Strona 1 z 2

Problem z przepływomierzem, EGR'em, wtryski

PostNapisane: Pt 19:27, 29 gru 2017
przez Hornet91
Witam

Mam problem jak w temacie z przepływomierzem, zaworem EGR i z dwoma wtryskiwaczami.
dla jasności Panda 2005r przebieg aktualny 155k 1.3 multi oleje regularnie co 10k serwis na bieżąco

Zacznę od wtrysków po podłączeniu do komputera wtrysk 2 i 4 pokazuje wartości w granicy 0,15 mm3/wtrysk
wtrysk 1 i 3 pokazuje już zdecydowanie więcej ok. 1,35 mm3, czy to już czas regeneracji tych dwóch wtrysków?
http://files.tinypic.pl/i/00953/xknn47otmmcj.jpg
http://images.tinypic.pl/i/00953/6onpv8xnrgqb.jpg

Czy może to mieć coś wspólnego z zacinającym się mającym nie cały rok zmienniku nowego zaworu EGR?
Pytam ponieważ w momencie gdy moje auto stoi 24h bez odpalania zaczyna się problem z jego odpaleniem, mianowicie
gdy przekręcam zapłon auto silnik się dławi rozrusznik kręci ale auto nie może wejść na obroty, od razu chce gasnąc
można trzymać na rozruszniku i widać jak obroty idą góra dół auto szarpie, udało mi się je odpalić dopiero z popychu na jedynce i kręceniu rozrusznikiem. Jak auto stoi całą noc rano odpala bez najmniejszego problemu, usterka pojawia się gdy panda stoi znacznie dłużej nie odpalona. po tym zdarzeniu z dławieniem się silnika gdy udało mi się już odpalić wyskoczył check z błędem EGR.
I teraz pytanie czy niewłaściwe wartości dawki paliwa z wtrysków mogą blokować zawór EGR osad jakiś może się tam zbierać?


Do tego wszystkiego dochodzi przepływomierz, który też został wymieniony już dwa razy po pierwszej wymianie wyskakiwał błąd więc z mechanikiem uznaliśmy że elektronika w nim uszkodzona, poza tym zaniżał wyniki podawania powietrza mg. w momencie wymiany na następny chwile było ok teraz znów wyskoczył błąd tylko teraz zawyża wynik podawane i to znacznie. na spoczynkowej podaje prawie 400mg a według komputera powinien ok. 170mg
http://images.tinypic.pl/i/00953/v3q29qz3paaq.jpg
http://pics.tinypic.pl/i/00953/53aoochh7mif.jpg
http://pics.tinypic.pl/i/00953/0zo5465skjoh.jpg

Mam nadzieję że ktoś coś doda od siebie żeby nakierować co robić?
Kolejna wymian przepływki, kolejna wymiana EGR?
Czy może jednak problem jest we wtryskach które są już do regeneracji i z tego ze za dużo dają
komputer głupieje? Nie wiem co wymienić najpierw, podkreślam ze EGR ma niecały rok przepływka ma może z 2 miesiące.

Można się jakoś pozbyć zaworu EGR na stałe? wydałem już na niego 600zł z wymianą.. kolejny to kolejne 600zł

Bardzo proszę o jakieś podpowiedzi 16 stycznia wstawiam auto i teraz czy na regeneracje i wymianę na oryginalny przepływomierz BOSCHA czy moze EGR sam nie wiem co najpierw.

Re: Problem z przepływomierzem, EGR'em, wtryski

PostNapisane: Pt 19:43, 29 gru 2017
przez morpheus1581
Moim zdaniem egr nie ma z tym nic wspólnego. Egr zawraca część spalin z powrotem do silnika i tyle. Raczej obstawiam wtryskiwacze. Tym bardziej ze u Ciebie to te skrajne tak? Właśnie te wysiadaja pierwsze. Ja miałem właśnie skrajne regenerowane.

Egr można się pozbyć na kilka sposobów.
1... dopóki chodzi wyłączyć go programowo A egr fizycznie zostawić.
2... usunąć egr, zaslepic i wgrać nowe oprogramowanie aby silnik dostawał 100% czystego powietrza bo tak będzie dostawał 80 parę czystego A nie dostanę reszty co egr dostarczał tego z wydechu
3...zaślepka częściowa

Re: Problem z przepływomierzem, EGR'em, wtryski

PostNapisane: Pt 20:23, 29 gru 2017
przez Hornet91
sugerujesz ze te wszystkie objawy mogąbyć powiązane włąsnie z wtryskami?
złe wartości mam przy wtrysku 1 i 3 nie wiem czy są one skrajne :D

