Strona 1 z 2

Co to jest?

PostNapisane: Śr 11:09, 28 lis 2012
przez Alimen
Witam. Nie znam się na silniku a ciekawi mnie co to za nakrętka i do czego ona służy?
Obrazek

Re: Co to jest?

PostNapisane: Śr 16:29, 28 lis 2012
przez Zwierzak
Do pomiaru ciśniebnia paliwa na listwie.

Re: Co to jest?

PostNapisane: Śr 17:43, 28 lis 2012
przez Alimen
Dzięki za odpowiedź. Gaśnie mi silnik podczas hamowania na gazie i szukam przyczyny a przez głupotę pokręciłem tą śrubą. Ale to chyba nie przez to :D

Re: Co to jest?

PostNapisane: Śr 19:37, 28 lis 2012
przez Jarecki8810
Zdejmij rurę od filtra powietrza do wlotu w atrapie chłodnicy i Ci magicznie przestanie gasnąć.

Re: Co to jest?

PostNapisane: Śr 20:21, 28 lis 2012
przez Alimen
No niestety. Juz ten sposób wypróbowałem. Jutro oddaję pandziochę do gazownika i jak powie że wszystko dobrze jest to wtedy do elektryka. Wkońcu coś wyjdzie nie tak.

Re: Co to jest?

PostNapisane: Śr 21:29, 28 lis 2012
przez zamberek
Ja swego czasu miałem taki sam problem, a rurę miałem odwróconą do aku, pomogły odwiedziny u gaziarza ;) Mała regulacja i wszystko było dobrze.

Re: Co to jest?

PostNapisane: Śr 21:58, 28 lis 2012
przez skubie
Odwrócenie rury dolotowej nie działa przy IV generacji LPG.

Alimen, może być brudny krokowy.
Nie napisałeś ile Pandziola zrobiła już na gazie, bo tutaj w najgorszym wypadku może być reduktor, w lepszym jakaś nieszczelność, w najlepszym (ciągle piszę o LPG) to regulacja ;)

Re: Co to jest?

PostNapisane: Śr 23:24, 28 lis 2012
przez Alimen
skubie napisał(a):Odwrócenie rury dolotowej nie działa przy IV generacji LPG.

Alimen, może być brudny krokowy.
Nie napisałeś ile Pandziola zrobiła już na gazie, bo tutaj w najgorszym wypadku może być reduktor, w lepszym jakaś nieszczelność, w najlepszym (ciągle piszę o LPG) to regulacja ;)


Wszystko co było to przeczyścilem. Gaz zakladałem w lipcu i przejechała 10000 km. Kłopoty zaczęły się wraz z mniejszymi temperaturami. Jutro gaziarz sam pojeździ i zobaczy, bo na postoju to ładnie chodzi, a błędów komputer nie pokazuje.

Re: Co to jest?

PostNapisane: Pt 23:00, 30 lis 2012
przez Romix13
Zakładam ,że pewnie będzie potrzebna tylko ponowna regulacja gazu :) u gaziarza.

Re: Co to jest?

PostNapisane: So 9:21, 01 gru 2012
przez Alimen
Romix13 napisał(a):Zakładam ,że pewnie będzie potrzebna tylko ponowna regulacja gazu :) u gaziarza.

Był na regulacji i niestety to nie to. Wychodzi na to że albo krokowiec źle działa albo dostaje lewe powietrze. Objaw jest taki że po puszczeniu gazu obroty spadają za bardzo aż silnik zadrży i jakby miał zgasnąć i potem obroty wracają na normalny poziom. Na postoju wszystko w porządku ale w czasie jazdy przy obciążonym silniku gaśnie.

Re: Co to jest?

PostNapisane: So 16:32, 01 gru 2012
przez Romix13
Mi to bardziej wygląda jakby zadużo powietrza dostawał lub coś nie tak z mieszanką. Krokowy ? to raczej byś miał cały czas falujące obroty.
A nie wiesz czy po zabiegu czyszczenia krokowego Ci kasowali adaptację ? bo może nie. A taki zabieg wskazany po tej czynności.
Jeszcze jedno - jak miałem kiedyś poprzedni reduktor Tartarini to na nim była śrubka którą mogłem delikatnie podkręcać obroty. :)

Re: Co to jest?

PostNapisane: So 16:44, 01 gru 2012
przez Alimen
Romix13 napisał(a):Mi to bardziej wygląda jakby zadużo powietrza dostawał lub coś nie tak z mieszanką. Krokowy ? to raczej byś miał cały czas falujące obroty.
A nie wiesz czy po zabiegu czyszczenia krokowego Ci kasowali adaptację ? bo może nie. A taki zabieg wskazany po tej czynności.
Jeszcze jedno - jak miałem kiedyś poprzedni reduktor Tartarini to na nim była śrubka którą mogłem delikatnie podkręcać obroty. :)

Raczej nie było adaptacji robionej. Zrobie to sam. Właśnie wczoraj kolega mi mówił o regulacji obrotów. Poszukam czy mam taka śrubę i delikatnie podniosę obroty.

Re: Co to jest?

PostNapisane: So 16:53, 01 gru 2012
przez t-przemek
A sprawdź sobie mocowanie obudowy filtra powietrza, (to co jest tam grot strzałki narysowany) bo wygląda jak by było oderwane, ja miałem dokładnie tak samo oderwane i łapał powietrze bez filtra, tzn prosto do przepustnicy, i przy hamowani telepało silnikiem (obr schodziły do ok ~550), a po naprawie tego wszystko wróciło do normy.

Re: Co to jest?

PostNapisane: So 17:04, 01 gru 2012
przez Jarecki8810
skubie napisał(a):Odwrócenie rury dolotowej nie działa przy IV generacji LPG.



Ale dętka :/

W ogóle nie zauważyłem, że to instalacja sekwencyjna. :P

Re: Co to jest?

PostNapisane: N 18:24, 02 gru 2012
przez Alimen
Po dokładnym wyczyszczeniu silnika krokowego objawy rzadko występują. Wygląda to tak jakby krokowiec się wieszał albo miał jakieś opóźnienie. Zobaczę co będzie dalej. Najwyżej jak będzie często gasł to wymienię silnik krokowy.