Strona 1 z 1

Szarpie, przerywa brak obrotów na zimnym silniku na PB

PostNapisane: Śr 21:10, 12 cze 2019
przez cinex134
Witam.
Pacjentem jest Panda z takim samym silnikiem jakie są montowane w Punto II czyli 1.1 54KM z 2006r.

Mam problem który objawia się zaraz po uruchomieniu zimnego silnika na PB. Silnikiem mocno szarpie, przerywa, silnik nie może wkręcić się na obroty jałowe. Dodawanie gazu jeszcze bardziej go dławi jakby chodził na 2 albo 3 cylindry. Po około minucie silnik pracuje coraz równiej. Przy 90 stopniach cieczy chłodzącej szarpania czasami ( rzadko ) występują.
Na pewno jest uwalony jakiś czujnik ponieważ problem nie występuje na gazie. Pandę kupiłem z gazem na mieszalniku z silniczkiem krokowym ( tak, wiem, powinna być sekwencja :) ).
Jak wiemy druga generacja korzysta tylko z trzech czujników : sonda lambda, położenia przepustnicy, położenia wału. Te czujniki można od razu wyeliminować, bo na gazie wszystko jest w porządku.

Zastanawiam się nad map sensorem i czujnikiem cieczy chłodzącej.
W załączeniu dodaje screeny z MES'a na ciepłym silniku i PB. Jutro wstawię screeny na zimnym.

Re: Szarpie, przerywa brak obrotów na zimnym silniku na PB

PostNapisane: Śr 22:32, 12 cze 2019
przez adam1965
A co się dzieje gdy na kilka dni wyłączysz całkowicie LPG najlepiej na bezpieczniku?
I jeździsz na samym Pb.

Są w sumie dwie opcje.
Od złej regulacji LPG rozwalone mapy Pb.
Oraz paliwo ma problemy z dotarciem do silnika.
Czyli pomiar ciśnienia paliwa na listwie paliwowej.
Wymiana filtra paliwa była kiedyś robiona?

Re: Szarpie, przerywa brak obrotów na zimnym silniku na PB

PostNapisane: Cz 6:49, 13 cze 2019
przez cinex134
Na pewno to nie mapy. Auto mam już 4 lata A problem narasta od około pół roku. Jak podłączenie evapa I wymiana map sensora nie pomoże to sprawdzę ciśnienie. Ale raczej to nie tego wina bo na ciepłym jest ok.

Re: Szarpie, przerywa brak obrotów na zimnym silniku na PB

PostNapisane: Cz 9:16, 13 cze 2019
przez cinex134
Dodaje 8 screenów z zimnego silnika:
- 4 na zgaszonynm
- 4 na odpalonym

Zgaszony:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Odpalony:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Re: Szarpie, przerywa brak obrotów na zimnym silniku na PB

PostNapisane: Cz 19:59, 13 cze 2019
przez adam1965
Napięcie aku 12.1 V . Aku w najlepszym razie do naładowania .
Pytanie jakie spadki podczas rozruchu.

Napięcie ładowania 13.7 V .
Kiepsko.



Mówisz że nie mapy.
Na jakiej podstawie?
Jeździłeś jak pisałem?
Z wyłączonym LPG kilka dni?
Sprawdziłeś ?
Sprawdzałeś odpalenie awaryjne na zimnym na LPG czy objawy są takie same ?
Kiedy filtr Pb był wymieniany?

Re: Szarpie, przerywa brak obrotów na zimnym silniku na PB

PostNapisane: Cz 20:34, 13 cze 2019
przez cinex134
Aku kupowałem pół roku temu. Może to jakieś błędy pomiarowe. Sprawdzę multimetrem.

Tak jak pisałem wyżej. Nagle po kilku latach mapy się rozjechały? Raczej niemożliwe. Tak, jeździłem kilka dni na samej benzynie. Nie było poprawy. Jutro / sobota wyczyszczę cały dolot i wymienię map sensor. Złoże na nowych uszczelkach. Potem "pobawię się" evap'em.
Dzisiaj sprawdzałem odpalanie na gazie. Silnik chodzi idealnie.
Filtr paliwa jest zintegrowany z koszem pompy paliwa - niewymienialny. Po rozgrzaniu na benzynie chodzi dobrze, więc problemem nie jest ciśnienie na listwie wtryskowej.

Re: Szarpie, przerywa brak obrotów na zimnym silniku na PB

PostNapisane: Cz 22:10, 13 cze 2019
przez adam1965
Aku z łym ładowaniem można zajechać w tydzień.
A ewidentnie 13.7 V na odpalonym to masz słabe ładowanie.
Jak włączysz światła , radio i nadmuch to pewnie spadki na ok 13.4 V


Czujnik temp. płynu ?
Widać że pokazuje w miarę dobrze.
Zawór par paliwa też widać że jest zamknięty tak jak powinno być na wolnych.
Otwierać się podczas przygazówek


Jeżeli na LPG silnik pracuje prawidłowo to można założyć że wspólna część czyli zapłon jest w porządku . Zostaje więc układ paliwowy..
Wtryski zapchane , ( może przydało by się dodać dodatku do Pb na czyszczenie wtrysków )
Jakie jest napięcie na pompie paliwa ?
Ciśnienie na listwie też.

Re: Szarpie, przerywa brak obrotów na zimnym silniku na PB

PostNapisane: Śr 10:18, 19 cze 2019
przez Mich@ł
U mnie było podobnie, samochód na benzynie był mułowaty i przy przyspieszaniu łapał lekkie "zawiechy". Zrobiłem autoadaptacje mapy i już po jej wykonaniu samochód odżył na benzynie.

Przejechałem trochę na PB i teraz już śmiga zarówno na benzynie jak i na gazie (mam instalację gazową 1/2 generacji).

Więc ja bym na początku sprawdził mapy.