Strona 1 z 2

Usterki silnika panda diesel

PostNapisane: So 14:50, 27 paź 2012
przez Cooperfield
Witam. Mam problemy z moją pandą 1,3 MJet 70KM 2006r. Mianowicie:

1) po przekroczeniu 3.000 obr/min silnik szarpnie i zapala check engine i wchodzi w tryb awaryjny. Po kilku uruchomieniach kontrolka gaśnie, auto jedzie normalnie ( do 3.000 obr ). Wcześniej też tak miałem, w ASO wymienili EGR, a teraz problem powrócił. Podejrzewam czujnik doładowania, bo po wymianie EGR niby go czyścili...

2) Po uruchomieniu silnika miga kontrolka świec żarowych. Świece do wymiany? Jeśli tak to jakie?

3) Turbo ma jakieś opóźnienie. To znaczy przed awarią EGR pompował już od 1600-1700 obr, a teraz od 2200, czasem nawet od 2500. Tak się nie da bezpiecznie jeździć, wyprzedzić ani nic.

Gdzie w Łodzi mogę naprawić silnik? Zna ktoś kogoś kto będzie w stanie zdiagnozować porządnie i naprawić to auto?

Re: Polecany mechanik łódź panda diesel

PostNapisane: So 16:23, 27 paź 2012
przez zamberek
Co do 1. to wg mnie jest to czujnik położenia wału. Najprościej będzie podłączyć FES'a i sprawdzić co to za błąd.
2. Jeśli kontrolka miga to na pewno któraś jest spalona, a jakie świece...to już koledzy z dieselków muszą się wypowiedzieć ;)
A co do pkt 3. to nie mam pojęcia...

Re: Polecany mechanik łódź panda diesel

PostNapisane: So 19:50, 27 paź 2012
przez Cooperfield
Dzięki za pomoc. Jakieś pomysły? Poleci ktoś jakiegoś mechanika w Łodzi?

Re: Polecany mechanik łódź panda diesel

PostNapisane: So 20:03, 27 paź 2012
przez zamberek
A jak ci nikt żadnego mechanika nie poleci to zapraszam do działu: viewforum.php?f=69

Re: Polecany mechanik łódź panda diesel

PostNapisane: N 7:44, 28 paź 2012
przez Dreamcatcher
Co do swiec to polecam beru - mam u siebie założone i nie narzekam. Z tym iż najlepiej wymienic wszystkie 4, gdyż przy pewnym przebiegu (100 tys. km) gdy już jedna padnie to szybko lubią padac kolejne.

Re: Polecany mechanik łódź panda diesel

PostNapisane: N 21:38, 28 paź 2012
przez Cooperfield
Dreamcatcher napisał(a):Co do swiec to polecam beru - mam u siebie założone i nie narzekam. Z tym iż najlepiej wymienic wszystkie 4, gdyż przy pewnym przebiegu (100 tys. km) gdy już jedna padnie to szybko lubią padac kolejne.


No właśnie wymienię wszystkie cztery. Ma akurat 130.000 km nalatane i zrobił się problem. Aczkolwiek zastanawiam się, czy może akumulator (który wymienię jutro, bo umarł na amen) i jego niedomagania mogą powodować miganie kontrolki świec po uruchomieniu silnika. Znajdę jakiś warsztat, spróbuje zdiagnozować i napiszę co było nie tak.
BTW, do diagnostyki potrzebny examiner czy wystarczy jakiś inny przyrząd diagnostyczny?

Re: Polecany mechanik łódź panda diesel

PostNapisane: N 23:15, 28 paź 2012
przez zamberek
Cooperfield napisał(a):BTW, do diagnostyki potrzebny examiner czy wystarczy jakiś inny przyrząd diagnostyczny?


Wystarczy FiatECUScan lub MultiECUScan, jest darmowy i wystarczy do sprawdzenia błędów ;)

Re: Polecany mechanik łódź panda diesel

PostNapisane: N 23:55, 28 paź 2012
przez Cooperfield
OK, dzięki.

