Strona 1 z 1

wahacz/zawieszenie pytanie

PostNapisane: Pn 16:56, 18 cze 2012
przez bloodkrol
Witam,
mam pytanie przy moim egzemplarzu (56kkm) w porównaniu do reszty wyeksploatowana jest prawa strona (przód) samochodu.
Nawet przy niedużych prędkościach/nierównościach coś uderza po prawej.

Na przeglądzie gość powiedział że faktycznie prawa strona jest bardziej wyrobiona (stwierdził po zużyciu amortyzatora).

I TU PYTANIE:
Prawy wahacz do wymiany - to nie podlega dyskusji.
Wymienić należy prawy i lewy czy w przypadku wahacza nie ma to znaczenia (tak jak np. na amortyzatorach)?

Pozdrawiam

Re: wahacz/zawieszenie pytanie

PostNapisane: Pn 21:57, 18 cze 2012
przez Camcioo
to zależy w jakim stanie jest druga strona, ja rok temu wymieniałem oba i w tym okazało się że lewa strona do wymiany a prawa jak nowa więc wymieniłem tylko jedno :P

Re: wahacz/zawieszenie pytanie

PostNapisane: Pn 22:26, 18 cze 2012
przez Szopek
Jeśli jeden jest dobry to po co wymieniać ;) Podjedź jeszcze raz na diagnostyke i niech Ci sprawdzi dokładnie lewą strone.

Re: wahacz/zawieszenie pytanie

PostNapisane: Pn 22:45, 18 cze 2012
przez w5minut_pl
Co by nie powiedzieć to autko ma już swoje lata, więc może jednak oba. Jak jest na to kasa, oczywiście.
W tym roku wymieniałem w autku córci wahacze i teleskopy (auto z 2003)
I mimo ze teoretycznie do wymiany był tylko prawy to po fakcie okazało się że ten lewy też byłby do wymiany najdalej za rok

Re: wahacz/zawieszenie pytanie

PostNapisane: Cz 0:04, 21 cze 2012
przez OsiemKilo
Lepiej wymieniać wahacze parami.Chodzi głównie o właściwości jezdne. Prawa strona zawsze bedzie bardziej zużyta biorąc pod uwage jak wygląda stan większości dróg (więcej nierówności i dziur po prawej stronie). Nawet klocki zużywają się szybciej z prawej strony przez większą ilośc pyłu z pobocza.

Re: wahacz/zawieszenie pytanie

PostNapisane: N 14:46, 24 lis 2013
przez air_22
Uzupełniająć temat wahaczy i ich wymiany, jakie wahacze kupic?

Re: wahacz/zawieszenie pytanie

PostNapisane: So 21:29, 05 kwi 2014
przez air_22
Kupiłem wahacze na allegro od gościa z okolicy bielska. Wahacze firmy TRW, podobno takie są fabrycznie montowane. U partnera fiata oryginały kosztują 400zł od sztuki a te z magneti marelli za 300zł. Za 300zł to normalnie można kupić dwa.
Za wymianę liczą różnie od 50-80zł za wahacz + ustawienie zbieżności ok. 100zł

Re: wahacz/zawieszenie pytanie

PostNapisane: So 12:24, 12 kwi 2014
przez air_22
No i poskąpiłem na wymianie, zrobiłem to sam...
Ściągamy koło, odkręcamy nakrętkę śruby sworznia (Klucz 13), po tej operacji zwykle ciężko jest wybić tą śrubę więc próbujemy ją ruszyć kluczem (też 13 oczywiście), można użyć jakiegoś smaru penetrującego, na pewno nie zaszkodzi, potem możną spokojnie ją wybić.
Pozostałe dwie długie śruby odkręcamy kluczem 18 i wyciągamy wahacz. Może być zapieczony na sworzniu, więc wbijamy śrubokręt w szczelinę i wybijamy, wyciągamy wahacz, czyścimy co potrzeba i wkładamy nowy. zakręcamy śrubę na sworzniu na gotowo, śruba ta robi tylko za zawleczkę. Pozostałe dwie śruby dokręcamy, ale nie do końca, zakładamy koło, opuszczamy auto i dokręcamy kluczem 18 te dwie śruby.

Oba wahacze wymienione w godzinę z czego pierwszy 40 minut drugi 20:)
i nie zauważyłem żeby konieczna była zbieżność, także zaoszczędziłem 200zł i jaka satysfakcja :P
Polecam.


Uzupełniając temat wymiany.
Po wymianie sprawdzamy odległość od ziemi do najwyższego punktu na błotniku. Powinna wynosić 631mm!
U mnie wyglądało to tak, że lewa strona z której rzadko kiedy ktoś siedzi, bo zwykle jeżdżę sa wynosi dokładnie 631, natomiast od strony kierowcy było dobre 15mm mniej.
Przydałoby się wymienić sprężyny czy amortyzator czy to i to?

Re: wahacz/zawieszenie pytanie

PostNapisane: So 12:55, 12 kwi 2014
przez OsiemKilo
Może być, że wymienisz wszystko i nic tego nie zmieni. Jeśli amory i spręzyny kwalifikują sie do wymiany to wymień. Jeśli nie to możesz nie wymieniać.

Pozostałe dwie długie śruby odkręcamy kluczem 18 i wyciągamy wahacz. Może być zapieczony na sworzniu, więc wbijamy śrubokręt w szczelinę i wybijamy

Z tym wbijaniem śrubstaka to ostrożnie bo zwrotnica jest żeliwna i jak pęknie mocowanie sworznia to mamy całą zwrotnicę do wymiany. Lepiej użyc brechy i przeć na wahacz aby poszedł do dołu.

Re: wahacz/zawieszenie pytanie

PostNapisane: So 13:43, 12 kwi 2014
przez air_22
Masz rację, może pęknąć dlatego zalecana ostrożność, ale myślę że śrubokręt to ostateczność, ważne żeby tylko obrócić śrubę sworznia i wyjdzie bez problemu.
Warto również zaopatrzyć się w dwie nowe nakrętki samokontrujące M6

Re: wahacz/zawieszenie pytanie

PostNapisane: Cz 19:43, 01 maja 2014
przez olo 1
ja do siebie kupuje zamienniki(jak znajdę opakowanie to dam nazwę).wytrzymują ok 30tys.tylko dlatego ,że autko jest tłuczone po strasznych dziurach,ale z automatu wymieniam tylną tuleję na pełną,bo te mają elastyczną,te pełne kupiłem na zapas chyba od punto w sklepie była likwidacja i facet nie był pewien,co do wymiany wymieniam ten co jest kulawy,kiedyś był u nas warsztat co regenerował sworznie-rozbierał,dorabiał miseczki z teflonu lub stalowe,robił od dołu w kapslu śrubę do regulacji i śmigałeś do śmierci