Strona 1 z 1

Katalizator

PostNapisane: Cz 11:33, 28 paź 2010
przez Complit
Witam
Pada mi katalizator więc pojawił się pomysł zastąpienia go strumienicą. Technicznie jest to w miarę proste ale co z elektroniką? Co z sondą Lambda? Nigdy tego nie ruszałem stąd moje zapytanie. Proszę o podpowiedzi.

PostNapisane: Cz 12:36, 28 paź 2010
przez Deacon
zastanow sie dobrze nad strumiennica, jesli myslisz o takiej z allegro za 100-200zl.
nic ona nie da a niektorych przypadkach, moze wrecz zaszkodzic. oprocz glosniejszego wydechu nic nie uzyskasz bez jakichkolwiek modyfikacji silnika. poza tym, strumiennice dobiera sie do parametrow danego samochodu. pozadna strumiennica to kilka stowek.
ja juz bym wolal wstawic zwykly kawalek rury.

PostNapisane: Cz 12:41, 28 paź 2010
przez Complit
Deacon napisał(a):zastanow sie dobrze nad strumiennica, jesli myslisz o takiej z allegro za 100-200zl.
nic ona nie da a niektorych przypadkach, moze wrecz zaszkodzic. oprocz glosniejszego wydechu nic nie uzyskasz bez jakichkolwiek modyfikacji silnika. poza tym, strumiennice dobiera sie do parametrow danego samochodu. pozadna strumiennica to kilka stowek.
ja juz bym wolal wstawic zwykly kawalek rury.


Nie pisałem jaką strumienicę chce kupić. Może być rura. Pisałem o problemie z oprogramowaniem. Co tam trzeba zmienić.

PostNapisane: Cz 15:21, 28 paź 2010
przez Deacon
sonda jest za czy przed katem? jak przed to z tego co pamietam nic nie musisz robic. jak za to juz jest problemik ale co zrobic to juz sie nie zaglabialem.

PostNapisane: Cz 17:45, 28 paź 2010
przez Wolfi
kolektor zaloz z 1.2 MPI 75KM, druga sonde wspawujesz 15cm za pierwsza pod katem 60 stopni wzgledem pierwszej


info od maniaków co wycianaja katy w sc :D

PostNapisane: Cz 19:25, 28 paź 2010
przez Vito
Słyszałem, że można dać emulator sondy lambdy. Stosuje sie go jak ma sie LPG by ECU nie łapał błędów.

PostNapisane: Pt 8:43, 29 paź 2010
przez dafi80
Nie zapomnijcie o przeglądach rejestracyjnych auto bez katalizatora możne nie przejść przeglądu, chyba ze to będzie wyglądało jak katalizator. Ta grze zastąpienie kawałkiem rury może odpaść.

PostNapisane: Pt 9:04, 29 paź 2010
przez Complit
Wolfi napisał(a):kolektor zaloz z 1.2 MPI 75KM, druga sonde wspawujesz 15cm za pierwsza pod katem 60 stopni wzgledem pierwszej


info od maniaków co wycianaja katy w sc :D

Wolfi a możesz mi dać jakiś namiar na centka? CO miał z tym do czynienia?

PostNapisane: Pt 10:55, 29 paź 2010
przez Wolfi
Jestes zalogowany przeciez na Autokaciku wiec wdepnij do nich do działu towarzyskiego i poczytaj sobie :)

PostNapisane: N 18:41, 31 paź 2010
przez wojtassslg
Wrzucam jakby komuś potrzeba było w miare miarodajnych wyników z analizatora spalin dla pandy 1.1 kat. 2007 z LPG 2 gen. Tartarini TEC99EVO z przebiegiem 41 tys. gaz był od 0km
No a pomiar był 3 tyg temu widać, że na benzynie jest git a na gazie widać jak ta instalacja jest ciu**** i cieżko było spisać wyniki bo wszystko PŁYWAŁO, aż strach pomysleć jak to wyglada podczas normalnej jazdy...

Bieg Jałowy Gaz Benzyna
CO% Vol 0,9 (0,49; 0,3) 0,01
HC ppm 92 0
CO2 % 12,7 14,8
O2 % Vol 0,37 0,38
Lambda 0,97 1
Temp. oleju oC 74 75

2000 – 2300 obr/min Gaz Benzyna
CO% Vol 0,07 0,0
HC ppm 43 1
CO2 % 13,1 15,0
O2 % Vol 0,08 0,05
Lambda 0,98 1
Temp. oleju oC 76 78



Bieg jałowy (przy dłuższym nagrzaniu) Gaz
CO% Vol 0,13
HC ppm 7
CO2 % 13,3
O2 % Vol 0,37
Lambda 1
Temp. oleju oC 80[/b]

PostNapisane: Pn 12:21, 27 gru 2010
przez 12pawel
Bez emulatora sondy lambda nie da się wyrzucić katalizatora. Sonda lambda za katalizatorem porównuje skład spalin z przed i za katalizatorem jeśli skład (głównie wszystkie NO) nie ulegnie zmianie to komp od razu wyrzuca błąd katalizatora i po sprawie. Bez oszukania sondy emulatorem nie wyrzucicie katalizatora.