Strona 1 z 2

Regulacja sprzęgła

PostNapisane: Śr 11:46, 05 wrz 2012
przez SzaLaS
Witam. Czy mógłby mi ktoś zmierzyć odległość od początku gwintu do początku śruby regulującej sprzęgło? Miejsce regulacji znajduje się przed katalizatorem patrząc od przodu auta. ( tuż przy osłonie kata ) z góry dziękuję.

Druga prośba to odległośc tej gumy co jest po prawej stronie. czy jest ona w normalnym kształcie czy rozciągnięta. Sprzęgło mi za wysoko bierze i chciałbym zrobić tak jak oryginał powinien być. pozdrawiam :)

Re: Regulacja sprzęgła

PostNapisane: Śr 17:08, 05 wrz 2012
przez boston
250zł plus robocizna i znowu będzie nisko brało :D

Re: Regulacja sprzęgła

PostNapisane: Śr 17:12, 05 wrz 2012
przez SzaLaS
Ja mam nowe sprzęgło :) ale za bardzo sobie podkreciłem . :) a chce zrobić na ori zeby brało.

Re: Regulacja sprzęgła

PostNapisane: Śr 17:22, 05 wrz 2012
przez victor89
SzaLaS napisał(a):Ja mam nowe sprzęgło :) ale za bardzo sobie podkreciłem . :) a chce zrobić na ori zeby brało.

Ja sam sobie regulowałem linkę więc ciężko będzie mi pomóc i podać fabryczną długość wystającego gwintu.
Sam testuj, kręć o obrót i sprawdzaj jak bierze. W Twoim wypadku musisz popuszczać nakrętkę (odkręcać).
Jeśli chcesz zrobić to samemu, podnieś pedał sprzęgła maksymalnie do góry i podstaw coś pod niego by w takiej pozycji został. Wtedy bajecznie łatwo sobie wyciągniesz delikatnie linkę by móc swobodnie kręcić nakrętką regulacyjną.

Re: Regulacja sprzęgła

PostNapisane: Śr 17:30, 05 wrz 2012
przez SzaLaS
ja mam wymieniane sprzęgło wiec wiesz:) jak możesz to podaj wymiar swój jak wiesz o jaki mi chodzi pomiar. :)

Re: Regulacja sprzęgła

PostNapisane: Śr 22:49, 05 wrz 2012
przez OsiemKilo
Regulator o którym piszesz sluży do regulacji wysokości pedału sprzęgła. Skok pedału powinien wynosić, jak dobrze pamiętam 240mm +/- 7mm

Re: Regulacja sprzęgła

PostNapisane: Cz 13:39, 06 wrz 2012
przez antidotum
OsiemKilo napisał(a):Regulator o którym piszesz sluży do regulacji wysokości pedału sprzęgła. Skok pedału powinien wynosić, jak dobrze pamiętam 240mm +/- 7mm

Skok pedału sprzęgła powinien wynosić 140mm +/- 7mm :) .

Re: Regulacja sprzęgła

PostNapisane: Cz 15:11, 06 wrz 2012
przez victor89
Dopiero dzisiaj dorwałem miarkę i miałem chwilkę spokoju :D

Od początku gwintu linki do początku nakrętki dokładnie 46mm

Re: Regulacja sprzęgła

PostNapisane: Cz 15:20, 06 wrz 2012
przez OsiemKilo
antidotum napisał(a):
OsiemKilo napisał(a):Regulator o którym piszesz sluży do regulacji wysokości pedału sprzęgła. Skok pedału powinien wynosić, jak dobrze pamiętam 240mm +/- 7mm

Skok pedału sprzęgła powinien wynosić 140mm +/- 7mm :) .

Sory, mój błąd :mlot:

Re: Regulacja sprzęgła

PostNapisane: So 8:59, 23 lis 2013
przez wojtassslg
antidotum napisał(a):
OsiemKilo napisał(a):Regulator o którym piszesz sluży do regulacji wysokości pedału sprzęgła. Skok pedału powinien wynosić, jak dobrze pamiętam 240mm +/- 7mm

Skok pedału sprzęgła powinien wynosić 140mm +/- 7mm :) .


w eLearnie piszą 150 +-5 .
Ktoś wie na jaki klucz jest na przytrzymanie pancerza linki - kontra?
Obstawiam płaską 4 ale problem jest z takimi kluczami i chyba będe musiał narzędzie sam sobie zrobić :)
Oczywiście śruba do regulacji jest na 17.

Re: Regulacja sprzęgła

PostNapisane: So 13:08, 23 lis 2013
przez OsiemKilo
Wchodzisz po kolei: Dane techniczne > Dane konstrukcyjne > 18 SPRZĘGŁO > 1820 STEROWNIKI ODŁĄCZENI... > SKOK PEDAŁU SPRZĘGŁA
Odległość między pedałem naciśniętym do oporu a pedałem w pozycji spoczynkowej (mm) 140 +/-7 (wszystkie wersje silnikowe)

Jeśli chodzi o regulacje to nie wiem jak jest w benzynie ale w dieslu nie potrzeba żadnych kluczy, jest tam taka guma z gwintem w środku którą sie kręci co 1/4 obrotu.

Re: Regulacja sprzęgła

PostNapisane: So 16:37, 23 lis 2013
przez wojtassslg

Re: Regulacja sprzęgła

PostNapisane: So 19:41, 23 lis 2013
przez wojtassslg
Temat ogarnięty, regulacja zakończona powodzeniem, dla kontry potrzebny klucz płaski 4,5 jak ktoś ma mocno zapieczoną śrubę na klucz 17. Penetrator mało pomógł.
Gdy śruba jest mega mocno zapieczona jak w moim przypadku, polecam rozruszanie zapieczenia ((zakręć + odkręć) * n).
Po zerwaniu zapieczenia polecam spryskać gwint pancerza smarem silikonowym w szpreju.
Nie potrzeba kupować mega drogich kluczy płaskich w takich rozmiarach, wystarczy poszerzyć szczelinę klucza do nypli rowerowych. Absolutnie odradzam użycie kombinerek i innych błyskotliwych wynalazków, którymi można by się poratować w przypadku braku narzędzi.

Podczas wysprzęglania napędu, przy końcowej fazie skoku pedału sprzęgła, wyczuwalny ewidentny przeskok i zmniejszenie przykładanej siły.
Rozumiem, że to objaw zużytego sprzęgła?
Dodam, że czasem lubi się uślizgnąć.

Re: Regulacja sprzęgła

PostNapisane: N 12:17, 24 lis 2013
przez OsiemKilo
Obrazek
Obrazek

Re: Regulacja sprzęgła

PostNapisane: N 12:25, 24 lis 2013
przez wojtassslg
super... z tego co wiem to nie było zmiany konstrukcyjnej sprzęgła dla silnika 1.1 z nową i stara głowicą... chyba, że się mylę