Strona 1 z 2

Słabnie na wysokich obrotach/nierówne obroty na jałowym

PostNapisane: Wt 11:43, 15 sie 2017
przez korni007
Witam, mam problem z pandzią. Jechałem w trase 150km i wszystko było ok. Później zrobiłem 3km i wyskoczył mi błąd P0130. Z tego co czytałem to problem z sonda lambda. Ale tego samego dnia zmieniałem kable i świece u mechanika. Objaw jest teraz taki ze po wrzuceniu piątki i dodaniu gazu panda zaczyna slabnac jakby paliwa jej brakowało... Dopiero po jakiejś dłuższej chwili jakby odżywa i jedzie ok. Problem występuje tylko na piątym biegu i wysokich obrotach, na niskich jest ok. Dodatkowo na jałowym biegu obroty są trochę za niskie bo czuje wyraźnie drgania na kierownicy. Pytanie co może być tego przyczyną? Czy nowe świece muszą się jakoś "zaadaptować"? Czy to po prostu objaw tej sondy że jest kaput?

Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka

Re: Słabnie na wysokich obrotach/nierówne obroty na jałowym

PostNapisane: Wt 23:38, 15 sie 2017
przez korni007
Dodam że w trasie pierwszy raz od dawna przedmuchalem auto i jechałem stale z prędkością ok 100-115 km/h. Teraz po po odpaleniu pandzi i przygazowaniu do 3k obrotów, obroty spadają tak że cud że nie gaśnie ale po chwili troszkę się podnoszą. Świece i kable są ok na pewno. Jestem umówiony na przyszły tydzień do mechanika na wymianę sondy. Autko póki co stoi w garażu do tego czasu. Pytanie czy to sonda powoduje takie objawy czy to coś poważniejszego, bo spać po nocach nie mogę..

Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka

Re: Słabnie na wysokich obrotach/nierówne obroty na jałowym

PostNapisane: Śr 2:18, 16 sie 2017
przez Albercik
Sonda może dawać takie objawy. Cewki zapłonowe też. Złe świece (niewłaściwe) też. Złe kable (za duży opór) też. Ale skoro wypluło błąd sondy to bym od niego zaczął...

Re: Słabnie na wysokich obrotach/nierówne obroty na jałowym

PostNapisane: Śr 6:21, 16 sie 2017
przez korni007
Albercik napisał(a):Sonda może dawać takie objawy. Cewki zapłonowe też. Złe świece (niewłaściwe) też. Złe kable (za duży opór) też. Ale skoro wypluło błąd sondy to bym od niego zaczął...
Okaże się w przyszłą środę. Kable na pewno magnetti marelli są, a świece nie wiem niestety. Auto pali bez problemu.

Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka

Re: Słabnie na wysokich obrotach/nierówne obroty na jałowym

PostNapisane: Śr 10:55, 16 sie 2017
przez Albercik
ostatnio ktoś narzekał na kable MM, że ponoć po trzech miesiącach poszły do śmieci. Ja kupiłem w serwisie oryginalne. Jak się okazało... NGK. Panda działa i jeździ.

P.S. Jak masz jeszcze stare kable - spróbuj je założyć. Zobacz czy będzie lepiej.

Re: Słabnie na wysokich obrotach/nierówne obroty na jałowym

PostNapisane: Śr 18:37, 16 sie 2017
przez korni007
Zapomniałem dopisać - jak wyskoczył błąd to zaczęło śmierdzieć niedopalona benzyną i z wydechu ciemne spaliny.

Re: Słabnie na wysokich obrotach/nierówne obroty na jałowym

PostNapisane: Cz 7:36, 17 sie 2017
przez Albercik
No to normalne, bo bez sondy komputer robi wszystko po omacku. Jak mi kiedyś w Bravo 1.2 padła sonda to wracałem do domu z działki 70km/h z butem w podłodze, a palanie na odcinku 150km wyszło mi 55L...

Re: Słabnie na wysokich obrotach/nierówne obroty na jałowym

PostNapisane: Wt 20:28, 22 sie 2017
przez korni007
Po wymianie sondy to samo - niby jest lepiej,w sumie to o wiele lepiej , ale momentami duszę gazu a auto słabnie.... Takie dziury w przyspieszaniu... Jakieś pomysły?

Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka

Re: Słabnie na wysokich obrotach/nierówne obroty na jałowym

PostNapisane: Wt 20:35, 22 sie 2017
przez morpheus1581
Może jaki wtrysk?

Re: Słabnie na wysokich obrotach/nierówne obroty na jałowym

PostNapisane: Wt 20:43, 22 sie 2017
przez korni007
morpheus1581 napisał(a):Może jaki wtrysk?
Ale do wymiany świec i kabli wszystko było ok. Wymienił świece kable i zaczął. Przerywać, a komp przed wymiana świec i kabli sondę pokazał..dziś tydzień Od wymiany świec zrobiłem na nich 100km i jak je odkręcil to były czarne jak nie wiem co... Dziś wymienił mi sondę, i jest lepiej ale nadal coś przerywa. Błąd sam się nie usunął a nie miałem kompa ani elma327 Do usunięcia błędu. Może map sensor?

Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka

Re: Słabnie na wysokich obrotach/nierówne obroty na jałowym

PostNapisane: Wt 22:52, 22 sie 2017
przez Albercik
Zacznijmy od tego, że po wymianie sondy Lambda - należy skasować błąd i autoadaptację, bo samo się nie zrobi. Świece czarne, bo za dużo paliwa dostaje. Najpierw wykonaj poprawnie naprawę jednego elementu, a potem bierz się za inny.

Re: Słabnie na wysokich obrotach/nierówne obroty na jałowym

PostNapisane: Śr 8:39, 23 sie 2017
przez korni007
Podpial pod kompa wywaliło stary błąd p130 i nowy p202. Pierwszy wtrysk. Kupilem za 100 cała listwe z wtryskami uzywana sprawna, , włożył zrobił autoadaptacje, i regulacje krokowego na jałowym i chodzi póki co jak burza :)

Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka

Re: Słabnie na wysokich obrotach/nierówne obroty na jałowym

PostNapisane: Śr 9:02, 23 sie 2017
przez Albercik
Kornel, tak z innej beczki - czy styl Twojej wypowiedzi podyktowany jest pochodzeniem z zagranicy, czy po prostu robisz błędy?

Regulamin, pkt 11. napisał(a):11. Pisząc post zwróć uwagę na ortografię i interpunkcję.

Re: Słabnie na wysokich obrotach/nierówne obroty na jałowym

PostNapisane: Śr 11:16, 23 sie 2017
przez korni007
Albercik napisał(a):Kornel, tak z innej beczki - czy styl Twojej wypowiedzi podyktowany jest pochodzeniem z zagranicy, czy po prostu robisz błędy?

Regulamin, pkt 11. napisał(a):11. Pisząc post zwróć uwagę na ortografię i interpunkcję.
Przez słownik w telefonie. Wybacz ;) jak uważasz sprawa zamknięta? Bo mi mechanik mówił, że może też sterownik siadać...

Re: Słabnie na wysokich obrotach/nierówne obroty na jałowym

PostNapisane: Śr 14:49, 23 sie 2017
przez Albercik
Jak dla mnie to nie sterownik... Jest dużo elementów, które mają wpływ na niepoprawną pracę silnika, w tym również może być rozjazd map wtrysku, jednak od tego są tzw. nastawy podstawowe, żeby je przywrócić do normy.