Strona 1 z 1

Klamka + centralny zamek

PostNapisane: Cz 15:00, 27 gru 2012
przez Mig
Od początku pojawienia się Pandy w naszej rodzinie mam pewien problem. Otóż po naciśnięciu guzika pilota od centralnego zamka otwierają się wszystkie drzwi prócz drzwi kierowcy, które trzeba otworzyć kluczykiem. Z zamykaniem tak samo. Podejrzewam, że jest to kwestia wymiany siłownika. Czy jest to jakiś uniwersalny typ do Pandy, czy też aby kupić siłownik, muszę porównać go i z czym?
Sprawa druga - nawaliła mi klamka od drzwi pasażera. Nagle - w Wigilię działała, dziś już nie. Centralny w tych drzwiach działa, od wewnątrz odblokowuje zamek, ale klamką zewnętrzną drzwi nie otworzę. Gdy pociągnę za klamkę, brak jest charakterystycznego oporu - ciągnę do końca i nic. Miał ktoś podobny problem? Czy to kwestia jakiejś sprężynki? A jeśli tak - trzeba wymienić czy może tylko coś się poluzowało?

Re: Klamka + centralny zamek

PostNapisane: Cz 15:24, 27 gru 2012
przez mich43l
jeżeli chodzi o mechanizm centralnego zamka na początek bym go odłączył i sprawdził czy działa (podłączyć do akumulatora na chwilę) jeżeli nie będzie działał to wymienić nie kosztuje majątku, jeżeli będzie chodził w jedną i drugą to znaczy że kable albo się przetarły albo urwały, a jeżeli chodzi o klamkę w drzwiach są takie dwa cięgna jedno to części wew. a drugie do części zew. otwórz zobacz czy nie jest urwana, może wypadła, żeby odczepić cięgna trzeba odpiąć zabezpieczenie i dopiero można wyciągnąć
mechanizm do którego podłączone są cięgna
Obrazek
klamka
Obrazek
klamka wewnętrzna
http://www.motom.webd.pl/czesci/klamka/414.jpg


Boczek:

Obrazek

Demontaż boczku:
Najpierw zdejmujemy panel od lusterka (3 zatrzaski)

Śrubki zaczynając od dołu są :

2x na samym dole - bodajże krzyżakowe
1x pod podłokietnikiem - imbus (6)
1x plastik koło klamki (ten czerwony ) - chyba imbus (6)
1x atrapa od głośniczka wysokotonowego - krzyżak

uchwyt odsuwania szyby zamocowany jest na blaszce w kształcie znaczka Ohm (czyli oporu z elektroniki - no wiecie ocb). Podważamy go z 1 i 2 strony i gotowe. Zatrzaski najlepiej zdejmować dużym śrubokrętem owiniętym szmatą. Bez obawy że coś urwiecie, one siedzą mocno. Na samym końcu wystarczy podnieść cały plastik do góry i zejdzie z szyby wraz z uszczelką

Re: Klamka + centralny zamek

PostNapisane: Cz 15:42, 27 gru 2012
przez Mig
Dzięki za odpowiedź. Odnośnie siłownika centralki - czy jest to coś takiego: http://allegro.pl/silniczek-silownik-ce ... 05202.html ?

Re: Klamka + centralny zamek

PostNapisane: Cz 15:46, 27 gru 2012
przez mich43l

Re: Klamka + centralny zamek

PostNapisane: Cz 15:59, 27 gru 2012
przez ma16
brakuje ci tylko silniczka w drzwiach kierowcy. Standardowa oszczędność Fiata

Re: Klamka + centralny zamek

PostNapisane: Cz 16:55, 27 gru 2012
przez Mig
To jak - ładowali silniczki do wszystkich drzwi prócz kierowcy?

Re: Klamka + centralny zamek

PostNapisane: Cz 17:00, 27 gru 2012
przez waldekb3
W wersji z centralnym otwierany kluczykiem , oszczędzali na takich drobiazgach.

Re: Klamka + centralny zamek

PostNapisane: Pt 21:21, 28 gru 2012
przez Mig
Na razie wyjaśniłem problem z klamką. Otóż po rozkręceniu okazało się, że jest pęknięta od wewnątrz. Do wymiany. Obdzwoniłem chyba wszystkie wrocławskie sklepy w poszukiwaniu nowej. Problem polega na tym, że Panda nie miała oryginalnie centralnego zamka (był dorobiony później) i prawa przednia klamka ma zamek. I tej wersji nikt nie miał. Musiałem odwiedzić ADF Auto i za "jedyne" 96,75 zł stałem się posiadaczem nowej klamki, która będzie pasowała do Pandy...

Re: Klamka + centralny zamek

PostNapisane: So 2:14, 02 lut 2013
przez Knyps
Mam problem z zamykaniem drzwi kierowcy. Nie blokuje ani pilotem ani kluczem czy nawet od środka. Zdjąłem boczek, linki na miejscu nic nie dynda nic nie wisi :/ Jakie działania podjąć?