Strona 1 z 1

Problem z układem kierowniczym

PostNapisane: So 23:49, 25 lut 2012
przez JaceK
Problem polega na tym, że efekt ten pojawia się przy ruszaniu z miejsca. Kierownica kręcona lekko w prawo lub w lewo i czuć na kole kierownicy taki delikatny przeskok . Auto jedzie prosto, kierownica nie szarpie. Co to może być? Luz na przekładni czy drążki kierownicze? Auto ma przejechane 38500km.

Re: Problem z układem kierowniczym

PostNapisane: N 0:13, 26 lut 2012
przez marco80
Podjedź może gdzieś na szarpaki (prawdę Ci powie)weź też pod uwagę tuleje w wachaczach

Re: Problem z układem kierowniczym

PostNapisane: N 11:26, 26 lut 2012
przez moszczu
Ja obstawiałbym na końcówki drążków kierowniczych... u mnie objawy były podobne, tylko mnie zastanawia to , że padły by one przy tak niskim przebiegu hmmm...(U mnie padły dopiero po 80 tyś) Poruszaj kierą w lewo prawo (małe szybkie ruchy) i jak będzie słychać stukanie to na bank to któryś z drążków...

Re: Problem z układem kierowniczym

PostNapisane: N 11:33, 26 lut 2012
przez Dreamcatcher
jesli nie to tuleje na wachaczach.

Re: Problem z układem kierowniczym

PostNapisane: N 14:35, 26 lut 2012
przez victor89
Dreamcatcher napisał(a):jesli nie to tuleje na wachaczach.


marco80 napisał(a):Podjedź może gdzieś na szarpaki (prawdę Ci powie)weź też pod uwagę tuleje w wachaczach


Panowie, ja was proszę...
WAHACZ



Też mam coś takiego, to nie WAHACZ a wspomniana wyżej końcówka drążka kierowniczego

Re: Problem z układem kierowniczym

PostNapisane: Pn 6:30, 27 lut 2012
przez Jarecki8810
Luz na tulejach wahacza będzie się objawiał ostrym pukaniem :mrgreen: na każdym wyboju i nierówności drogi. Jeśli jest cicho to można go w 99% wykluczyć.

Re: Problem z układem kierowniczym

PostNapisane: Śr 14:37, 28 mar 2012
przez czarecki8@o2.pl
Witam wszystkich :)
jestem posiadaczem Pandy VAN 1,2 LPG z 2006 roku. przebieg ponad 210.000 samochód przeszedł z firmy do firmy stąd przebieg który wyświetla nie koniecznie jest realny.
Pół roku temu zauważyłem drgania na kierownicy które do dnia dzisiejszego bardzo się nasiliły.
Najdziwniejszym jest fakt że kierownica drży jedynie gdy stoję w miejscu (przy zapalonym silniku oczywiście)
Wystarczy odrobinę, dosłownie pół centymetra obrócić kierownice i przestaje po czym znowu zaczyna drżeć wydając przy tym konkretne dzwięki.
Wygląda mi to na uszkodzona pompę wspomagania natomiast nie mam pewności.
Z tego co wiem gdyby pompa była uszkodzona to by wyła podczas max skrętu kierownicy natomiast to się nie dzieje , wszystko chodzi cichutko oraz nie pojawia się żadna kontrolka.
Nie znam żadnego mechanika w Warszawie który hmm.. zna się na samochodach stąd Pytanie do Was.
Może ktoś zderzył się już z tym problemem?
Byłbym wdzięczny za jakieś info lub num telefonu pod którym będzie ktoś kto może udzielić mi informacji.

Pozdr :)

Re: Problem z układem kierowniczym

PostNapisane: Śr 14:49, 28 mar 2012
przez spacewalker
Chyba wspomaganie jesli jest to jest elektryczne czyli z pompy nici - bo jej nie ma. Prędzej coś przenosi drgania z silnika na drążek kierowniczy.

Re: Problem z układem kierowniczym

PostNapisane: Śr 14:55, 28 mar 2012
przez czarecki8@o2.pl
Witaj.
Jesteś pewny że w tej Pandzie jest wspomaganie elektryczne?

Pozdro :)

Re: Problem z układem kierowniczym

PostNapisane: Śr 15:12, 28 mar 2012
przez Zwierzak
Na 200% jest wspomaganie elektryczne :)

Re: Problem z układem kierowniczym

PostNapisane: Śr 15:14, 28 mar 2012
przez czarecki8@o2.pl
Dzięki za info.

Czy w takim układzie skoro nie jest to pompa wspomagania to co może być powodem tych drgań?

Pozdr:)

Re: Problem z układem kierowniczym

PostNapisane: Śr 15:21, 28 mar 2012
przez Zwierzak

Re: Problem z układem kierowniczym

PostNapisane: Śr 16:01, 28 mar 2012
przez czarecki8@o2.pl
Dzieki wielkie za info.

Faktycznie wszystko niby wydaje sie jasne że jest to czujnik skrętu.
Zajebiste dzięki za pomoc.
W razie czego bede Was nawiedzał :)