Strona 1 z 1

Kontrola zaworów i wymiana świec

PostNapisane: Pn 12:09, 07 sty 2013
przez patsi
Panda zbliża się do 2 przeglądu gwarancyjnego,
ma przebieg 26 tys i w ASO proponują zrobienie przeglądu bez wymiany świec i kontroli zaworów

Czy waszym zdaniem
- zgodzić się na taką opcje ?
- czy forsować pełen przegląd z wykonaniem wszystkich czynności przewidzianych przez FAP?

Re: Kontrola zaworów i wymiana świec

PostNapisane: Pn 12:20, 07 sty 2013
przez Borys
Wg mnie trochę za wczas na wymianę świec przy PB. Ja na gazie mam 20tkm i nie wymieniałem jeszcze świec. Myślę ze jeszcze do 30tkm dolatam i wtedy zmienię na oryginalne Magneti Marelli. Odnośnie kontroli zaworów u mnie przy 20tkm tylko że przy LPG na jednym z zaworów był już delikatny luzik co zostało skorygowane i jest już wszystko ok.

Re: Kontrola zaworów i wymiana świec

PostNapisane: Pn 12:27, 07 sty 2013
przez bombel
za wcześnie na regulacje i wymiane zaworów - autko lata na Pb

w moim ASO mówil mi gościu:

regulacja i świece:

na Pb - co 40 000
na lpg - co 20 000

Także wydaje mi się że śmiało możesz przystać na proponowaną przez ASO opcję :D

Re: Kontrola zaworów i wymiana świec

PostNapisane: Pn 16:01, 07 sty 2013
przez Pentium
patsi napisał(a):Czy waszym zdaniem
- zgodzić się na taką opcje ?
- czy forsować pełen przegląd z wykonaniem wszystkich czynności przewidzianych przez FAP?

Przeczytaj proszę instrukcję obsługi samochodu i zobacz jakie czynności są przewidziane przez FAP po określonym przebiegu - strona 225 i 226 - napisane jest wyraźnie
- świece zapłonowe wymiana po 40.000
- regulacja zaworów benzyna po 40.000
oraz aby przeglądy robione były co 20.000
Z Twojego przebiegu wynika, że robisz drugi przegląd nie po określonym przebiegu 20.000 ale po upływie okresu dwóch lat, więc z wymianą świec i regulacją zaworów poczekaj może do 3 przeglądu (zależy co prędzej - okres 3 lat, czy 40.000).
Na razie tylko olej, filtr oleju, nie zaszkodzi filtr powietrza (koszt znikomy), szkoda ładować kasę w niepotrzebne czynności, jeszcze Ci się przyda :lol: np. na przednie wachacze (mi wytrzymały: prawy-38.000, lewy-61.000).
Naprawdę, czytanie instrukcji obsługi samochodu nie jest żadnym wstydem !!!!!!!!!!!!
Pozdrawiam.

Re: Kontrola zaworów i wymiana świec

PostNapisane: Pn 17:29, 07 sty 2013
przez patsi
Pentium napisał(a):
patsi napisał(a):Czy waszym zdaniem

Naprawdę, czytanie instrukcji obsługi samochodu nie jest żadnym wstydem !!!!!!!!!!!


Znam treść instrukcji. Śmiem twierdzić, że w niektórych kwestiach lepiej jak ASO...

Znam też wykładnie FAP - czynności serwisowe dla poszczególnych przeglądów wykonuje się ze względu na przebieg lub wiek pojazdu, w zależności co "wypadnie" pierwsze

Re: Kontrola zaworów i wymiana świec

PostNapisane: Pn 19:08, 07 sty 2013
przez bambrys
ja regulacje zaworów robiłem przy 100tyś z czego 20tyś na lpg i tylko 2 zawory wydechowe były ciaśniejsze także na benzynie lepiej sobie darować bo w aso i tak pewnie tego by nie robili znając ich zdolności i zapał traktując klienta jak wroga

Re: Kontrola zaworów i wymiana świec

PostNapisane: Pn 19:38, 07 sty 2013
przez Pentium
patsi napisał(a):Znam treść instrukcji. Śmiem twierdzić, że w niektórych kwestiach lepiej jak ASO...

Znam też wykładnie FAP - czynności serwisowe dla poszczególnych przeglądów wykonuje się ze względu na przebieg lub wiek pojazdu, w zależności co "wypadnie" pierwsze


Przepraszam bardzo, że uraziłem, lecz z tytułu postu i jego treści wynikało zupełnie coś innego.
Chciałem tylko pomóc, w końcu po to jest Forum !!!!!

A że właściciele pojazdów nie zaglądają nawet do podstawowej instrukcji obsługi pojazdu, doświadczam dosyć często w pracy, kiedy po demontażu podszybia przed wymianą szyby przedniej ( w niektórych modelach) , pokazuję klientowi "zasyfiony" niewymieniany od lat filtr kabinowy i widzę ogromne zdziwienie na twarzy połączone z pytaniem - "co to jest i co z tym zrobić".
Pozdrawiam.

Re: Kontrola zaworów i wymiana świec

PostNapisane: Pn 21:21, 07 sty 2013
przez mustang1
Zawory można tylko sprawdzić po 90000 i nie trzeba będzie regulować, świece wymienić tak jak koledzy wcześniej napisali

Re: Kontrola zaworów i wymiana świec

PostNapisane: Śr 21:07, 20 mar 2013
przez pandamen
witam,
kupilem pande 3 dni temu... ma 130 tysiecy na liczniku, prawdziwy przebieg... jest z 2003, silnik 1.1

rano po odpaleniu sluchac stukanie (chyba zawory - potwierdzcie ze dobrze mniemam, albo powiedzcie co to moze byc pls)
potem jak sie rozgrzeje... jest cichutko jak mysz pod miotla...

nalezy jechac gdzies do warsztatu na sprawdzenie i ew. regulacje?

1. jak oni sprawdzaja zawory?
2. jak oni reguluja badz naprawiaja problem zaworow?
3. czy luzy zaworowe to cos bardzo powaznego czy raczej we fiacie panda traktowac to niczym czynnosc ekspolatacyjna?
4. czy taki temat jak zawory i ich naprawa/regulacja - poradzi sobie kazdy mechanik czy tylko ASO wchodzi w gre?
5. ile taka naprawa/regulacja z poprzedzajacym te czynnosc sprawdzeniem kosztuje?

Re: Kontrola zaworów i wymiana świec

PostNapisane: Śr 21:40, 20 mar 2013
przez zamberek
Myślę, że TUTAJ znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania.