1.3 Mjet brak mocy

Coś stuka, coś puka - zajrzyj tutaj

Moderatorzy: Majkel_B, Pols

1.3 Mjet brak mocy

Numer postu:#1  Postprzez Robert_X » Śr 21:13, 17 maja 2017

Witam szanownych forumowiczów , mój pandolot od pewnego czasu stracił trochę na mocy i w związku z tym po przewertowaniu forum zabrałem się za diagnostykę tego przypadku . po pierwsze mam dwa stałe błędy od EGR P0403 I P0401 czyli chyba umarnięty egr to spróbuję wyczyścić aczkolwiek dostęp do samego zaworu jak i chłodnicy spalin jest masakryczny ale jakoś dam radę . Pośmigałem nieco z fes-em coby zebrać nieco logów z jazdy i pierwsze co mi się rzuciło w oczy to "Desired boost pressure" cały czas zero a "Boost pressure" ładnie sobie rośnie w miarę dociskania gazu , autko w tym czasie przyśpiesza , jednak w porównaniu z innym 1.3 70km jakim czasem śmigam to brakuje tego "czegoś" , pomierzyłem też "Intake air quantity" i "Calculated air quantity" i o dziwo wartość wyliczona jest mniejsza o połowę od wartości aktualnie dostarczanej ( chyba że coś pokręciłem z interpretacją bo to moje pierwsze zderzenie z fes-em w pandzioszce ;) Objawów oprócz braku mocy nie ma żadnych niepokojących , nie kopci , nie dymi po odłączoeniu przepływki w celu sprawdzenia czy to egr przypadkiem nie miesza , efektow ani w jedną ani w drugą stronę brak , auto dalej nie ma odczuwalnego przyrostu mocy , turbinę słychać ale tak jakby bardziej wycie niż gwizd , obejżałem w miarę dokładnie przewody powietrza od dolotu aż do intercoolera i gołym okiem nie widać uszkodzeń .W moim drugim wozidle miałem podobny przypadek 1.6 hdi 90 km z klasyczną turbiną bez fap-a auto jechało ale turbo praktycznie nie śmigało , tak samo miałem problem z egr z tym że w peugeocie był zawieszony w pozycji otwartej to było i kopcenie i totalny brak mocy pomogło czyszczenie egr i wymiana rurki od podciśnienia między turbiną a zaworkiem sterowania podciśnieniem. Tutaj za bardzo nie wiem gdzie szukać tego podsiśnienia , może coś podpowiecie ?
Robert_X
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): N 17:36, 21 sie 2016
Lokalizacja: Zamość
Panda: VAN 1.3 MJET
Imię: Robert

Re: 1.3 Mjet brak mocy

Numer postu:#2  Postprzez Albercik » Cz 14:55, 18 maja 2017

P0401 mówi o "niewystarczającym przepływie" czyli tak jakby zawisł Ci EGR, ale na pozycji zamkniętej. Nie świeci Ci się czasem check-engine albo kontrolka od świec żarowych? Wtedy <bardzo możliwe> komputer wykrywając usterkę - przełącza się w tryb awaryjny podając mniej paliwa.

Stawiam na EGR albo wiązkę do niego idącą. Najlepiej jakbyś podmienił na nowy i przejechał się kawałek (tylko niedaleko, żeby na EGRze nie było śladów) - jak się nie poprawi to możesz go oddać :)
Mój passat na motostat.pl:Obrazek

Informacje, porady, części: 666-013-348

Zabawy z CAN'em: http://canbusfreaks.ovh/blog/
Albercik
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 2697
Dołączył(a): Śr 20:57, 13 lip 2016
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 38
Panda: Passat 3C Variant 2008 2.0TDI DSG
Imię: Tomasz

Re: 1.3 Mjet brak mocy

Numer postu:#3  Postprzez Robert_X » Cz 15:55, 18 maja 2017

Albercik napisał(a):P0401 mówi o "niewystarczającym przepływie" czyli tak jakby zawisł Ci EGR, ale na pozycji zamkniętej. Nie świeci Ci się czasem check-engine albo kontrolka od świec żarowych? Wtedy <bardzo możliwe> komputer wykrywając usterkę - przełącza się w tryb awaryjny podając mniej paliwa.

Stawiam na EGR albo wiązkę do niego idącą. Najlepiej jakbyś podmienił na nowy i przejechał się kawałek (tylko niedaleko, żeby na EGRze nie było śladów) - jak się nie poprawi to możesz go oddać :)


No właśnie do egra zamierzam dobrać się w ten łikend , na razie pobieżnie sprawdziłem kostkę i styki przeczyściłem , efektu brak ale podejżewam że jest mocno zakopcony gdyż po odkręceniu śrub i lekkim poruszaniem górną częścią posypało się trochę czarnej sadzy a mając doświadczenie z czyszczenia w 1.6 hdi to wiem że w środku pewnie jest syf jakich mało . Szkoda tylko że dostęp do chłodnicy spalin jest taki kiepski bo wychodzi na to że najoptymalniej to zdjąć najpierw kolektor a potem wydrzeć egr razem z chłodnicą a na to to może soboty i niedzieli zabraknąć ;)
Robert_X
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): N 17:36, 21 sie 2016
Lokalizacja: Zamość
Panda: VAN 1.3 MJET
Imię: Robert

Re: 1.3 Mjet brak mocy

Numer postu:#4  Postprzez Robert_X » Cz 19:45, 18 maja 2017

Ale jeszcze naszła mnie jedna konkluzja czy przypadkiem po odłączeniu przepływki ecu nie powinno poustawiać sobie wartości domyślnych ? i autko nie powinno nieco odżyć ?
Robert_X
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): N 17:36, 21 sie 2016
Lokalizacja: Zamość
Panda: VAN 1.3 MJET
Imię: Robert

