Strona 1 z 1

Brak ręcznego

PostNapisane: Pn 12:53, 11 wrz 2017
przez ciapus4
Witam, problem z ręcznym coś nie tak, nie wiem czy regulator ma coś wspólnego z ręcznym, ale jak się zaciągnie ręczny to szczęki troszeczkę się ruszają i lipa nic nie bierze, co może byc za przyczyna ?

Re: Brak ręcznego

PostNapisane: Pn 13:06, 11 wrz 2017
przez arnold
Zatarta linka.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Re: Brak ręcznego

PostNapisane: Pn 13:14, 11 wrz 2017
przez ciapus4
Ale, sama dźwignia ręcznego chodzi lekko, nawet można bez problemów ją regulować, linkę w kabinie kierowcy.

Re: Brak ręcznego

PostNapisane: Pn 13:20, 11 wrz 2017
przez morpheus1581
Musisz szukać przyczyny w samych linkach.
Samoregulator nie ma nic wspólnego.

Chyba ze szczęki i bębny już stare

Re: Brak ręcznego

PostNapisane: Pn 14:28, 11 wrz 2017
przez ciapus4
czyli do wymiany linka, bo co tam szukać ?

Re: Brak ręcznego

PostNapisane: Pn 15:17, 11 wrz 2017
przez Albercik
a jak naciągniesz linki mocniej?

Re: Brak ręcznego

PostNapisane: Pn 16:17, 11 wrz 2017
przez ciapus4
No właśnie nic to nie daje, ręczny naprężyłem na 3-y ząbki i nic to nie daje. Linka chodzi luźno, tylko bez efektu. A jaka jest zasada działania, kiedy zaciągam ręczny to obie okładziny idą w bok, ten regulator gra tam jakąś rolę ?

Re: Brak ręcznego

PostNapisane: Pn 16:29, 11 wrz 2017
przez Albercik
regulator ma za zadanie regulować rozstaw szczęk wraz z postępem zużycia ich oraz bębnów. Co znaczy, że ręczny naprężyłeś na trzy ząbki? ja mówiłem o naciągnięciu linek mocniej tymi śrubami do regulacji pod tunelem środkowym. A jak ręczny zaciągniesz na więcej, niż trzy ząbki, to co się dzieje?

Re: Brak ręcznego

PostNapisane: Pn 16:51, 11 wrz 2017
przez ciapus4
To pod tunelem też jest regulacja, bo ja odkręciłem dwie śruby w kabinie i zdemontowałem obudowę ręcznego i tam jest śruba 10 i ją dokręciłem i ręczny po podciągnięciu zaskoczył tylko jak by na trzy "tyknięcia" czyli trzy ząbki i jak go zaciągam to widać, że coś się rusza, szczęki, ale słabo, a linka chodzi lużno.

Re: Brak ręcznego

PostNapisane: Pn 17:07, 11 wrz 2017
przez morpheus1581
Właśnie ta obudowa ręcznego między siedzeniami to tunel. Może już masz bardzo zużyte okładziny lub bębny. Kiedy tam zagladales? Albo linka w pancerzu się zapiekla.

Re: Brak ręcznego

PostNapisane: Pn 17:14, 11 wrz 2017
przez ciapus4
No właśnie dziś zaglądałem okładziny ok, bębny też, wszystko razem wymieniałem jakoś pól roku temu, ale, zapieczona linka, by się chyba nie ruszała tak lekko, chyba, że się myle.

Re: Brak ręcznego

PostNapisane: Pn 20:04, 11 wrz 2017
przez Albercik
Moim zdaniem powinieneś naciągnąć linkę mocniej. Albo... jest zerwana.

Dlaczego nie zaciągnąłeś ręcznego mocniej? U mnie (mam za luźne linki) mogę go postawić prawie do pionu...

Re: Brak ręcznego

PostNapisane: Pn 4:42, 18 wrz 2017
przez olo 1
Czy linki też wymieniałeś?Może źle założone lub zerwane masz uchwyty mocujące do nadwozia.Mogą być też zapieczone ramiona na szczękach.Cały układ prosty jak budowa cepa.Ciągniesz dźwignią,linki przenoszą ruch na szczęki i finito.Jeśli linka urwana to od kabiny ją wyciągniesz.

Re: Brak ręcznego

PostNapisane: Wt 6:50, 26 wrz 2017
przez piciu308
Jeśli wcześniej ręczny działał a z czasm było coraz gorzej stawial bym na niersprawne regulatory. Jeśli układ hamulca bębnowego z hamulcem ręcznym jest sprawny (cylinderki nie stoją, ramiona szczęk nie zatarte, Regulator pracuje) To przez całe życie szczęk praktycznie nie jest wymagana regulacja hamulca ręcznego. Sprawdz jaki jest odstęp szczęk od bebna a dopiero później naciągaj linke :)

Re: Brak ręcznego

PostNapisane: N 21:41, 26 lis 2017
przez piotii
Miałem ten sam problem , zrobiłem regulacje w tunelu i nic . Poszedłem po całości nowe bębny , szczęki hamulcowe , cylinderki ,
linki ( przy demontażu trzeba było odcinać , zapieczone ) jeszcze przewody hamulcowe ( przy wykręcaniu z cylinderków ukręcały się )
Wszystkie części dostępne w dobrych cenach . Zaczynam bardzo lubić ten samochodzik