Strona 1 z 2

łacznik stabilizatora - olej - filtry

PostNapisane: So 12:32, 03 mar 2012
przez rukh
Rozwijając temat. Muszę - powinienem dokonać kilku napraw obsług bieżących, byłem dziś na stacji diagnostycznej za 10 pln szarpaki i reszta bzdetów. Diagnoza prócz łączników stabilizatora wszystko super i bez zarzutów. No ale prócz tego mam do wymiany raczej filtry i olej i czy coś jeszcze by się przydało do odświeżenia Pandy :?:

1. 2 x łącznik stabilizatora (odwiedziny w 2 sklepach)
- sklep numer 1: łącznik cena 73,84 za szt. (firma ? no cóż pan wiedział tylko że to zamiennik)
- sklep numer 2: łącznik cena 50,00 za szt. (firma AD albo ADi - francuska - zamiennik)
- sklep numer 3: łącznik cena 55,00 za szt. (firma Delphi- zamiennik)
2. olej silnikowy - wiem jest temat nawet dwa ale mam przejechane 22 000 km i nie wiem co mam wlać w sumie. ASO selena czy coś innego polecacie :?:

3. Jakie filtry są w Pandzie jakieś oznaczenia itp. oraz czy polecacie coś konkretnego czy Filtron starcza :?:

prócz tego co jeszcze zdałoby się wymienić ?
co radzicie albo jaka firma itp. sprawa nie nagli ale wolałbym zrobić to w marcu najdalej do połowy

Re: łacznik stabilizatora - olej - filtry

PostNapisane: So 13:36, 03 mar 2012
przez Deacon
laczniki polecam TRW - takie szly na pierwszy montaz.
filtry polecam Mann.
olej w twoim przypadku to nie wiem bo to benzyna :)

Re: łacznik stabilizatora - olej - filtry

PostNapisane: So 14:08, 03 mar 2012
przez t-przemek
delphi niby znana i w miarę ceniona marka, ja mogę polecić
ja mam mobli super 2000 10w40 używam od 50 tys i wszystko ok, olej jak się "normalnie" (czystaj spokojnie, bez przeciążeń silnika :)) jeździ to zwykły najzwyklejszy wystarczy. Ja na tego mobila nie narzekam, wymiana co 10, 15 tys i jest ok. A tak swoją drogą to trochę dużo robisz na jednym oleju po ponad 20 tys. ;]
Uważaj natomiast na filtr oleju, mój znajomy miał kiedyś nieciekawy przypadek: panda 2003 rok i w katalogu pisało np że potrzebny filtr a i go zamontował mechanik po przejechaniu 30 km filterek się poluzował i "zrzygało" mu pół komory silnika, okazało się, że filtr był parę milimetrów za duży, i w rezultacie po rozgrzaniu oleju "wypchało" filtr z gniazda. Tak, że zwróć uwagę sobie na to, najlepiej kupić taki sam jak jest obecnie, ewentualnie podać sprzedawcy numer vin dla 100% pewności, bo konsekwencję mogą być poważne. Z tego co słyszałem to są aż 3 rodzaje, tzn 3 średnice tych filtrów. Ale miejmy nadzieje że to było tylko przypadkowe zdarzenie.

Re: łacznik stabilizatora - olej - filtry

PostNapisane: So 14:31, 03 mar 2012
przez Lukasz
czy te łaczniki są ze złota że takie ceny? ja do mojej kupowałem po 35zł z delphi :) ( w Sosnowcu - rok jezdze i nic nie zluzowane )

olej wlej taki jaki masz wlany ( po co zmieniac jak silnik nowy? - jesli masz 5W40 wlej 5W40 (producent bez znaczenia) spelnia norme 5W40 to jakikolwiek producent by to nie byl bedzie spelnial ta norme i smarowal tak samo jak od innych - zakladam ze masz 5W40 bo w tych nowych taki teraz jest ja na przyklad mam 10W40)

Filtry z MANN sa dobrej jakości do ceny wiec polecam, sam takie mam.

Co do łączników mógł byś jeszcze sprawdzic czy gumy stabilizatora nie sa wyrobione? sztuka chyba 20zł kosztuje, a o ile pamietam wchodza dwie :)



Do t-przemek panda 2003rok 1.2 60 koni miala dłuższy filtr po paru tygodniach/miesiacach od produkcji zostal on zmieniony na krótszy. ( Osobiscie posiadam dłuższy - a jak kupowalem filtr facet wyszedl ze mna na dwór sam sie polozyl pod auto zeby zobaczyc czy mam dluzszy czy krotszy (i tu juz widac ze pracownik profesjonalista a nie zwykly sprzedawca - byl w temacie) )

