Strona 1 z 2

Problem z układem hamulcowym?

PostNapisane: Pn 20:29, 02 kwi 2018
przez styksu
Witam,

Od jakiegoś czasu piszczy jedno z kół w Pandzie II. Odwiedziłem 3 mechaników, jednak nikt precyzyjnie nie potrafi mi pomóc, bo twierdzą, że wszystko jest w porządku (albo twierdzą, że to pewnie pasek klinowy :shock: ). Piszczenie zaczyna się po około 20-30 minutach jazdy, ale występuje tylko podczas skrętu w lewo. Jako, że w te święta odwiedziłem rodziców i wymieniałem koła na letnie, ojciec rzucił na to okiem (powiedzmy, że jakieś pojęcie o mechanice ma). Powiedział, że na pewno klocki hamulcowe są do wymiany. Ale zastanawiam się czy to może być przyczyna dziwnych pisków. Czy ktoś spotkał się z podobnym problemem? I czy ewentualnie, jeśli wchodzi w grę wymiana klocków/tarcz hamulcowych, moglibyście polecić na jakie powinienem zwrócić uwagę? Jestem totalnym laikiem, więc nie mam pojęcia czym mogą się różnić jedne od drugich (poza ceną). Czy warto zamówić je na własną rękę i pojechać do mechanika, żeby wymienić, czy lepiej zostawić zamówienie profesjonaliście?

Z góry dzięki za jakąkolwiek pomoc :)

Re: Problem z układem hamulcowym?

PostNapisane: Pn 20:35, 02 kwi 2018
przez arnold
Piski po pewnym czasie- rozgrzaniu mogą sugerować hamulce. Szczególnie gdy ucichnie po lekkim naciśnięciu pedału. Może być wina klocka który nie trzyma się dicisku i ociera, lub niecofajacego się tloczka w zacisku. Różnica w rozgrzaniu felg, czy śrub po jeździe może też sugerować hamulce. Łożysko raczej szumi i może nasilać się w łukach.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Re: Problem z układem hamulcowym?

PostNapisane: Pn 20:44, 02 kwi 2018
przez styksu
Pisk cichnie po naciśnięciu hamulca. Czyli trzeba wymienić tarcze + klocki?

Re: Problem z układem hamulcowym?

PostNapisane: Pn 21:07, 02 kwi 2018
przez krzysiek5008
Pewnie to klocki, jak są do wymiany to niczego nie ryzykujesz. Zwróć uwagę również na tarcze kotwiczną czy nie jest zbyt blisko tarczy hamulcowej. U mnie podczas skrętu w prawo przy szybszej jeździe piszczała ocierająca tarcza kotwiczna.
Pozdrawiam oraz napisz efekty po wymianie klocków.

Re: Problem z układem hamulcowym?

PostNapisane: Pn 21:45, 02 kwi 2018
przez Bohdan
Dokładnie. Jak cichnie przy naciśnięciu hamulca, to hamulce.
Przerabialiśmy z narzeczoną temat na jesień w focusie.
Zaciski regenerowane ( przezemnie w garażu ) za pomocą zestawu naprawczego, oraz z jednej strony przypaliło tarcze i zjechało klocki więc komplecik tarcze + klocki i konieczne popatrzeć na zaciski - bo może się okazać że zniszczysz nowe klocki i tarcze poprzez zepsute zaciski.
Potem przy składaniu miejsce styku klocka i jarzma smaruje ( przynajmniej ja ale polecam ) smarem ceramicznym i jest laleczka :)

Re: Problem z układem hamulcowym?

PostNapisane: Pn 21:57, 02 kwi 2018
przez morpheus1581
Odkąd przestali dodawać azbest do okładzin to już nie te same klocki. Ekologia.

Nie oszczędzaj na tym. Najtańsze to zły wybór. Polecam TRW, dobry zamiennik.
Jak na przykład zdarzyło Ci się zahartowac klocki (czyli mocno rozgrzales i później wjechales np w wode) to też już będę tylko na śmieci.
U Ciebie może tloczek nie odbijać albo w jarzmie się klocek blokuje, to częste w Pandach. A że tylko na zakrętach to dlatego że koło zawsze coś tam się wygina na zakrętach.

Re: Problem z układem hamulcowym?

