Strona 1 z 1

zamiana silnika 1.1 2003 rok na 1.1 po 2006 r

PostNapisane: Wt 18:27, 04 lip 2017
przez zbinon
Witam forumowiczów

Potrzebuje pomocy. Po kilkunasty latach bezawaryjnej jazdy ( 260 tyś na gazie) mojej pandzie zaczęło niedomagać serducho. Objawy wskazują na uszczelkę pod głowicą. Do tego należało by wymienić rozrząd, ustawić luzy zaworowe co za tym idzie koszty naprawy przekroczą 1000 zł. Myślę że sensowniejszym rozwiązaniem od naprawy będzie wymiana silnika.
Moje pytanie jest takie, czym mogę mój silnik 1.1 z 2003 roku z kwadratowym korkiem zmienić na nowszy model 1,1 po 2006 r z korkiem okrągłym. Czy wszystko będzie pasowało.
Czy ktoś , kto robił taką podmiankę napotkał jakieś kłopoty. Czy nie trzeba zmiany oprogramowania.

Z góry dziękuję za pomoc

Re: zamiana silnika 1.1 2003 rok na 1.1 po 2006 r

PostNapisane: Wt 19:29, 04 lip 2017
przez wuja69
Kolega DORIAN robił przekładkę ,może coś podpowie.

Re: zamiana silnika 1.1 2003 rok na 1.1 po 2006 r

PostNapisane: So 23:27, 15 lip 2017
przez Romix13
Na pewno silnik wraz ze sterownikiem silnika bo sterowniki były różne żelowe i duże metalowe z innymi złączami i wiązkami, bo te będą ostatnie też inne.
Co do reszty nie wiem... ktoś inny niech się jeszcze wypowie. Pytaj Doriana jak kolega powyżej napisał lub przejrzyj temat Doriana w dziale: Moja Panda II

Re: zamiana silnika 1.1 2003 rok na 1.1 po 2006 r

PostNapisane: N 9:54, 16 lip 2017
przez tek7
Witam, z mojej wiedzy wynika, ze nie bedzie to takie latwe. Silniki z 'okraglym korkiem' mialy inne wiązki i bardziej rozbudowane sterowanie. Ktoś tutaj na formum Fiata Pandy lub na formum Fiata Seicento opisywał problem - niestety myślał podobnie ...przełożył silnik (z kwadratowego korka na okragły) i zaczeły sie problemy z obrotami - silnik zaczał wariowac. Na pewno sa inne wiązki z tego co pamietam (więcej czujników) i inny sterownik silnika.... To co napisałem powinien jeszcze ktoś zweryfikowac - moja wiedza jest na bazie przeczytanego watku - jesli dobrze pamietam to na www.fiatklubpolska.pl (zakładka Cinquecento/Seicento)

Re: zamiana silnika 1.1 2003 rok na 1.1 po 2006 r

PostNapisane: Cz 18:18, 20 lip 2017
przez Tetsuro
Witam. Co do przekładki to nie pomogę ale ja mam silnik z okrągłym korkiem a córka z kwadratowym i 3x większy przebieg niż ja. Osobiście wolałbym mieć jej silnik bo wygląda na sporo mocniejszy ( ten z kwadratowym korkiem )

Re: zamiana silnika 1.1 2003 rok na 1.1 po 2006 r

PostNapisane: Cz 20:39, 20 lip 2017
przez arnold
Jeśli pasują gniazda czujników w bloku i głowicy i można zamienić kolektory to dużego problemu nie powinno być.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Re: zamiana silnika 1.1 2003 rok na 1.1 po 2006 r

PostNapisane: Cz 11:41, 03 sie 2017
przez Albercik
problem będzie bo jest inne sterowanie i niektóre czujniki podają inne wartości (w sensie, że są inaczej wyskalowane). Jak wymieniać 1.1 to najlepiej kupić zestaw silnik, wiązka, ecu, body, stacyjka, zamki, kluczyki i można robić przekładkę.

Osobiście - jak bym miał taką przekładkę robić to bym przełożył od razu na 1.2...

Re: zamiana silnika 1.1 2003 rok na 1.1 po 2006 r

PostNapisane: Pt 18:12, 19 sty 2018
przez tomaswrc
Nie chce zakładać nowego tematu więc się podpinam.

Czy silniki 1.1 z okrągłym korkiem i 1.2 pasują zamiennie bez kombinacji?
Czy głowica od 1.2 podejdzie bez kombinacji do bloku 1.1 z okrągłym korkiem.

Pozdro

Re: zamiana silnika 1.1 2003 rok na 1.1 po 2006 r

PostNapisane: Pn 7:40, 22 sty 2018
przez Albercik
Zasadniczo - pasują. Jeśli mówimy o 1.1 55PS vs. 1.2 60PS. Bo 1.2 69PS to już zupełnie inny silnik z VISem. Kombinacji trochę i tak bo sterownik silnika by wypadało wsadzić z 1.2 (inne dawki paliwa) czyli trzeba by przprogramować immo...