T-przemek - ojciec robił po 30 000km na mobil super 2000 10W40 i po odziedziczeniu auta ( ja robie po max 15 000 ) a nie je mi oleju ( oczywiscie je wartosc nominalna jak kazdy silnik ) a jezdze dosc dynamicznie :) (przejechane mam dokladnie 188 000 - wczoraj stuknelo)

Re: łacznik stabilizatora - olej - filtry

PostNapisane: So 14:37, 03 mar 2012
przez rukh
ok a jakie konkretne filtry mi potrzeba ?
filtr oleju
powietrza
paliwa i co dalej ?
no i jakies rozmiary oznaczenia plss

Re: łacznik stabilizatora - olej - filtry

PostNapisane: So 14:38, 03 mar 2012
przez Lukasz
rukh paliwa? po co - paliwa sie zmienia po 60 000 (moze i przesadzilem ale ja tak zmienialem od nowości i nic sie nie dzialo) :) - no chyba ze lejesz jakis syf bez podatków który spadł z tira po 3zł to se zmien :)

Re: łacznik stabilizatora - olej - filtry

PostNapisane: So 15:27, 03 mar 2012
przez waldekb3
Olej Castrol Magnatec 10w40
filtry filtron
Trzeci sezon juz na tym i niema problemów.Ale to juz indywidualna sprawa co kto wleje i jakiej firmy filtry założy. :)


Jeśli się nie mylę to w benzynie niema filtra paliwa jako tako wymiennego. :)

Re: łacznik stabilizatora - olej - filtry

PostNapisane: So 16:23, 03 mar 2012
przez tytusolk
Lukasz napisał(a):
Do t-przemek panda 2003rok 1.2 60 koni miala dłuższy filtr po paru tygodniach/miesiacach od produkcji zostal on zmieniony na krótszy. ( Osobiscie posiadam dłuższy - a jak kupowalem filtr facet wyszedl ze mna na dwór sam sie polozyl pod auto zeby zobaczyc czy mam dluzszy czy krotszy (i tu juz widac ze pracownik profesjonalista a nie zwykly sprzedawca - byl w temacie) )


Mam 1,2 2004 i bez różnicy jaki filtr oleju założysz oba pasują. Ostatnia wymiana założony krótszy o większej średnicy, wcześniej zakładałem te dłuższe o mniejszej średnicy.

Re: łacznik stabilizatora - olej - filtry

PostNapisane: So 17:34, 03 mar 2012
przez Deacon
zobacz tutaj masz oznaczenia filtrow w zaleznosci od numeru silnika:
https://www.mann-hummel.com/mf_prodkata ... 01_fzart=1

i z tego co tutaj widze to w 1.1 filtar paliwa sie nie wymienia. czyli kupujesz powietrza i oleju. doloz pare zl i kup manna - z filtronem bywa roznie :)

Re: łacznik stabilizatora - olej - filtry

PostNapisane: So 19:12, 03 mar 2012
przez Zwierzak
Łączniki to TRW albo fabryczne.

Olej 10W/40 np. Castrol

Filtry Filtron lub dowolne inne (nie polecam filtrów Sędziszów) - czyli powietrza, oleju i jeśli masz klimę to pyłkowy. Ponoć Filtron produkuje filtry dla Manna...

Re: łacznik stabilizatora - olej - filtry

PostNapisane: So 19:37, 03 mar 2012
przez marco80
Ja uważam że sedziszów przewyższa filtrona, choć ostatnio ponoć bardzo sie poprawiło, coż ile ludzi tyle opinii nr sędzziszowa masz pp2.8.1 natomiast filtron op 545/2 jeżeli chodzi o olej , powietrza filtron to ap022/1

Re: łacznik stabilizatora - olej - filtry

PostNapisane: So 20:08, 03 mar 2012
przez Zwierzak
Z sędziszowa 2 razy trafiłem niezaprasowany dokładnie filtr -> jeden paliwa, jeden oleju - oba ciekły na łączeniu. W moim odczuciu nie polecam

Re: łacznik stabilizatora - olej - filtry

PostNapisane: So 20:32, 03 mar 2012
przez rukh
ok a ile tego oleja potrzeba na nowe zalanie ? szlag mnie trafia bo rok temu napewno na gwarancyjnej nie wlali seleni ale kartki tez nie zostawili

Re: łacznik stabilizatora - olej - filtry

PostNapisane: So 21:27, 03 mar 2012
przez marco80
To ponoć zależy od zastosowanego filtra od 3 do 3,5 l opakowania litrowe są droższe więc kup może 4l i zawsze zostanie, dolewek pewnie i tak nie będzie

Re: łacznik stabilizatora - olej - filtry

PostNapisane: N 13:56, 04 mar 2012
przez ma16
dokładnie tak jak marco80 mówi 3l-3,5l selenia 4 l to koszt ok 150 zł w krk.