Strona 1 z 3

Geometria

PostNapisane: Wt 13:47, 15 maja 2012
przez Forsaken
Witam

Po wymianie łożyska amorków zrobiono mi zbieżność. Problem w tym że wg. kompa wszystko jest ładnie ustawione i podczas kalibracji kierownica była zablokowana idealnie na wprost.
Podczas jazdy okazało się że aby jechać prosto kierownica musi być minimalnie skręcona w prawo.
Poprawiali to dwa razy i się poddałem choć lekko zmniejszyli problem.


Niby nic wielkiego ale przed wymiana kierownica była idealnie prosto i wolał bym do tego wrócić :)
Zna ktoś w Krakowie/Skawinie lub okolicy zakład, który potrafi to tanio i porządnie zrobić?

Pozdrawiam

Re: Geometria

PostNapisane: Wt 14:01, 15 maja 2012
przez gumis
hmmm skoro podczas wymiany cos skopali, to jezdzij i reklamuj tak dlugo az usterki nie usuna. Po co masz wydawac kase na innych? Ja bym tam jezdzil do oporu, tak dlugo az tego nie poprawia. Albo niech dadza kase na warsztat, ktory sobie z tym poradzi.

Re: Geometria

PostNapisane: Wt 14:37, 15 maja 2012
przez spacewalker
Nie ma czegoś takiego jak kierownica idealnie zablokowana na wprost. Zawsze są napręzenia. Gdy ja do VW jade na geometrię to zaznaczam "prosto ma byc kierownica" U ciebie moze byc jeszcze zjawisko nie równomiernego zuzywania się opon i dlatego tez auto moze Ci zciągac.

Re: Geometria

PostNapisane: Wt 22:06, 15 maja 2012
przez jedrek1978
Forsaken napisał(a):Witam

Po wymianie łożyska amorków zrobiono mi zbieżność. Problem w tym że wg. kompa wszystko jest ładnie ustawione i podczas kalibracji kierownica była zablokowana idealnie na wprost.
Podczas jazdy okazało się że aby jechać prosto kierownica musi być minimalnie skręcona w prawo.
Poprawiali to dwa razy i się poddałem choć lekko zmniejszyli problem.


Niby nic wielkiego ale przed wymiana kierownica była idealnie prosto i wolał bym do tego wrócić :)
Zna ktoś w Krakowie/Skawinie lub okolicy zakład, który potrafi to tanio i porządnie zrobić?

Pozdrawiam


Z wlasnego doswiadczenia polecam Autokomputer. Krakow Makuszuńskiego 9B poprawili to co inni spartolili,za ustawienie geometri kol placilem 60zl

ich http://www.autokomputer.krakinfo.pl/

Re: Geometria

PostNapisane: Śr 0:10, 16 maja 2012
przez Forsaken
Oponki nowe więc nie w tym rzecz. Po zdjęciu amorkow zawsze się robi geometrie. Wiem że powinni to zrobic ale mam dość sapania i gadania że się uparlem. Sprobuje tam gdzie napisał kolega. Dzięki.

Re: Geometria

PostNapisane: N 15:27, 20 maja 2012
przez michalijegopanda
Ja jak wymieniłem czujnik kąta skrętu, mam to samo, gdy jadę prosto to kierownicę też mam minimalnie w prawo skręconą a wcześniej miałem równiuteńko.

Re: Geometria

PostNapisane: Pn 8:29, 21 maja 2012
przez Forsaken
No i właśnie. Jak coś się poprzestawia ciężko wrócić do stanu początkowego.

Re: Geometria

PostNapisane: N 11:19, 10 cze 2012
przez BLAZO
Ja na co dzień pracuje na geometrii John Bean'a 3D( okolice Bielska Białej zapraszam :P )
1) jeżeli chodzi o samochody z czujnikiem skrętu to po każdej geometrii powinno się osiowac komputerowo czujnik położenia kierownicy
2) częstym przypadkiem jest też, że po geometrii samochód (mimo dobrych parametrów) ściąga na jedna ze stron powodem tego są opony które musza się dopasować do nowych parametrów i nie ma znaczenia czy są to NOWE, czy już używane opony. Polecam przełożyć prawa na lewą stronę powinno ściągać w 2 stronę(co potwierdza ze to wynik opon) albo będzie wszystko w porządku. :mrgreen:

Re: Geometria

PostNapisane: N 12:32, 10 cze 2012
przez Forsaken
A ile by wszyło za taką przyjemność?

Re: Geometria

PostNapisane: N 14:40, 10 cze 2012
przez Szopek
A czy mozliwe jest to, że po zrobieniu geometrii wywala błąd ukladu wspomagania? bo mam taką przypadłość u siebie, a błąd pojawia się dopiero gdy ruszam

Re: Geometria

PostNapisane: Pn 19:47, 11 cze 2012
przez Wiesław90
a jak wyglądają kąty pochylenia koła ? na obu zero czy np. jedno wyjechało ?? u mnie poprawiali kilka razy aż chcieli mi oddać kasę ale się uparłem i potem jeszcze na koniec sprawdzili mi kąty i gdzieś wyrąbałem prawą stroną i coś skrzywiłem :( pochylenie o 1% ale też muszę mieć minimalnie skręconą kierownicę .

Re: Geometria

PostNapisane: Pn 20:16, 11 cze 2012
przez dziadek
Witam,a jak tam reguluje się kąty ?

Re: Geometria

PostNapisane: Pn 20:23, 11 cze 2012
przez Wiesław90
coś skrzywiłemale nie wiadomo dokładnie co czy amortyzator czy zwrotnicę . a teraz smutna wiadomość , kąty są nie do regulacji :(

Re: Geometria

PostNapisane: Pn 21:30, 11 cze 2012
przez Forsaken
No moje autko dostało kiedyś lekko w lewe koło. Gość lekko to naprostował bo okazało się że mocowanie ma większy otwór niż śruba ale w 100% nie wróciło na swoje
miejsce. Może to dlatego teraz nie idzie tego ustawić idealnie.

Wkurza mnie tylko to że zanim zabrali się za geometrię kierownica była idealnie prosto.

Re: Geometria

PostNapisane: Pn 21:54, 11 cze 2012
przez Szopek
Mam to sam Forsaken, przed geometrią u mnie też była idealnie na wprost, a teraz gdzieś uciekła w prawo. Sam zastanawiam się czy nie podjechać z reklamacją.