Strona 1 z 2
Zbieżność w 100hp
Napisane:
Cz 21:26, 23 lut 2012
przez Fantomas
Mam pytanie czy w tym aucie jest taka zbieżność przewidziana (przednia oś) geometria zawieszenia jest ok sprawdzałem w ASO
Zauważyłem wewnętrzną część opon(letnie) jakby bardziej startą- prawa i lewa opona tak samo.
Jak często ustawiacie zbieżność w swoich samochodach?
Może to być wina jakiegoś elementu układu kierowniczego? ,drążek itp.bo jakieś małe sutki-puki słyszę na nierównościach.
Z góry dzięki za odpowiedzi co myślicie.
Re: Zbieżność w 100hp
Napisane:
Cz 21:44, 23 lut 2012
przez moszczu
Każda Panda poddziera szybciej opony od wewnętrznej strony
, nawet jak geometria jest ok. Kiedyś Jakiś Pan mnie się pytał czy moja Panda też tak ma, że koła z przodu jakby lekko pochylone na boki (a pandę miał nie spełna rok) więc mu odpowiedziałem ten typ tak ma...
Re: Zbieżność w 100hp
Napisane:
Cz 21:47, 23 lut 2012
przez Fantomas
dobre.
Re: Zbieżność w 100hp
Napisane:
Pt 16:10, 24 lut 2012
przez czarnysmok
Sprawdź luzy na wahaczach lub drążkach kierowniczych, bo to ma bezpośredni wpływ na zbieżność.
Stukać Ci może również stabilizator ale on nie ma wpływu na geometrię kół.
Re: Zbieżność w 100hp
Napisane:
Pt 17:58, 24 lut 2012
przez patsi
moszczu napisał(a):Każda Panda poddziera szybciej opony od wewnętrznej strony
Ciekawa teoria, żadna z naszych 3 Pand nie wykazywała takiej cechy...
Re: Zbieżność w 100hp
Napisane:
Pt 18:49, 24 lut 2012
przez Huczas
w mojej również nie zauważyłem
Re: Zbieżność w 100hp
Napisane:
So 13:42, 25 lut 2012
przez Kordian
Też tego nie zauważyłem w mojej.
Re: Zbieżność w 100hp
Napisane:
So 14:20, 25 lut 2012
przez ma16
ostatnio zdejmowałem koła z felg alu i były idealnie równomiernie zużyte... więc sam tego nie zauważyłem żeby tak było
Re: Zbieżność w 100hp
Napisane:
So 14:28, 25 lut 2012
przez wojzag2
potwierdzam to jest jak z kołami w tatrze
kąty kół są ustawione na +1 po tym jak doładujesz auto mają być na 0 lub -1.
Wiadomo czysta matematyka
+1 zdziera od wewnatrz opone
0 - idealnie
-1 zdziera od zewnatrz
Każda Panda jaką jeździałem tak miała niestety fura jak MALUCH
Re: Zbieżność w 100hp
Napisane:
So 16:02, 25 lut 2012
przez bombel
patsi napisał(a):moszczu napisał(a):Każda Panda poddziera szybciej opony od wewnętrznej strony
Ciekawa teoria, żadna z naszych 3 Pand nie wykazywała takiej cechy...
Ja niestety potwierdzam tę przypadłość ... widzę to po letnich oponach (od wewnętrznej strony zjechane)
Zobacze teraz jak po zimie, auto ma wymienione oba przednie wahacze, sprawdzoną zbieżność plus w tym roku dostał dwa nowiutkie zimowe koła - na wiosnę się temu przyglądne
Re: Zbieżność w 100hp
Napisane:
Pt 11:21, 02 mar 2012
przez Lukasz
Zbieżność kół nie jest robiona tak |---| w przedno napedowym samochodzie jest ona ustawiona tak \---/ a w tylno tak /---\ (bardzo delikatne odchylenie - widok z góry pojazdu) ustawia sie dlatego tak kola ze przy przyspieszaniu one sie odginaja w strone która powoduje wyprostowanie ich do osi pojazdu. Zdziera wam się wewnętrzna strona poniewaz zbiezność jest zła. ( Malo jaki serwis ustala zbieżnosć tak jak sie powinno... robia to na szybko byle skasowac klienta, jak ktos jest ciekawy jak prawidlowo powinni ustawiac zbieżność pisac na prv)
Jeśli zdziera wam opone od wewnetrznej strony lub od zewnetrznej - do zbieżnosći
Jeśli zdziera wam zewnątrz i wewnątrz - ciśnienie
Re: Zbieżność w 100hp
Napisane:
N 23:08, 23 kwi 2017
przez hucker
Czy ktoś wie jaka wartość zbieżność powinna być w wersji 4x4 ?
Re: Zbieżność w 100hp
Napisane:
Pn 9:20, 24 kwi 2017
przez Hipolit
Moja PII ma juz poad 128 tys km i zawsze opony zużyte były równomiernie.
Re: Zbieżność w 100hp
Napisane:
Pt 23:20, 28 kwi 2017
przez Albercik
Z ciekawostek - nie zawsze, objawem braku zbieżności, są zdzierane opony. U mnie, szmelcwagen stracił zbieżność jakiś czas temu, przez kończące się tuleje wahaczy (słychać piszczenie opon na skrętach), jednak opony zużywane są równomiernie. Stan ten trwa już ponad 10 tys. km. więc już by coś było widać na oponach. Tymczasem opony całe, jedynie - muszę zwalniać trochę przed zakrętami...
Re: Zbieżność w 100hp
Napisane:
Pn 7:19, 01 maja 2017
przez olo 1
Przy dobrze ustawionej geometrii nic nie piszczy,trzeszczy,zdziera.Wartości to 0,+1,-1.Warto obciążyć przód 2x60 kg.,ustawić i sprawdzić ponownie.Fakt znaleźć kogoś kto zna się na rzeczy to cud.Zanim ustawisz cokolwiek sprawdzamy:ciśnienie w ogumieniu,całe zawieszenie(przód i tył),układ kierowniczy i hamulcowy.A przede wszystkim kalibrację przyrządów.