P0172 mieszanka zbyt bogata
Napisane:
Cz 21:58, 26 kwi 2012
przez waldekb3
Tak jak w temacie problem jest taki że pomimo skasowania błedu po czasie powraca.Check się nie świeci autko zapala i jeździ normalnie.Auto bez instalacji gazowej tylko benzyna.Na zimnym silniku podczas jazdy na niskich obrotach w momencie dodania gazu potrafi szarpnąć , czasami na zimnym falują obroty Na ciepłym jest ok.Zero szarpnięć .Jakieś pomysły od czego zacząć w poszukiwaniach?
Re: P0172 mieszanka zbyt bogata
Napisane:
Cz 23:12, 26 kwi 2012
przez ma16
podstawa świece kable zapłonowe ?
Re: P0172 mieszanka zbyt bogata
Napisane:
Pt 10:25, 27 kwi 2012
przez johnydeep
moze sonda oszukuje? wiesza sie i przez to go zalewa, sprawdz czy oscyluje od 0.1-0.9 V. druga sprawa uszkodzony wtryskiwacz benzyny, nie zamyka sie i leje cały czas, ale zeby je sprawdzic to trzeba je zdemontować, 2 sruby tylko sprawdzasz czy ciekna, czy po przekreceniu zapłonu rozpylaja paliwo (trzeba 2 os. do tego). Jak masz FESa (a mowiłem Ci tyle razy kup kabel i sciagnij FESa:) taniej wyjdzieniz szwedaczka po serwisach ) to sam powinniens sobie poradzic z Sonda
Re: P0172 mieszanka zbyt bogata
Napisane:
So 14:09, 16 cze 2012
przez waldekb3
Problem nadal jest
Świece dobre , kable dobre.Ale po badaniu u diagnosty okazuje się że zbyt bogata mieszanka występuje na biegu jałowym i tak do około 2000 obr/min.Powyżej tych obrotów jest ok.Spaliny na wolnych są sporo ponad normę , a przy 2500 obr/min są prawidłowe.Co jeszcze sprawdzić?
Re: P0172 mieszanka zbyt bogata
Napisane:
Pn 0:17, 18 cze 2012
przez oxydian
Sprawdz jak pracuje regulator biegu jałowego. Obroty na wolnych w normie ? Moze dostaje za malo powietrza przez kanalik obejsciowy z powodu jego zamulenia szlamem z odmy... A to skutkuje nieprawidlowym stosunkiem Pow/Pb. Tylko, ze w tym wypadku powinny chyba falowac obroty... Tyle, że jak piszesz na wyższych obrotach masz to samo wiec chyba nie tedy droga ale sprawdzic warto, roboty z tym dużo nie ma... Druga przyczyna jaka mi przychodzi na myśl, bardziej prawdopodobna do nieszczelności w obrębie układu wydechowego. Sprawdz czy nie uciekaja spaliny spod uszczelki kolektora oraz w ogóle na drodze przed sondą lambda. A najsampierw sprawdz po prostu jak pracują sondy, tak jak Ci koledzy wczesniej mowili.
Re: P0172 mieszanka zbyt bogata
Napisane:
Pn 7:48, 18 cze 2012
przez Zwierzak
FES -> czujniki temperatury -> sonda lambda przed katalizatorem -> lejący wtrysk
Re: P0172 mieszanka zbyt bogata
Napisane:
Pn 8:50, 18 cze 2012
przez waldekb3
Dwa odczyty z programu FES
1.