Re: Polecany mechanik łódź panda diesel

PostNapisane: Pn 0:04, 29 paź 2012
przez OsiemKilo
A skad wiesz, ze Ci turbo nie ładuje? Masz wskaźnik ciśnienia doładowania? W ciemno sprawdzilbym na twoim miejscu czujnik doładowania. Ile km temu miałes wymieniany egr? Kopci auto na siwo?

Re: Polecany mechanik łódź panda diesel

PostNapisane: Pn 11:34, 29 paź 2012
przez Cooperfield
OsiemKilo napisał(a):A skad wiesz, ze Ci turbo nie ładuje? Masz wskaźnik ciśnienia doładowania? W ciemno sprawdzilbym na twoim miejscu czujnik doładowania. Ile km temu miałes wymieniany egr? Kopci auto na siwo?


Turbo ładuje, tyle że przy zaczyna przy wyższych obrotach. Skąd wiem? Auto u nas jest od nowości.

Nad czujnikiem też myślałem i sprawdzę go.

EGR ma może z 10.000-15.000 km musiałbym na fakturze sprawdzić.

Nie kopci na siwo.

Re: Polecany mechanik łódź panda diesel

PostNapisane: Pn 21:12, 29 paź 2012
przez OsiemKilo
Obstawiałbym czujnik doładowania. Co do mechanika w łodzi niestety nie pomoge.

Re: Usterki silnika panda diesel

PostNapisane: Wt 15:32, 13 lis 2012
przez Cooperfield
Witam. Jestem po podłączeniu do kompa i komputer pokazał dwa błędy:

1)
P0683 - Moduł świec żarowych - usterka. Brak sygnału.

2)
P0238 - Czujnik A wspomagania turbosprężarki - wysoki sygnał wejściowy.

1) Świece czy jednak jakiś moduł?
2) usterka czujnika doładowania tylko czy szukać dalej? Wyjmować turbo itp? Gdzie jest ten czujnik?

Re: Usterki silnika panda diesel

PostNapisane: Wt 16:22, 13 lis 2012
przez t-przemek
Przy takim błędzie ja bym wymienił świece, ponieważ mają już te 130k mają prawo odmówić posłuszeństwa, tym bardziej że i tak będziesz je musiał w najbliższym czasie wymienić, a całkiem prawdopodobne, że to wystarczy, a jak nie to będziesz się martwił później. A co do padniętego aku to u mnie po odpaleniu gasł od razu i trzeba było ok 10 sekund bawić się gazem i zaskakiwał dopiero, kontrolki też migały jak chciały.

Re: Usterki silnika panda diesel

PostNapisane: Wt 16:48, 13 lis 2012
przez OsiemKilo
P0683 świece do wymiany. Wymień kompleksowo wszystkie.

Re: Usterki silnika panda diesel

PostNapisane: Wt 21:24, 13 lis 2012
przez OsiemKilo
Sorki, że dopisuje jeden pod drugim ale nie miałem wcześńiej możliwości i czasu się rozpisywać.

P0238 - Czujnik A wspomagania turbosprężarki - wysoki sygnał wejściowy.

Po numerze błędu i tym co opisałeś z pierwszym poście wygląda , że siedzi waste gate. Jeśli błąd/usterka występuje przy gwałtownym przespieszaniu to przyczyny trzeba szukac właśnie tam. Najszybszej diagnozy możesz dokonać podpięty do kompa i jazdą testową i porównać wskazania ciśnienia doładowania z założeniami komputera. W 1.3 70KM zawór jest sterowany pneumatycznie, więc: należy sprawdzić czy czy membrana w siłowniku jest cała i czy przewód podciśnieniowy od siłownika zaworu upustowego na turbo jest cały.
Najprościej mówiąc turbina rozkręca sie za szybko i sterownik ogranicza obroty silnika coby nie narobić bałaganu.