Poziom płynu chłodniczego.

Coś stuka, coś puka - zajrzyj tutaj

Moderatorzy: Majkel_B, Pols

Poziom płynu chłodniczego.

Numer postu:#1  Postprzez Kardan » Pt 21:44, 15 lip 2011

Dobry wieczór,
Koledzy,mam pytanie do właścicieli Pand z silnikiem 1.1 (bez gazu) i płynem Paraflu UP w układzie chłodzenia.
Czy w przeciągu jakiegoś okresu eksploatacyjnego zauważyliście minimalne ubytki płynu w zbiorniczku wyrównawczym.Mam wrażenie że minimalna ilośc znikła mi układu ( ok 2 mm różnica w poziomie ) na przestrzeni ok.2000 km.Żadnych wycieków nie stwierdzono,kolor i konsystencja płynu w porządku, olej na tym samym poziomie,barwa w normie.Podczas pracy silnika przewody układu chłodzenia miękkie, nagrzewnica ok.Czyli na dobrą sprawę wszystko gra.Zastanawiam się czy może ten płyn oryginalny (pół na pół z wodą ) tak właśnie się zachowuje przez taką proporcję.Kiedyś miałem SC 900 i tam po kupnie wymieniałem chłodnicę i zalałem go Petrygo.Przez 4.5 roku nie musiałem dolać ani kropli a tutaj w nowym aucie takie dziwy? Stąd moje pytanie zanim pojadę do serwisu ( przegląd i tak się zbliża) chcę Was zapytać o wasze doświadczenia.Może rzeczywiście ten płyn tak się zachowuje?
Kardan
Bywalec
 
Posty: 130
Dołączył(a): N 9:23, 27 lut 2011
Wiek: 50
Imię: ---

Re: Poziom płynu chłodniczego.

Numer postu:#2  Postprzez moszczu » Pt 23:00, 15 lip 2011

Kardan napisał(a):Dobry wieczór,
Koledzy,mam pytanie do właścicieli Pand z silnikiem 1.1 (bez gazu) i płynem Paraflu UP w układzie chłodzenia.
Czy w przeciągu jakiegoś okresu eksploatacyjnego zauważyliście minimalne ubytki płynu w zbiorniczku wyrównawczym.


U mnie po jakimś czasie zauważyłem znikome ubytki płynu chłodzącego, ale dolałem koncentratu i jeżdżę dalej :)
moszczu
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 1709
Dołączył(a): Wt 22:04, 22 mar 2011
Lokalizacja: Głowno
Wiek: 35
Panda: 1.1 Blue Actual 2003r.
Imię: Michał

Numer postu:#3  Postprzez Sotkin » So 5:38, 16 lip 2011

Niewielkie, znikome (2mm) ubytki płynu chłodzącego są normalne i nie widzę powodu żeby zaraz to uzupełniać. Ważne aby poziom był pomiędzy kreskami min i max. A jeżeli już, to te niewielkie ubytki, powstałe na skutek parowania, należy uzupełniać wodą destylowaną a nie koncentratem.
Sotkin
Aktywny
 
Posty: 56
Dołączył(a): Cz 5:50, 11 lis 2010
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 44
Panda: 1.1 2003 VAN

Numer postu:#4  Postprzez Kardan » So 10:16, 16 lip 2011

Sprawdziłem ubytek dokładnie, poziom płynu obniżył się o 4mm w czasie przebiegu 2300 km.Nie podoba mi się to.Teoretycznie z układu nie powinno aż tyle zniknąć.Popatrzyłem jeszcze raz na przewody i wszędzie sucho bez śladów wyschniętego płynu.Nie sprawdzałem tylko spodu : dołu chłodnicy ( ciężko ją w ogóle dokładnie obejrzeć bo jest na niej chłodnica klimatyzacji),okolic pompy wody ( osłona ) i miejsca nad filtrem oleju( tam w mojej poprzedniej Pandzie ciekło).Dlatego moje pytanie o Wasze doświadczenia z poziomem płynu jest wciąż aktualne.Dziękuję za powyższe odpowiedzi.
Kardan
Bywalec
 
Posty: 130
Dołączył(a): N 9:23, 27 lut 2011
Wiek: 50
Imię: ---

Numer postu:#5  Postprzez Wiesław90 » So 11:38, 16 lip 2011

Zobacz czy poziom oleju nie rośnie
Jak ktoś ma w życiu pecha to i w bananie pestkę znajdzie. XD
Wiesław90
Wymiatacz
Avatar użytkownika
 
Posty: 822
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Nakło Śl.
Wiek: 34
Panda: 1.1 =)

Numer postu:#6  Postprzez marcin » So 12:44, 16 lip 2011

U mnie też troszeczkę płynu znika mniej więcej tyle co u ciebie. Więcej znikało przed wymianą czujnika temperatury płynu chłodzącego tam był na opasce zaschnięte pozostałości płynu mam różowy więc było widać. Myślę że przy takim małym znikaniu płynu to nie ma się co przejmować ale jak chcesz uszczelnić układ to możesz wlać jakiś uszczelniacz do chłodnic jeżeli gdzieś masz jakąś nieszczelność to ten płyn zatka wyciek. Ja średnio co pół roku odrobinę uzupełniam mieszanką paraflu up i wodą destylowaną.
A jaki uszczelniacz to już może koledzy się wypowiedzą, ci co stosowali takie specyfiki :D
marcin
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): N 21:28, 12 gru 2010
Lokalizacja: Ksawerów
Wiek: 43
Panda: Active plus

Numer postu:#7  Postprzez Dreamcatcher » So 14:40, 16 lip 2011

sprawdź sobie poziom płynu bezpośrednio po dłuższej jeździe i po dłuższym postoju. jeśli będą widoczne różnice to może pompa wody? przynajmniej u mnie coś takiego było.
w 1.1 pompa wody jest na rozrządzie czy pasku wielorowkowym? (u mnie pasek)
z góry mówię iż to tylko luźno rzucona propozycja.

jeśli ubytki nie są duże można nic nie robić poza kontrolą. odparować zawsze coś może.
Dreamcatcher
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 2048
Dołączył(a): Śr 15:21, 06 kwi 2011
Lokalizacja: Sanok
Panda: 1.3 JTD
Imię: ...