PostNapisane: Pn 22:31, 02 kwi 2018
przez zibi63
Najpierw sprawdź co się tam dzieje. Jeśli długo nie zaglądałeś, to całkiem możliwe, że klocki zapiekły się w prowadnicach. W związku z tym mogą mieć mały skok i nie odbijać odpowiednio daleko po użyciu. Mała odległość od tarczy więc dotyka przy manewrach i rozgrzaniu , no i piszczy. Trzeba zrzucić koła i sprawdzić w jakim stanie są prowadnice i ewentualnie przeczyścić. Przy okazji skontrolujesz stan okładzin i tarcz. Robota nieskomplikowana, a można zaoszczędzić na mechaniku.

Re: Problem z układem hamulcowym?

PostNapisane: Pn 22:36, 02 kwi 2018
przez Darekga
morpheus1581 napisał(a):Odkąd przestali dodawać azbest do okładzin to już nie te same klocki. Ekologia.

Nie oszczędzaj na tym. Najtańsze to zły wybór. Polecam TRW, dobry zamiennik.

Święte słowa, akurat na tych częściach i elementach układu hamulcowego nie ma co oszczędzać.
Ze swej strony polecam elementy firmy ATE są w przystępnej cenie i doskonałej jakości.

Re: Problem z układem hamulcowym?

PostNapisane: Wt 17:14, 03 kwi 2018
przez arnold
Ja przy piskach przyklejam klocek do zacisku smarem miedzianym (często oryginalne lakiery strukturalne lub kleje nie trzymają lub są przecięte do blachy) i dbam o czystość i łatwość przesuwania klocka w jarzmie. Gdy klocki są grube to można usunąć problem nie tylko przez wymianę. Nawet nowy po wymianie gdy przeprowadzi się ją po łebkach piszczy.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Re: Problem z układem hamulcowym?

PostNapisane: Pt 12:36, 20 kwi 2018
przez Piorun
Nie pomyślałem o przyklejaniu smarem. A piszczenie klocków już przerabiałem, ewidentnie to była kwestia ułożenia klocka podczas jazdy, ponieważ czasami przejechanie przez nierówności na drodze albo skręcenie kierownicą powodowało piszczenie. Chociaż przez pewien czas podejrzewałem nawet o to piszczenie styl jazdy mojej drugiej połowy, która użytkuje pandolota codziennie.
W aucie klocki i tarcze TRW (gdzieś kiedyś słyszałem że oni dostarczają części na pierwszy montaż).

Re: Problem z układem hamulcowym?

PostNapisane: Pt 13:35, 20 kwi 2018
przez morpheus1581
TRW dobry zamiennik :ok:

Jeden bęben hamuje zdecydowanie słabiej

PostNapisane: Cz 22:10, 07 mar 2019
przez marro
Witam
Jestem tu pierwszy raz bo pierwszy raz pojawiła się usterka, której nie rozumiem.
Fiat panda mk2 1.1 benzyna, 2003,przebieg 80 tys.km, bez abs-u, bez wspomagania. Golas:) Auto stało całą zimę ok 3 miesiące bez ruchu.
Problem; na przeglądzie wyszło nierówne hamowanie tylnych kół. Prawe koło 5,6 kN a lewe koło 14 kN. Auto wylądowało u mechanika. Przeglądnął bębny, cylinderki, przewody, szczęki, brak wycieków płynu...wszystko ok. Ponowny przegląd i... ten sam wynik - nierówne hamowanie. Auto wróciło do mechanika. Wymienił szczęki. Ponowny przegląd i... to samo.

Co może być nie tak? Pompa hamulcowa? Wymienić w ciemno?

Z góry dziękuję za podpowiedzi i wskazówki.

Re: Jeden bęben hamuje zdecydowanie słabiej

PostNapisane: Cz 22:30, 07 mar 2019
przez arnold
Cylinderek jest zatarty. Wymień oba, odrazu trzeba przygotować się na wymianę przewodów sztywnych bo nakrętki zapiekają się na rurce. I zmień mechanika bo to jest dość typowa usterka.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Re: Jeden bęben hamuje zdecydowanie słabiej

PostNapisane: Cz 22:56, 07 mar 2019
przez morpheus1581
Dokładnie tak. Poza tym wymiana szczęk do bardzo starych bębnów to też nie najlepszy pomysł. Może już czas tez na bębny.

Re: Jeden bęben hamuje zdecydowanie słabiej

PostNapisane: Cz 23:06, 07 mar 2019
przez marro
Bębny są raczej ok. Autko ma mały przebieg- zimą nie jeździ:) Rok temu robiłem sobie przegląd bębnów i na moje stare oczy to " fabryka" , czyli prawie jak nówka.