Strona 1 z 1
zmienne fazy rozrządu?
Napisane:
N 20:26, 15 kwi 2012
przez Sebastian120
Przeczytałem że w silniku 1.2 69km są zmienne fazy rozrządu, czy to prawda i jak to się ma do awaryjności i zużycia paliwa. Miałem okazje kilka razy jeździć hondą ze zmiennymi fazami rozrządu i tam było wyczuwalne że od pewnych obrotów dostawała kopa lepszego silnik 1.6 v-tec a w pandzie nie czuje tego efektu.
Re: zmienne fazy rozrządu?
Napisane:
N 20:52, 15 kwi 2012
przez patsi
- w 1,2 69 są zmienne fazy rozrządu
- ten silnik pali mniej jak zwykłe 1,2 oraz 1,1
- co do awaryjności - nie spotkałam się z opinią, żeby coś szczególnego się z nimi działo
Re: zmienne fazy rozrządu?
Napisane:
N 20:57, 15 kwi 2012
przez Jarecki8810
Sebastian120 napisał(a):Przeczytałem że w silniku 1.2 69km są zmienne fazy rozrządu, czy to prawda i jak to się ma do awaryjności i zużycia paliwa. Miałem okazje kilka razy jeździć hondą ze zmiennymi fazami rozrządu i tam było wyczuwalne że od pewnych obrotów dostawała kopa lepszego silnik 1.6 v-tec a w pandzie nie czuje tego efektu.
Nie wiem czy są zmienne fazy w Pandzie. Ogólna zasada tego wynalazku to wariator rozrządu, który należy wymieniać co ileśtam kilometrów. jego działanie polega na przyjęciu bardziej agresywnych ustawień rozrządu w środkowym i górnym zakresie obrotów. Do awaryjności to się nie ma wcale, spalanie- tu by można było elaborat napisać.
Re: zmienne fazy rozrządu?
Napisane:
N 20:58, 15 kwi 2012
przez marco80
Jest tam coś takiego a co do zużycia paliwa to spala mniej niż 1,1 podobno
Re: zmienne fazy rozrządu?
Napisane:
N 22:17, 15 kwi 2012
przez victor89
michał85 ma taki - 1.2 69KM
Może się wypowie
Re: zmienne fazy rozrządu?
Napisane:
N 23:44, 15 kwi 2012
przez Zwierzak
Zmienne fazy są w silniku 1,2 69KM, jednak ich zadanie jest bardziej proekologiczne niż wzrost mocy, więc na efekt vtec'a nie ma co liczyć.
Polecam lekturę technologii silników starjet. Budowa wariatora jest taka, że będzie on raczej służył do końca żywotności silnika.
Re: zmienne fazy rozrządu?
Napisane:
Pn 8:08, 16 kwi 2012
przez michal85
victor89 napisał(a):michał85 ma taki - 1.2 69KM
Może się wypowie
ja mam jeszcze 1,2 60KM
karolfm ma 1,2 69KM
Re: zmienne fazy rozrządu?
Napisane:
Wt 11:40, 17 kwi 2012
przez victor89
michal85 napisał(a):victor89 napisał(a):michał85 ma taki - 1.2 69KM
Może się wypowie
ja mam jeszcze 1,2 60KM
karolfm ma 1,2 69KM
Ops, myślałem że masz wersję 69km
Re: zmienne fazy rozrządu?
Napisane:
Wt 13:28, 18 wrz 2012
przez mija
W Hondach i Toyotach inaczej jest realizowana zmienna faza rozrządu niż we włoskich Alfach lub Fiatach dwa różne rozwiązania - sama zmiana faz rozrządu to dobry wynalazek i umożliwia dobranie parametrów silnika do sytuacji na drodze, zmniejszenie spalania poprawę elastyczności etc. na ten temat nie jedną książkę pewnie napisali.
W 1,2 69KM nie wiem czy istnieje zmienna faz rozrządu jest na pewno inna głowica.
Pytanie mam takie kto jeździł Pandą z silnikiem 1,2 60 KM i miał tez okazję jeździć 1,2 69KM chodzi mi o porównanie czy te 9 koni jest odczuwalne? Teoretycznie w lekkim aucie ze słabym silnikiem nawet niewielki wzrost mocy powinien dać jakieś efekty.
Ktoś się pokusi o ocenę?
Re: zmienne fazy rozrządu?
Napisane:
Wt 19:46, 18 wrz 2012
przez patsi
mija napisał(a):W
Pytanie mam takie kto jeździł Pandą z silnikiem 1,2 60 KM i miał tez okazję jeździć 1,2 69KM chodzi mi o porównanie czy te 9 koni jest odczuwalne? Teoretycznie w lekkim aucie ze słabym silnikiem nawet niewielki wzrost mocy powinien dać jakieś efekty.
Ktoś się pokusi o ocenę?
Jeździłam: 1,1, 1,2 60 KM i teraz 69 KM - jest wyraźnie odczuwalna różnica między 60 a 69
Co dziwne nie mieliśmy takich spostrzeżeń w przypadku 1,1 a 1,2 60KM
Re: zmienne fazy rozrządu?
Napisane:
Śr 9:13, 19 wrz 2012
przez sdss
Jest różnica.