Strona 1 z 2

szarpanie podczas normalnej jazdy

PostNapisane: Śr 8:02, 26 lip 2017
przez MarcinPanda
Witam
Problem z samochodem zaczął się w kwietniu tego roku. Podczas normalnej jazdy zaczęło szarpać samochodem oraz wyskoczył check engine. Po kilkukrotnym podpięciu kostki OBD II odczytałem następujące błędy: P0352, U1602, U1600. Błąd z komunikacją z magistrala CAN wyskoczył prawdopodobnie przez podpięcie OBD II ponieważ po jej wpiciu zaczęły wariować wszystkie kontrolki. W ASO wgrali nowy soft i skasowali błędy mówiąc, że sprawa jest załatwiona. Po pewnym czasie znowu były odczuwalne lekkie szarpnięcia. W poprzedni weekend podczas dłuższej trasy szarpanie było na tyle mocne, że mogli go odczuć wszyscy pasażerowie. Odczułem wrażenie, że dzieje się tak tylko podczas jazdy na wzniesienie lub ze wzniesienia (proszę się tym nie sugerować). Wymieniłem cewki, świece zapłonowe oraz przewody wysokiego napicia. Podczas jazdy testowej nadal odczuwalne są szarpnięcia (tyle że zdecydowanie lżejsze). Odczuwalne są podczas normalnej jazdy.
Proszę o pomoc. Co należy zrobić?
Czy to wina którejś masy?
Czy wyczyścić przepustnice?
Czy to wina pompy paliwa?
Czy to objawy koła zamachowego?
Czy to problem z linką pedału przyspieszenia?

Z góry dziękuje za pomoc.

Re: szarpanie podczas normalnej jazdy

PostNapisane: Cz 10:55, 03 sie 2017
przez Albercik
Masy proponuję poczyścić bo na pewno nie zaszkodzi, a może pomóc.

Jeśli chodzi o diagnostykę - zapraszam do siebie. Mam Interfejs ELM dedykowany pod Fiata, więc mogę ogarnąć błędy i parametry silnika bez kombinowania i wariactw w sieci CAN.

Szarpanie rozumiem, że to takie bardziej sekundowe utraty mocy? Sprawdził bym filtr paliwa, przeczyścił bym kostkę przy pompie. Jeśli Cię to pocieszy - u mnie, po takich zabiegach się nic nie poprawiło, ale u mnie szarpania występują przy niskich prędkościach obrotowych, podczas przyśpieszania na biegach 1, 2, 3...

Re: szarpanie podczas normalnej jazdy

PostNapisane: Cz 20:47, 03 sie 2017
przez MarcinPanda
Drodzy użytkownicy Pandy.
Podczas ostatniej jazdy ok. 400 km miałem takie sytuacje jakby autko nie reagowało na położenie pedału przyśpieszenia. Podczas "szarpnięcia" miałem wrażenie, że pojazd nie przyśpiesza, nie utrzymuje prędkości tylko zwalnia. Trwało to ok. 2-3 s. Podczas jednej z takich sytuacji zaczął migać check engine i po 5-10 sekund przestał. Czy może to byś jakiś problem z pompą paliwa/filtrem ewentualnie wtryskiwacze? Kończą mi się pomysły i pieniądze.

Re: szarpanie podczas normalnej jazdy

PostNapisane: Cz 21:21, 03 sie 2017
przez morpheus1581
Jak się zapalił check to zapisało błąd. Podłącz pod komp i będziesz wiedział co jest.

Re: szarpanie podczas normalnej jazdy

PostNapisane: So 14:31, 19 sie 2017
przez MarcinPanda
Przygód ciąg dalszy. Mechanik do którego oddałem samochód zresetował komputer oraz wszystkie czujniki. Powiedział, że żaden błąd się nie zapisał. Przedmuchał układ odpowietrzenia paliwa. Nic nie pomogło;/ Ostatnio mam tak, że jadąc i utrzymując stałą prędkość jakby silnik nie reagował na położenie pedału przyśpieszenia. Do jego odpuszczeniu i ponownym naciśnięciu działa normalnie, tj. do kolejnej takiej sytuacji.

Podczas oglądania silnika zauważyłem, że jedna kostka jest rozłączona. Poniżej film. Czy to jest jakaś uniwersalna instalacja bo nie mogę znaleźć drugiej wtyczki gdzie mógłbym ją podłączyć.
https://youtu.be/35RtKBiLYSs
Dodatkowo kolektor dolotowy jest w oleju. Przepraszam za jakość filmu. Czy ktoś ma jakiś pomysł skąd to się wzięło? Trochę mi cieknie na uszczelniaczach na wyjściu ze skrzyni i przeguby trochę rozbryzgują, ale olej jest nawet w okolicach połączenia filtru powietrza i przepustnicy więc nie doszukiwałbym się związku.
https://youtu.be/lFrtLIoxpYM

Ostatnie pytanie. Czy w silnikach 1.1 40 kW samochód z 2008 jest zawór EGR?

Z góry dziękuję za pomoc.

