez czykit
uszczelka jest od lanci y 1.2 po 2003r z warstwą metalową i kosztuje 70zł używam takie dwie przy odprężaniu + przekładka stalowa 2.5mm
co do stukania.... czujnik powinien dać sobie radę z opóźnianiem zapłonu a dla lpg nawet będzie lepiej :)

Re: Uszczelka pod głowicą ile ?

PostNapisane: Pn 18:06, 25 lut 2013
przez wojtassslg
przy tej uszczelce na moim 1.1 przy Polskiej 95 100% będzie stukał na niskich obrotach, bo wyszedł stopień kompresji 10,92 bez uwzględnienia odkształcenia gumy fabrycznej i tej o której ty mówisz, ale o takich danych można zapomnieć.
Rozumiem, że ta guma z Y jest w 100% jest p&d do 1.1?
Jeśli możesz to zapodaj linki do tej gumy to bym sobie spisał numery.

Re: Uszczelka pod głowicą ile ?

PostNapisane: Pn 19:24, 25 lut 2013
przez tomjoz
Uważam,że mimo tego przebiegu i jeśli jest dobrze to wymiana uszczelki jest bezsensu.

uszczelka może walnąć nawet przy całkiem niskim przebiegu,niema reguły.

Re: Uszczelka pod głowicą ile ?

PostNapisane: Pn 19:26, 25 lut 2013
przez mija
Voyager ja bym sobie odpuścił, nie uznaje wymiany UPG profilaktycznie - to jest jakaś paranoja. Równie dobrze na tej co masz możesz przelecieć 400 000 km i nie wymieniać. Nie ma reguły to nie silnik Rovera z serii K.
Weź pod uwagę, że blok możesz planować tylko określoną przez producenta ilość razy i pomyśl o tym, że możesz mieć z tym problem np; mojemu koledze minimalnie krzywo zebrali i głowica wróciła do ponownego planowania w sumie zebrali tyle co na 3 planowaniach producent przewiduje tylko 4 !!!

Dodam, że choć Mercedes w wielu swoich silnikach przewiduje możliwość dwukrotnego planowania głowicy to daje gwarancje swojego serwisu tylko na pierwszy szlif drugi robisz na swoją odpowiedzialność.

Weź to pod uwagę i zasadę, że jak coś działa to się tego nie rusza. Na UPG nie ma reguły możesz przejechać 300 tysięcy i nic, a możesz wydmuchać ją po 20 tysiącach - kwestia szczęścia i zbiegu okoliczności. Jeśli chodzi o pewne sytuację eksploatacyjną.

Ja odradzam :)

Re: Uszczelka pod głowicą ile ?

PostNapisane: Pn 20:32, 25 lut 2013
przez Voyager
czykit napisał(a):Voyager masz możliwość pomodzenia w silniku zamiast 1.6mm ori uszczelki zakładaj REINZa uszczelkę głowicy -GRUBOŚĆ 0,49mm


Czyli po kolei: mam wsadzić zamiast orginalnej 1dną tą ( rozumiem że wszystko pasi ) i poprawie jej sprężanie i wszystko w tym temacie 8) Głowica jest zdięta i bedzie rozbierana na części pierwsze :ok:

Tak wiem, że się robi i działa ale ........ z tym szlifowaniem, planowaniem, obróbką metalu to jest jedna wieka ściema 8) Przerobiłem to na własnej skórze, sprawa prawie skończyła by się w sądzie z warsztatem " szlifierskim ". Polskie prawo mówi, że ingerencja w metal nie podlega żadnej gwarancji. kosztowało mnie to kilka tysięcy złotych + wynajem auta dostawczego na miesiąc. Po kolejnej naprawie auto trafiło bezpośrednio do komisu. Wszystko jest ładnie ale tylko w rozmowie i ustnych gwarancjach. Oczywiście, że głowica trafi do szlifierza na planowanie i sprawdzenie gniazd zaworowych.