Re: Problem z przepływomierzem, EGR'em, wtryski

PostNapisane: Pt 20:25, 29 gru 2017
przez Hornet91
morpheus1581 napisał(a):Egr można się pozbyć na kilka sposobów.
1... dopóki chodzi wyłączyć go programowo A egr fizycznie zostawić.
2... usunąć egr, zastąpić i wgrać nowe oprogramowanie aby silnik dostawał 100% czystego powietrza bo tak będzie dostawał 80 parę czystego A nie dostanę reszty co egr dostarczał tego z wydechu
3...zaślepka częściowa


pierwsza opcja mi bardzo pasuje bo wymaga tylko ingerencji programowo poszukam czy gdzieś w łódź jest taka możliwość

Re: Problem z przepływomierzem, EGR'em, wtryski

PostNapisane: Pt 20:41, 29 gru 2017
przez morpheus1581
Hornet91 napisał(a):pierwsza opcja mi bardzo pasuje bo wymaga tylko ingerencji programowo poszukam czy gdzieś w łódź jest taka możliwość


Ale to tylko wtedy jak egr jest w 100 % sprawny. Ta operacja kosztuje coś ok 600 zl.

Może pompa wtryskowa też na wykończeniu?

Re: Problem z przepływomierzem, EGR'em, wtryski

PostNapisane: So 11:35, 30 gru 2017
przez Hornet91
morpheus1581 napisał(a):
Hornet91 napisał(a):pierwsza opcja mi bardzo pasuje bo wymaga tylko ingerencji programowo poszukam czy gdzieś w łódź jest taka możliwość


Ale to tylko wtedy jak egr jest w 100 % sprawny. Ta operacja kosztuje coś ok 600 zl.

Może pompa wtryskowa też na wykończeniu?


no już trochę podzwoniłem i popytałem jest kilka firm w lodzi i osób prywatnych które to mogą zrobić
tylko kwestia tego EGR.

nic o pompie mechanik mi nie wspominał muszę go podpytać.

Czyli wychodzi na to że regeneracja wtrysków, od tego zacząć?

Re: Problem z przepływomierzem, EGR'em, wtryski

PostNapisane: Pn 17:17, 01 sty 2018
przez Hornet91
ok zacznę od regeneracji wtrysków podepnę do komputera zobaczę co i jak potem egr czy jest ok, jak tak to go usunę

Re: Problem z przepływomierzem, EGR'em, wtryski

PostNapisane: Pn 17:36, 01 sty 2018
przez Albercik
EGR, jeśli jest sprawny, ale zablokowany nagarem - można wyczyścić porządnie (dopóki silniczka szlag nie trafił) i powinien działać jak nowy.

Re: Problem z przepływomierzem, EGR'em, wtryski

PostNapisane: Wt 13:57, 02 sty 2018
przez Hornet91
Albercik napisał(a):EGR, jeśli jest sprawny, ale zablokowany nagarem - można wyczyścić porządnie (dopóki silniczka szlag nie trafił) i powinien działać jak nowy.


jestem umówiony na regeneracje wtrysków i usunięcie EGR
Dam znać jak wszystkie operację się zakończą czy to pomogło

Re: Problem z przepływomierzem, EGR'em, wtryski

PostNapisane: Śr 14:47, 03 sty 2018
przez Hornet91
szybkie pytanko czy moje auto posiada DPF ZFA16900000490580? jak to sprawdzić?

po wpisaniu w ePer :
2Q - NUOVA PANDA (2003-2009)

169.034.0.0 - 1.3 MJTD 70CV 51KW E4 DYNAMIC-5 PORTE
Engine: 0906230 Vehicle: 00234683 Prod. date: 24/9/2005

wiem ze niktóre 70km silniki nie maja a 75 mają u mnie jest 51kw czyli 70
potwierdzi ktoś. pytam bo w piatek ide na ten egr i padlo pytanie czy mam dpf?

Re: Problem z przepływomierzem, EGR'em, wtryski

PostNapisane: Śr 15:11, 03 sty 2018
przez Majkel_B
Masz rocznik 2005, moc 70km, wychodzi że na 99% nie masz DPFa.

W moim roczniku, 2011, z mocą 75km już DPF jest.

Re: Problem z przepływomierzem, EGR'em, wtryski

PostNapisane: Śr 15:24, 03 sty 2018
przez Albercik
EURO 4 na bank nie miało DPF. A najlepiej - zobacz czy masz sporą puszkę przed katalizatorem, to będziesz wiedział ;)

Re: Problem z przepływomierzem, EGR'em, wtryski

PostNapisane: Śr 15:30, 03 sty 2018
przez Hornet91
ok rzuce okiem jak przestanie padać ;) dzięki za pomoc

Re: Problem z przepływomierzem, EGR'em, wtryski

PostNapisane: Śr 20:18, 03 sty 2018
przez morpheus1581
W 70 konnej nie było dpf

Re: Problem z przepływomierzem, EGR'em, wtryski

PostNapisane: Pn 16:58, 08 sty 2018
przez Hornet91
dokładnie tak dpf nie było egr już wyłączony :) jak na razie zero problemów nie dławi się, dodatkowo po zgraniu mapy szykuje sie do wyłączenie przepływki koszt 50zł.
zostają wtryski do zrobienia