ODCZYT PARAMETRÓW:
Obciażenie silnika: 5,750 Kg/h
Wyprzedzenie zapłonu: 9,8 °
Ciśnienie atmosferyczne: 1008 mBar
Kontrola lambda 1 przed kat.: Ok
Monitorowanie systemu paliwowego: Ok
Wypadające zapłony (uszkodz. emisji): NIE
Stan silnika: W ruchu
Czas wtrysku: 2,014 ms
Predkość pojazdu: 0 km/h
Kąt przepustnicy: 0,0 °
Otwarcie zaworu EVAP: 0,0 %
Wypadające zapłony (uszkodz. katalizatora): NIE
Sonda lambda 1 przed kat.: Pętla zamknięta
Temperatura wody: 83 °C
Temperatura powietrza: 41 °C
Ciśnienie w dolocie: 267 mBar
Obroty silnika: 747 obr/min
Monitorowanie katalizatora: Ok
Stan lambda 1 za kat.: Ograniczenie dolne
Napięcie akumulatora: 13,8 V
Sonda lambda 1 za kat.: Pętla otwarta
Oczekiwane obroty biegu jałowego: 750 obr/min
Kąt przepustnicy: %
Cylinder 1 - zmniejszenie kąta wyprz. zapłonu z powodu spalania stukowego: 0,0 °
Cylinder 2 - zmniejszenie kąta wyprz. zapłonu z powodu spalania stukowego: 0,0 °
Cylinder 3 - zmniejszenie kąta wyprz. zapłonu z powodu spalania stukowego: 0,0 °
Cylinder 4 - zmniejszenie kąta wyprz. zapłonu z powodu spalania stukowego: 0,0 °
Wartość adaptacji składu mieszanki: 1,250000 %
Integrator sondy lambda 1: 1,044600 %
Napięcie lambda 1 za kat.: 0,019 V
Napięcie lambda 1 przed kat.: 0,737 V
Pozycja pedału przyspieszenia: Bieg jałowy
Pozycja silnika krokowego: 38 kroków
Stan lambda przed kat.: Bogata
Centralka silnika: Niezaprogramowany
Kąt wyprzedzenia (obliczony): 10,0
Integrator sondy lambda 2: 1,000000 %
Napięcie czujnika detonacji dla cyl. 1: 0,547 V
Napięcie czujnika detonacji dla cyl. 2: 0,508 V
Napięcie czujnika detonacji dla cyl. 3: 0,454 V
Napięcie czujnika detonacji dla cyl. 4: 0,473 V
Czas ładowania cewki 1: 2,362 ms
Czas ładowania cewki 2: 2,330 ms
Oczekiwane ciśnienie powietrza: 255 mBar
Nauczone otwarcie na wolnych obrotach: 6553,3 %
Otwarcie siln. krok. w pętli zamkniętej: -1,1 %
Pozycja silnika krokowego: 13,0 %
Stosunek powietrze/paliwo:
Napełnienie kanistra: 0,0032 %
Warunek adaptacji powietrze/paliwo:
Adaptacja koła fonicznego: Ok
2.
ODCZYT PARAMETRÓW:
Obciażenie silnika: 5,875 Kg/h
Wyprzedzenie zapłonu: 9,9 °
Ciśnienie atmosferyczne: 1008 mBar
Kontrola lambda 1 przed kat.: Ok
Monitorowanie systemu paliwowego: Ok
Wypadające zapłony (uszkodz. emisji): NIE
Stan silnika: W ruchu
Czas wtrysku: 2,116 ms
Predkość pojazdu: 0 km/h
Kąt przepustnicy: 0,1 °
Otwarcie zaworu EVAP: 0,0 %
Wypadające zapłony (uszkodz. katalizatora): NIE
Sonda lambda 1 przed kat.: Pętla otwarta
Temperatura wody: 82 °C
Temperatura powietrza: 41 °C
Ciśnienie w dolocie: 274 mBar
Obroty silnika: 748 obr/min
Monitorowanie katalizatora: Ok
Stan lambda 1 za kat.: Ograniczenie dolne
Napięcie akumulatora: 13,7 V
Sonda lambda 1 za kat.: Pętla otwarta
Oczekiwane obroty biegu jałowego: 750 obr/min
Kąt przepustnicy: %
Cylinder 1 - zmniejszenie kąta wyprz. zapłonu z powodu spalania stukowego: 0,0 °
Cylinder 2 - zmniejszenie kąta wyprz. zapłonu z powodu spalania stukowego: 0,0 °
Cylinder 3 - zmniejszenie kąta wyprz. zapłonu z powodu spalania stukowego: 0,0 °
Cylinder 4 - zmniejszenie kąta wyprz. zapłonu z powodu spalania stukowego: 0,0 °
Wartość adaptacji składu mieszanki: 1,250000 %
Integrator sondy lambda 1: 1,000000 %
Napięcie lambda 1 za kat.: 0,000 V
Napięcie lambda 1 przed kat.: 0,576 V
Pozycja pedału przyspieszenia: Bieg jałowy
Pozycja silnika krokowego: 37 kroków
Stan lambda przed kat.: Ograniczenie dolne
Kąt wyprzedzenia (obliczony): 10,0
Integrator sondy lambda 2: 1,000000 %
Napięcie czujnika detonacji dla cyl. 1: 0,527 V
Napięcie czujnika detonacji dla cyl. 2: 0,478 V
Napięcie czujnika detonacji dla cyl. 3: 0,454 V
Napięcie czujnika detonacji dla cyl. 4: 0,503 V
Czas ładowania cewki 1: 2,354 ms
Czas ładowania cewki 2: 2,330 ms
Oczekiwane ciśnienie powietrza: 266 mBar
Nauczone otwarcie na wolnych obrotach: 6553,4 %
Otwarcie siln. krok. w pętli zamkniętej: -1,4 %
Pozycja silnika krokowego: 13,0 %
Stosunek powietrze/paliwo:
Napełnienie kanistra: 0,0032 %
Warunek adaptacji powietrze/paliwo:
Adaptacja koła fonicznego: Ok
Re: P0172 mieszanka zbyt bogata
Napisane:
Pn 9:12, 18 cze 2012
przez Zwierzak
W obu przypadkach sonda za katalizatorem pokazuje, że jest za ubogo pomimo, że sonda przed katalizatorem pokazuje , że jest bogato lub w pobliżu 0,5v. Narysuj na wolnych obrotach wykres z napięciem sondy 1 i 2.
