Strona 1 z 1

Bład P005 -problem z zaworem regulującym wysokie ciśnienie

PostNapisane: Cz 15:52, 11 maja 2017
przez lisek19007
Witam. Posiadam Pande 1.3 mjtd 70 hp z 2005 roku. Zdiagnozowałem błąd P005 ( zawór gaszący w pompie wysokiego ciśnienia). Ten zawór w tych silnikach jednak znajduje się nie w pompie a po prawej stronie na szynie CR. Wymieniłem zawór na inny już 3 razy i za każdym razem problem powraca. Czasem się zdarza że jeżdżę np. dwa tygodnie i błędu nie wywala a czasem wywala np. po dwóch godzinach lub od razu. Błędy kasuje sam. Ciśnienie na listwie CR jest OK tzn. mierzone na FiatEcuScan i jest delikatnie wyższe od oczekiwanego. Ma ktoś jakieś pomysły co to może być?

Re: Bład P005 -problem z zaworem regulującym wysokie ciśnien

PostNapisane: Cz 16:32, 11 maja 2017
przez arnold
Może coś z wiązka? Jak podmiana nie zmieniła sytuacji.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Re: Bład P005 -problem z zaworem regulującym wysokie ciśnien

PostNapisane: Cz 16:46, 11 maja 2017
przez lisek19007
To jedno z moich przypuszczeń. Może przekaźnik?

Re: Bład P005 -problem z zaworem regulującym wysokie ciśnien

PostNapisane: Cz 22:24, 11 maja 2017
przez Albercik
Nic dziwnego, że wymiana zaworu na listwie nie pomogła, bo ten zawór nie znajduje się na listwie. To jest zawór regulacji ciśnienia, a błąd P0005 oznacza błąd zaworu odcinającego dopływ paliwa do pompy wysokiego ciśnienia. Po zgaszeniu silnika - zawór ma za zadanie odciąć dopływ paliwa do pompy. Po przekręceniu kluczyka na start - zawór się otwiera.

Błąd P0005 oznacza dokładnie przerwany obwód.

Re: Bład P005 -problem z zaworem regulującym wysokie ciśnien

PostNapisane: Pt 15:14, 12 maja 2017
przez lisek19007
To w takim wypadku gdzie znajduje się ten zawór? Co trzeba zrobić? Przy pompie nie ma żadnego zaworu...

Re: Bład P005 -problem z zaworem regulującym wysokie ciśnien

PostNapisane: Śr 11:58, 17 maja 2017
przez lisek19007
Mogę liczyć na pomoc? Problem powraca a nie dostałem odpowiedzi...

Re: Bład P005 -problem z zaworem regulującym wysokie ciśnien

PostNapisane: Śr 13:18, 17 maja 2017
przez Albercik
Zawór który wymieniłeś na listwie wtryskowej to jest regulator ciśnienia paliwa. Natomiast problem masz z zaworem gaszącym. Ponieważ diesel to nie benzyna i nie potrzebuje iskry do zapalenia (nie na darmo się go nazywa silnikiem o zapłonie samoczynnym) - jedyną metodą, aby go zgasić, jest odcięcie mu paliwa. I to właśnie robi ten zawór. Odcina dopływ paliwa do silnika. Zawór ten znajduje w pompie wysokiego ciśnienia. Prawdopodobnie w środku pompy, a na zewnątrz wystaje tylko wtyczka, którą jest podłączone sterowanie.

Sprawdź wszystkie wtyczki przy pompie czy nie są pośniedziałe/źle wsadzone. Jeśli to nic nie da - udaj się do speca od pomp w diesel'ach.

Re: Bład P005 -problem z zaworem regulującym wysokie ciśnien

PostNapisane: Śr 7:23, 07 cze 2017
przez lisek19007
Albercik fajny mini wykład. W tych pompach Common Rail nie podłącza się żadnych przewodów (wtyczek, gniazd, pinów), dlatego ten temat umieściłem na forum. W następnej generacji już tak, ale z kolei nie ma regulatora na listwie CR. Więc o co chodzi z tym błędem?????????

Re: Bład P005 -problem z zaworem regulującym wysokie ciśnien

PostNapisane: Wt 14:18, 13 cze 2017
przez Albercik
lisek19007 napisał(a):Albercik fajny mini wykład. W tych pompach Common Rail nie podłącza się żadnych przewodów (wtyczek, gniazd, pinów), dlatego ten temat umieściłem na forum. W następnej generacji już tak, ale z kolei nie ma regulatora na listwie CR. Więc o co chodzi z tym błędem?????????



Mogę pokazać Ci ile mam wtyczek i przewodów podłączonych do pompy w moim CR (nie Fiat) to osiwiejesz. I regulator ciśnienia paliwa na listwie też mam.

Zadaj sobie pytanie - jak jest gaszony mój silnik. Wtedy będziesz wiedział o jaki zawór chodzi :P