Re: szarpanie podczas normalnej jazdy

PostNapisane: So 15:59, 19 sie 2017
przez Pandolot2003
Mam ten sam problem przy przewodzie odmy uwalone olejem plus filtr powietrza sam z siebie capi benzyna plus gaz czy cos jeszcze w sensie wsZędzie jest uwalone od oleju :-)

Re: szarpanie podczas normalnej jazdy

PostNapisane: So 23:39, 19 sie 2017
przez pprzemo13
na waszym miejscu ,zastanowiłbym się kiedy była przeprowadzona regulacja zaworów i takową przeprowadził .

Re: szarpanie podczas normalnej jazdy

PostNapisane: Pn 7:56, 21 sie 2017
przez MarcinPanda
Czy regulacja zaworów powinna wyeliminować problemy z szarpaniem? Ja regulację miałem przeprowadzona przy 68000. Poprzedni pierwszy właściciel nie zwracał na to uwagi. Instrukcja mówi, żeby regulacje prowadzić co 40000. Aktualny przebieg to 95000. Co sądzicie o przewodzie elektrycznym, który nie jest podłączony do niczego?

Re: szarpanie podczas normalnej jazdy

PostNapisane: Pn 8:53, 21 sie 2017
przez arnold
Jeśli masz ABS to jest wtyczka od czujnika prędkości pojazdu dla samochodów bez ABS. Odpowiednik linki licznika kiedyś.
Zawory należy skontrolować to są MOŻLIWE przyczyny, a nie rozwiązanie. Trzeba też sprawdzić kompresję.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Re: szarpanie podczas normalnej jazdy

PostNapisane: Wt 22:15, 22 sie 2017
przez sebu
Sama regulacja zaworów,na pewno nie zaszkodzi,a skontrolować trzeba, jeśli nie była robiona od dawna.
A jak wygląda wymiana,lub czyszczenie filtra paliwa,robiłeś coś takiego ?
w dieslu się wymienia,a w benzynie się czyści sitko.

Re: szarpanie podczas normalnej jazdy

PostNapisane: Śr 7:30, 23 sie 2017
przez MarcinPanda
Jeżeli chodzi o silniki benzynowe to filtr paliwa jest zintegrowany z pompą. Tak przynajmniej piszą w instrukcji. Sprawdzę sitko może to jest przyczyna. Czy podejrzewacie na podstawie tych objawów lub błędów, które miałem i mam, że może to być problem z uszkodzeniem sterownika silnika?

Re: szarpanie podczas normalnej jazdy

PostNapisane: Śr 8:59, 23 sie 2017
przez Albercik
Zależy jaki masz sterownik (były mniej i bardziej awaryjne). Z doświadczenia jednak wiem, że sterownik silnika to ostatnia rzecz, jaka pada w aucie. Nie licząc np. Passata B5, w którym mi padł, bo jakiś mózg umieścił go na podszybiu... pod kratką odprowadzającą wodę :mrgreen: Poza tym - nie ma szansy, żeby padł sterownik.

Najlepiej by było podłączyć kompa i się przejechać z nim do wystąpienia objawów. Patrząc na parametry pracy silnika - można by wywnioskować jaka jest przyczyna takiego zachowania, a od tego już prosta droga do znalezienia przyczyny tej przyczyny ;)

Jak mi się uda reanimować kompa - postaram się wziąć ze sobą kabel z MES na spota w sobotę.

Re: szarpanie podczas normalnej jazdy

PostNapisane: Pt 7:26, 25 sie 2017
przez MarcinPanda
Będę chciał posprawdzać kilka rzeczy w weekend. Czy odpinając kostkę pompy paliwa trzeba to robić na ściągniętej klemie z akumulatora? Czy po ponownym podłączeniu pompy wymaga ona później auto adaptacji?

Re: szarpanie podczas normalnej jazdy

PostNapisane: Pt 8:09, 25 sie 2017
przez arnold
Tam jest napięcie po kluczyku Nie musisz odllaczaczać akumulatora. Autoadaptacje też można zostawić w spokoju, bo co niby w pompie paliwa ma się adaptować? Jak odepniesz na zapłonie to zrobisz tylko błąd czujnika poziomu paliwa.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Re: szarpanie podczas normalnej jazdy

PostNapisane: N 19:04, 27 sie 2017
przez MarcinPanda
Witam
W sobotę "powalczyłem" z Pandą. Poniżej przesyłam film, na którym zlokalizowałem "dziurę" w układzie wylotowym oraz zarejestrowałem szarpanie (próbę zgaśnięcia silnika). Silnik pracował na wolnych obrotach. Podobne problemy pojawiają się podczas jazdy.
[youtube]https://youtu.be/AMwWrlx7uv0[/youtube]
Na drugim filmie zarejestrowałem, jak po zgaszeniu silnika słychać "terkotanie". Czy w Pandach to normalne?
[youtube]https://youtu.be/2Y9kaatqf3s[/youtube]
Dodatkowo zauważyłem wyciek ze skrzyni biegów. Czy muszę coś z tym robić?

Czy szarpanie/gaśnięcie silnika może być związane z ewentualnym zapowietrzeniem układu paliwowego?
Czy Panda II 1.1 2008 miała wadliwy komputer?
Jaki program i kabel polecacie do diagnostyki? Chcę się tym zająć bo ASO nie pomogło, a "mechanicy" powiedzieli, że będą potrafili naprawić jak samochód na lawecie go przywiozę do warsztatu;/