Re: P0172 mieszanka zbyt bogata
Napisane:
N 12:07, 24 cze 2012
przez Zwierzak
Pomiar sond był na ciepłym silniku?
To są zapisy z mojego samochodu (wzorowo chodzące 1,1):
Oraz zapis z pracy sond:
Porównując parametry z twoimi to na moje albo masz strzelonego MAPa, albo "puszczają" Ci wtryski. Sonda u Ciebie pokazuje, że jest za bogato, więc ją można by wykluczyć na moje.
A co do MAPa to w sumie byłby też odpowiedzią dla kilku kolegów co mają "nauczone otwarcie" kilka tyś. %, bo jeśli on jest uszkodzony (przekłamuje), to komputer wtrysku nie jest w stanie ustawić wolnych obrotów.
Re: P0172 mieszanka zbyt bogata
Napisane:
N 13:57, 24 cze 2012
przez waldekb3
Tak.Pomiar był na ciepłym silniku.Mała traca 14 km i dopiero na parkingu pomiar.
Re: P0172 mieszanka zbyt bogata
Napisane:
Wt 21:54, 26 cze 2012
przez waldekb3
Zwierzak napisał(a):A co do MAPa to w sumie byłby też odpowiedzią dla kilku kolegów co mają "nauczone otwarcie" kilka tyś. %, bo jeśli on jest uszkodzony (przekłamuje), to komputer wtrysku nie jest w stanie ustawić wolnych obrotów.
Map zamieniony zrobiona adaptacja i nadal jest pare tyś. "nauczonego otwarcia"
i nadal p0172
Re: P0172 mieszanka zbyt bogata
Napisane:
So 14:37, 11 sie 2012
przez waldekb3
Ciąg dalszy walki z problemem.
Zabrałem się za wymianę uszczelek kolektora ssącego.Zdemontowałem obudowę filtra powietrza , odpiołem kostki od przepustnicy i rozpiołem mocowania kabli.Zauważyłem że nie jest do końca wciśnięty niebieski wężyk od pochłaniacza oparów paliwa (filtr węglowy ten w prawym nadkolu z tyłu) Wpiołem go pospinałem kostki i zamontowałem filtr powietrza.Odpaliłem autko i:
Najważniejsze nauczone otwarcie na wolnych na poziomie 0,5%
http://chomikuj.pl/panda77/FESExp_1208110955_FIAT+PANDA+*2703+1_2+8V_File2,1855336264.csvWięc zadowolny z takiego obrotu sprawy zabrałem sie za wymianę termostatu.Poskładałem wszystko odpalam autko i :
http://chomikuj.pl/panda77/FESExp_12081 ... 336268.csvNa środku wykresu był odpięty niebieski przewód od filtra węglowego.Na dodatek powróciło nauczone otwarcie na wolnych 6547,8%
Ręce opadają .....zastanawiam się w czym szukać problemu czujniki?(map sensor zmieniony,krokowiec zmieniony.czujnik położenia przepustnicy zmieniony , sonda lambda zmieniona , kable od świec zmienione... )A może uszkodzony przewód do jakiegoś czujnika?
Zawory luzy mają w normie.Świece też są ok.
Re: P0172 mieszanka zbyt bogata
Napisane:
Wt 9:59, 14 sie 2012
przez gregor19781978
witam
z góry przepraszam że jeszcze nie zdążyłem się przywitać ale czytając twój post zauważyłem że masz podobny problem który ja miałem
wymieniałem świece, przewody, cewki, czujnik halla, silnik krokowy a okazało sie że padł zawór odpowietrzania baku paliwa który został zaslepiony i teraz jest wszystko ok sprawdź może też tak jest u ciebie
pozdrawiam
Re: P0172 mieszanka zbyt bogata
Napisane:
Pn 6:03, 27 sie 2012
przez waldekb3
Wymieniłem elektrozawór oparów i na dzień dzisiejszy jest lepiej.Póki co nie pojawia się błąd P0172 zbyt bogata mieszanka.Lecz nadal nie zmieniło się nauczone otwarcie na wolnych obrotach - ponad 6554%
A to wykres sond na wolnyh obrotach.