Strona 1 z 3

Stukanie z przodu na nierównościach

PostNapisane: Śr 8:07, 31 maja 2017
przez bartek_zet
Mam taki problem.
Gdy jadę powoli (do 20 km/h) stuka coś z przodu (nie piszę, że w zawieszeniu bo pewności nie mam) po prawej stronie lub na środku. Problem pojawia się gdy jadę prawą stroną auta po wybojach (testowałem na parkingu z betonową kratką). Stuki są dość wyraźne. Gdy na postoju bujam kierownicą w lewo i prawo również słyszę stuki. Jak skręcę koła lekko w lewo i ruszam prawym kołem na boki to wyczuwam lekki skok (w innym położeniu kół tego nie wyczuwam i w lewym kole przy podobnym skręcie również nie).

Auto niedawno przeszło przegląd rejestracyjny. Następnie oddałem do mechanika na wymianę oleju i prosiłem o sprawdzenie zawieszenia. Powiedzieli, że wszystko sztywne, brak luzów ale jak auto podniosą podnośnikiem to problem może się ukrywać i dlatego nic nie widać. Kolejnym krokiem było oddanie auta do innego mechanika. Zrobił diagnostykę i stwierdził, że wahacze do wymiany. Kolejny mechanik wahacze wymienił (rzeczywiście były mocno zużyte) ale stukania to nie wyeliminowało.

Co może być przyczyną i jakie jeszcze testy mogę samodzielnie przeprowadzić?

Re: Stukanie z przodu na nierównościach

PostNapisane: Śr 8:28, 31 maja 2017
przez morpheus1581
Po pierwsze mogles się podpiąć pod istniejący temat.

W twoim przypadku obstawiam końcówki drążków lub ewentualnie łączniki stabilizatorow. Jeśli jednak piszesz ze stuka też na postoju kiedy ruszasz kierownica to raczej końcówki drążków. Mogę być też ewentualnie same drążki lub też przekładnia kierownicza ale najczęściej stukaja końcówki drążków.
Luz może być niewielki i niewyczuwalny przez diagnostę jednak na dziurach wychodzi.

Re: Stukanie z przodu na nierównościach

PostNapisane: Śr 8:56, 31 maja 2017
przez bartek_zet
Nie mam łączników stabilizatora. Jest sposób aby sprawdzić tę końcówkę?

Re: Stukanie z przodu na nierównościach

PostNapisane: Śr 9:12, 31 maja 2017
przez morpheus1581
W warunkach podwórkowych jeden siada za sterem i dynamicznie rusza kierownica lewo/prawo a drugi łapię za miejsce łączenia końcówki ze zwrotnica. Luz powinno się wyczuć.

Re: Stukanie z przodu na nierównościach

PostNapisane: Śr 14:42, 31 maja 2017
przez arnold
Drążki i przekładnia też może stukać. Stabilizator w obejmach też może być wyrobiony.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Re: Stukanie z przodu na nierównościach

PostNapisane: Śr 18:30, 31 maja 2017
przez bartek_zet
Zrobiłem test z ruszaniem kierownicą i wydaje mi się, że wyczuwam luz z prawej strony. Z lewej też ale mniejszy. Stuka z prawej. Czy końcówki to wszystko co wymagałoby wymiany? Co z drugą stroną, tą w gumie bliżej środka auta? Jak tam jest to połączone?

Re: Stukanie z przodu na nierównościach

PostNapisane: Śr 18:53, 31 maja 2017
przez morpheus1581
Końcówki wymienia się parami. Wymień obie i ustaw zbieżność skoro piszesz ze wyczuwalny jest luz.
Nie bardzo wiem o co Ci chodzi. ,,bliżej środka auta,,
Końcówki nakręca się na drążki.

Re: Stukanie z przodu na nierównościach

PostNapisane: Śr 19:00, 31 maja 2017
przez bartek_zet
Chodzi mi o te drążki. Na końcu jest końcówka, a na początku? Tam mogą być jakieś luzy i coś do wymienienia? Czy luz na końcówce to jakiekolwiek przemieszczanie się w miejscu łączenia czy są jakieś dopuszczalne minimalne ruchy?

Re: Stukanie z przodu na nierównościach

PostNapisane: Śr 20:55, 31 maja 2017
przez morpheus1581
Nie ma żadnych dopuszczalnych minimalnych luzow.
Tak jak pisałem wyżej oprócz koncowek drążków mogą być też luzy na samych drazkach lub dalej na przekładni kier.
Trudno tak coś podpowiedzieć nie widząc tego. Jeśli zlapales za miejsce łączenia końcówki drążka ze zwrotnica (czyli tam przy kole) i wyczules luz to wymień końcówki.
Aaa. Jeszcze jedno... Jeśli byłby luz w samej przekładni to slyszalbys charakterystyczne postukiwanie na kierownicy bo tak to się przenosi.

Re: Stukanie z przodu na nierównościach

PostNapisane: Śr 23:04, 31 maja 2017
przez bartek_zet
W sobotę będę wymieniał końcówki + zbieżność. Dam znać jak efekty.

Re: Stukanie z przodu na nierównościach

PostNapisane: Śr 23:39, 31 maja 2017
przez SnaXiK
Mam lekkie luzy na drążkach stabilizatora , więc któregoś dnia wymienię i przy okazji gumy na poprzeczce która je łączy . Czy taki zabieg to dużo rozbierania bo z tego co widziałem do raczej dosyć ciężki dostęp jest tam.

Re: Stukanie z przodu na nierównościach

PostNapisane: Cz 8:29, 01 cze 2017
przez arnold
Łącznikach stabilizatora, ta poprzeczka po nazwie można wywnioskować że to stabilizator. Zanim zainteresujesz się naprawami samochodów przestudiuj odrobinę budowę i nazewnictwo. Bo na moje tłuc może jeszcze przekładnia kierownicza lub to coś pod gumą czyli reszta drążka kierowniczego, a reszta nie zrozumiała o co Ci nawet chodzi.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Re: Stukanie z przodu na nierównościach

PostNapisane: Cz 9:55, 01 cze 2017
przez morpheus1581
Pewnie chodzi koledze o łączniki stabilizatora (to te długie prety) i gumy na samym stabilizatorze. Do trudnych zabiegów to nie należy.

Re: Stukanie z przodu na nierównościach

PostNapisane: So 11:20, 03 cze 2017
przez SnaXiK
Czy po wymianie łącznika stabilizatora jest konieczne ustawienie zbierznosci czy to tyko w przypadku końcówek drążków kierowniczych bo przy lekkim skręcaniu kierownica na postoju słychać lekkie stuki .

Re: Stukanie z przodu na nierównościach

PostNapisane: So 13:01, 03 cze 2017
przez olo 1
Nie. Ale jeśli nie wiesz kiedy była robiona to chociaż sprawdź. Strzelać mogą łożyska w poduszkach Mc Phersona. Wymiana całych poduszek załatwia sprawę.