Numer postu:#8  Postprzez moszczu » So 15:59, 16 lip 2011

Sotkin napisał(a):(...) A jeżeli już, to te niewielkie ubytki, powstałe na skutek parowania, należy uzupełniać wodą destylowaną a nie koncentratem.


Raz można ale przy następnym uzupełnieniu koncentrat w zależności ile go ubyło :wink:

Kardan sprawdż poziom oleju może być tak, że uszczelkę pod głowicą dmuchło :?
moszczu
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 1709
Dołączył(a): Wt 22:04, 22 mar 2011
Lokalizacja: Głowno
Wiek: 35
Panda: 1.1 Blue Actual 2003r.
Imię: Michał

Numer postu:#9  Postprzez Kardan » So 21:30, 16 lip 2011

Poświęciłem się dzisiaj i poleżałem pod autem.Zero wycieków.Poziom oleju taki jaki był po wymianie czyli 4000 km temu,kolor,konsystencja właściwa zapach również.Płyn czyściutki jak nowy.Wszelkie druciarstwo typu proszek do uszczelniania odpada i nie tylko dlatego że wóz jest na gwarancji ale dlatego że ja lubię dobrą robotę i wóz ma być na tiptop.No nic pożyjemy zobaczymy.Zgłoszę swoje wątpliwości na przeglądzie gwarancyjnym,niech to sami dokładnie sprawdzą.
Kardan
Bywalec
 
Posty: 130
Dołączył(a): N 9:23, 27 lut 2011
Wiek: 50
Imię: ---

Numer postu:#10  Postprzez narcyzik » N 0:33, 17 lip 2011

u mnie tez pare razy zniknal, nie mam pojecia czemu. ze dwa razy uzupelnialem do MAX, a on spadł ponizej MIN i tak sie caly czas trzyma, przedwczoraj znowu dolałem do MAX i okaze się co dalej :)

autko ogladane z kazdej strony, plyn w idealnym stanie, itp itd :)
narcyzik
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): So 17:11, 02 lip 2011
Lokalizacja: Świętochłowice
Wiek: 36
Panda: 1.3 MJTD

Numer postu:#11  Postprzez Kardan » N 6:21, 17 lip 2011

Dzięki narcyzik za informację - wciąż Wasze spostrzeżenia są ważne i potrzebne. :)
Kardan
Bywalec
 
Posty: 130
Dołączył(a): N 9:23, 27 lut 2011
Wiek: 50
Imię: ---

Numer postu:#12  Postprzez rosomak2 » Wt 13:14, 26 lip 2011

Musicie pamiętać,że Paraflu jest mieszany z wodą ,więc ta woda pod wpływem upałów paruje to jest normalne zjawisko .. prawa fizyki:)więc ubytki będą i dolać tylko koncentratem i tyle!
rosomak2
Aktywny
Avatar użytkownika
 
Posty: 95
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Katowice
Wiek: 57
Panda: Panda IV Hybryd SPORT
Imię: Janusz

Numer postu:#13  Postprzez Huczas » Wt 14:07, 26 lip 2011

skoro woda wyparowuje to dlaczego dolewać koncentrat a nie wodę destylowaną?
Huczas
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 1995
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Ruciane-Nida/ Warszawa
Wiek: 37
Panda: 1.2 Dynamic

Numer postu:#14  Postprzez bunio14 » Wt 15:34, 26 lip 2011

U mnie ubylo minimalnie, dolewalem moze ze 2 razy przez kilka lat.
Jak robilem rozrzad i wymienialem tez pompe wody, mechanik pokazywal mi, ze pompa sie minimalnie pocila - moze stad te ubytki. Bylo to tak minimalne ze nie ma szans zauwazyc zadnych wyciekow.

Jak na moj gust jesli UPG jest w porzadku, autko jezdzi normalnie to nie ma sie co przejmowac, dolac troche i smigac :)
Pozdrawiam,
Filip
bunio14
Stały bywalec
Avatar użytkownika
 
Posty: 275
Dołączył(a): Pt 23:56, 11 mar 2011
Lokalizacja: Kraków
Wiek: 44
Panda: 1.2 limuzyna [sprzedana] :(
Imię: Filip

Numer postu:#15  Postprzez Dreamcatcher » Wt 15:39, 26 lip 2011

możliwe co by woda destylowana miała gorsze właściwości chłodzące niż zwykła woda? wymieniałem wiosną płyn chłodniczy, kupiłem też wodę dest. przy odbiorze znalazłem pełną bańkę kupionej wody i mechanik się tłumaczył właśnie właściwościami wody. wspomniałem że mam dużo kamienia w wodzie to ręką machnął.
Dreamcatcher
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 2048
Dołączył(a): Śr 15:21, 06 kwi 2011
Lokalizacja: Sanok
Panda: 1.3 JTD
Imię: ...

Następna strona

Powrót do Mechanika - problemy techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

cron