Re: 1.3 Mjet brak mocy

Numer postu:#5  Postprzez Albercik » Cz 21:30, 18 maja 2017

Niekoniecznie. To nie benzyna. Przepływomierz to jeden z elementów układanki, ale jak jest błąd na egrze to auto i tak jedzie na parametrach zredukowanych. Odpięcie przepływki może co najwyżej pogorszyć sprawę.
Mój passat na motostat.pl:Obrazek

Informacje, porady, części: 666-013-348

Zabawy z CAN'em: http://canbusfreaks.ovh/blog/
Albercik
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 2697
Dołączył(a): Śr 20:57, 13 lip 2016
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 38
Panda: Passat 3C Variant 2008 2.0TDI DSG
Imię: Tomasz

Re: 1.3 Mjet brak mocy

Numer postu:#6  Postprzez Robert_X » N 13:44, 21 maja 2017

Jestem po przegranej walce z czyszczeniem zaworu Egr , czy komuś udało się w tym aucie dobrać do niego od góry bo na moje oko to nie da się bez rozbierania połowy silnika ....
Robert_X
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): N 17:36, 21 sie 2016
Lokalizacja: Zamość
Panda: VAN 1.3 MJET
Imię: Robert

Re: 1.3 Mjet brak mocy

Numer postu:#7  Postprzez morpheus1581 » N 17:11, 21 maja 2017

Szczerze mówiąc na samym początku tego tematu jak pisałeś że będziesz się za to zabierał sam to byłem pełen podziwu. U mnie egr jak na razie nie wysiadł ale przyglądałem się kiedyś jak do niego dotrzeć i wiedzialem ze to nie będzie łatwe.
Chociaż są tacy co to robili.

Na pewno ako i podstawę musisz wywalić i chyba tez płyn spuścić
morpheus1581
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 1900
Dołączył(a): N 20:56, 12 paź 2014
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wiek: 43
Panda: Była Panda jest Fabia
Imię: Marcin

Re: 1.3 Mjet brak mocy

Numer postu:#8  Postprzez Deacon » N 20:39, 21 maja 2017

Podobno się da wyjąć EGR ale nie znam nikogo, kto by to robił. Chociaż zaraz, kiedyś z kimś z forum rozmawiałem, że czyścił, znaczy nie on sam ale jakichś kolesi miał. Trzeba mieć małe rączki i od dołu się dostać.
Najprościej jest wyłączyć EGR w sofcie - koszt ok. 400zl.
Deacon
Admin na emeryturze
 
Posty: 5199
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Radzionków
Wiek: 43
Panda: Ford Fiesta Mk7 1.6 Motorsport
Imię: Michał

Re: 1.3 Mjet brak mocy

Numer postu:#9  Postprzez morpheus1581 » N 21:09, 21 maja 2017

Deacon napisał(a):Najprościej jest wyłączyć EGR w sofcie - koszt ok. 400zl.


No tak ale to dopóki prawidłowo działa egr. W sytuacji kiedy koledze szwankuje i tak najpierw trzeba go wyciągnąć i wyczyścić.
morpheus1581
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 1900
Dołączył(a): N 20:56, 12 paź 2014
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wiek: 43
Panda: Była Panda jest Fabia
Imię: Marcin

Re: 1.3 Mjet brak mocy

Numer postu:#10  Postprzez Robert_X » N 21:34, 21 maja 2017

Egru czepiłem się tak bardziej profilaktycznie bo wg. mojej wiedzy i braku kopcenia a i błędów jakie on generuje świadczy o tym że sam się zaślepił ;) Zdemontowałem podstawę aku oczywiście za jakiś czas robię podejście nr 2 bo i tak będę termostat wymieniał to spowrotem te same bebechy wylecą na zewnątrz , próbowałem odkręcić górę zaworu jednak stwierdziłem że "nasi" tam byli bo z trzech śrub jedną udało mi się wykręcić bo pozostałe są na tyle wyrobione że torx nie daje rady z wykręceniem pozostaje jedynie jakiś wykrętak. Mi jeszcze rzuca się w oczy to z logów że ".....Intake air quantity" i "Calculated air quantity" i o dziwo wartość wyliczona jest mniejsza o połowę od wartości aktualnie dostarczanej..." muszę jeszcze raz sprawdzić szczelność dolotu bo to nie daje mi spokoju .
Robert_X
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): N 17:36, 21 sie 2016
Lokalizacja: Zamość
Panda: VAN 1.3 MJET
Imię: Robert

Re: 1.3 Mjet brak mocy

Numer postu:#11  Postprzez morpheus1581 » N 22:35, 21 maja 2017

A przepływomierz?
Egr zawraca ok 15% spalin reszta ok 85% to czyste powietrze. Jeśli się zawiesił to nie dostaje silnik 100% dawki całej tej mieszanki
morpheus1581
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 1900
Dołączył(a): N 20:56, 12 paź 2014
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wiek: 43
Panda: Była Panda jest Fabia
Imię: Marcin

Re: 1.3 Mjet brak mocy

Numer postu:#12  Postprzez Robert_X » Pn 9:40, 22 maja 2017

Niby przepływomierz odpinałem oprócz błędów w kompie na trasie 120km nic specjalnego nie wydarzyło się tzn. ani spadek ani przyrost mocy , kopcenia również brak....jak zawezmę sie na ten EGR to go wyjmę tylko muszę stodołę odgracić ;)
Robert_X
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): N 17:36, 21 sie 2016
Lokalizacja: Zamość
Panda: VAN 1.3 MJET
Imię: Robert


Powrót do Mechanika - problemy techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości

cron