Problem z przepływomierzem, EGR'em, wtryski
Napisane: Pt 19:27, 29 gru 2017
Witam
Mam problem jak w temacie z przepływomierzem, zaworem EGR i z dwoma wtryskiwaczami.
dla jasności Panda 2005r przebieg aktualny 155k 1.3 multi oleje regularnie co 10k serwis na bieżąco
Zacznę od wtrysków po podłączeniu do komputera wtrysk 2 i 4 pokazuje wartości w granicy 0,15 mm3/wtrysk
wtrysk 1 i 3 pokazuje już zdecydowanie więcej ok. 1,35 mm3, czy to już czas regeneracji tych dwóch wtrysków?
http://files.tinypic.pl/i/00953/xknn47otmmcj.jpg
http://images.tinypic.pl/i/00953/6onpv8xnrgqb.jpg
Czy może to mieć coś wspólnego z zacinającym się mającym nie cały rok zmienniku nowego zaworu EGR?
Pytam ponieważ w momencie gdy moje auto stoi 24h bez odpalania zaczyna się problem z jego odpaleniem, mianowicie
gdy przekręcam zapłon auto silnik się dławi rozrusznik kręci ale auto nie może wejść na obroty, od razu chce gasnąc
można trzymać na rozruszniku i widać jak obroty idą góra dół auto szarpie, udało mi się je odpalić dopiero z popychu na jedynce i kręceniu rozrusznikiem. Jak auto stoi całą noc rano odpala bez najmniejszego problemu, usterka pojawia się gdy panda stoi znacznie dłużej nie odpalona. po tym zdarzeniu z dławieniem się silnika gdy udało mi się już odpalić wyskoczył check z błędem EGR.
I teraz pytanie czy niewłaściwe wartości dawki paliwa z wtrysków mogą blokować zawór EGR osad jakiś może się tam zbierać?
Do tego wszystkiego dochodzi przepływomierz, który też został wymieniony już dwa razy po pierwszej wymianie wyskakiwał błąd więc z mechanikiem uznaliśmy że elektronika w nim uszkodzona, poza tym zaniżał wyniki podawania powietrza mg. w momencie wymiany na następny chwile było ok teraz znów wyskoczył błąd tylko teraz zawyża wynik podawane i to znacznie. na spoczynkowej podaje prawie 400mg a według komputera powinien ok. 170mg
http://images.tinypic.pl/i/00953/v3q29qz3paaq.jpg
http://pics.tinypic.pl/i/00953/53aoochh7mif.jpg
http://pics.tinypic.pl/i/00953/0zo5465skjoh.jpg
Mam nadzieję że ktoś coś doda od siebie żeby nakierować co robić?
Kolejna wymian przepływki, kolejna wymiana EGR?
Czy może jednak problem jest we wtryskach które są już do regeneracji i z tego ze za dużo dają
komputer głupieje? Nie wiem co wymienić najpierw, podkreślam ze EGR ma niecały rok przepływka ma może z 2 miesiące.
Można się jakoś pozbyć zaworu EGR na stałe? wydałem już na niego 600zł z wymianą.. kolejny to kolejne 600zł
Bardzo proszę o jakieś podpowiedzi 16 stycznia wstawiam auto i teraz czy na regeneracje i wymianę na oryginalny przepływomierz BOSCHA czy moze EGR sam nie wiem co najpierw.
Mam problem jak w temacie z przepływomierzem, zaworem EGR i z dwoma wtryskiwaczami.
dla jasności Panda 2005r przebieg aktualny 155k 1.3 multi oleje regularnie co 10k serwis na bieżąco
Zacznę od wtrysków po podłączeniu do komputera wtrysk 2 i 4 pokazuje wartości w granicy 0,15 mm3/wtrysk
wtrysk 1 i 3 pokazuje już zdecydowanie więcej ok. 1,35 mm3, czy to już czas regeneracji tych dwóch wtrysków?
http://files.tinypic.pl/i/00953/xknn47otmmcj.jpg
http://images.tinypic.pl/i/00953/6onpv8xnrgqb.jpg
Czy może to mieć coś wspólnego z zacinającym się mającym nie cały rok zmienniku nowego zaworu EGR?
Pytam ponieważ w momencie gdy moje auto stoi 24h bez odpalania zaczyna się problem z jego odpaleniem, mianowicie
gdy przekręcam zapłon auto silnik się dławi rozrusznik kręci ale auto nie może wejść na obroty, od razu chce gasnąc
można trzymać na rozruszniku i widać jak obroty idą góra dół auto szarpie, udało mi się je odpalić dopiero z popychu na jedynce i kręceniu rozrusznikiem. Jak auto stoi całą noc rano odpala bez najmniejszego problemu, usterka pojawia się gdy panda stoi znacznie dłużej nie odpalona. po tym zdarzeniu z dławieniem się silnika gdy udało mi się już odpalić wyskoczył check z błędem EGR.
I teraz pytanie czy niewłaściwe wartości dawki paliwa z wtrysków mogą blokować zawór EGR osad jakiś może się tam zbierać?
Do tego wszystkiego dochodzi przepływomierz, który też został wymieniony już dwa razy po pierwszej wymianie wyskakiwał błąd więc z mechanikiem uznaliśmy że elektronika w nim uszkodzona, poza tym zaniżał wyniki podawania powietrza mg. w momencie wymiany na następny chwile było ok teraz znów wyskoczył błąd tylko teraz zawyża wynik podawane i to znacznie. na spoczynkowej podaje prawie 400mg a według komputera powinien ok. 170mg
http://images.tinypic.pl/i/00953/v3q29qz3paaq.jpg
http://pics.tinypic.pl/i/00953/53aoochh7mif.jpg
http://pics.tinypic.pl/i/00953/0zo5465skjoh.jpg
Mam nadzieję że ktoś coś doda od siebie żeby nakierować co robić?
Kolejna wymian przepływki, kolejna wymiana EGR?
Czy może jednak problem jest we wtryskach które są już do regeneracji i z tego ze za dużo dają
komputer głupieje? Nie wiem co wymienić najpierw, podkreślam ze EGR ma niecały rok przepływka ma może z 2 miesiące.
Można się jakoś pozbyć zaworu EGR na stałe? wydałem już na niego 600zł z wymianą.. kolejny to kolejne 600zł
Bardzo proszę o jakieś podpowiedzi 16 stycznia wstawiam auto i teraz czy na regeneracje i wymianę na oryginalny przepływomierz BOSCHA czy moze EGR sam nie wiem co najpierw.