Strona 1 z 1

Remont tylnego hamulca i zawieszenia

PostNapisane: N 19:00, 19 mar 2017
przez gajarek
Panda II 1.2 z ABS z 2005 roku z przebiegiem 120.000 km..
Chcę załatwić na dłużej za jednym podejściem tył samochodu: zawieszenia i hamulce.
Mam już do zawieszenia:
1. Gazowe Kayaby tył
2. Sprężyny Kayaba tył.
3. Podkłądki sprężyn Kayaba.
4. Tuleje tylnej belki na 2 strony
5. ........................ zastanawiam się co mi jeszcze z zawieszenia tam pasuje wymienić, poradźcie ???

Mam już do hamulca z tyłu:
1. Kompletne tarcze kotwiczne.
2. Piasty z łożyskami SKF.
3. Linki ręcznego 2 sztuki.
4. Bębny hamulcowe 2szt;
5. Cylinderki z odpowietrzaczem
6. ...................... Co jeszcze potrzebuję zakładając, że mam kopletne tarcze kotwiczne - przewody miedziane czy coś jeszcze???

Chcę całościowo zrobić na dłużej tył bo amorki (oryginalne z fabryki olejowe) słabe ok 50% i hamulec muli z tyłu poważnie dość.

Re: Remont tylnego hamulca i zawieszenia

PostNapisane: Pn 10:59, 20 mar 2017
przez Albercik
Sprawdź w jakim stanie masz mocowania górne amortyzatora. Tam się lubi wytłuc wszystko na dziurach i też warto reanimować.

Re: Remont tylnego hamulca i zawieszenia

PostNapisane: Pn 11:08, 20 mar 2017
przez morpheus1581
Zabezpieczenia szczek wymien. Gnija. To te bolce trzymające szczęki. Zwróć tylko uwagę czy masz z abs czy bez bo się różnią

Re: Remont tylnego hamulca i zawieszenia

PostNapisane: Pn 11:10, 20 mar 2017
przez morpheus1581
Albercik napisał(a):Sprawdź w jakim stanie masz mocowania górne amortyzatora. Tam się lubi wytłuc wszystko na dziurach i też warto reanimować.


Przecież tam jest mocowanie razem z amortyzatorem. Kupił już.

Temat niepotrzebnie założony

Re: Remont tylnego hamulca i zawieszenia

PostNapisane: Pn 11:11, 20 mar 2017
przez Albercik
morpheus1581 napisał(a):
Albercik napisał(a):Sprawdź w jakim stanie masz mocowania górne amortyzatora. Tam się lubi wytłuc wszystko na dziurach i też warto reanimować.


Przecież tam jest mocowanie razem z amortyzatorem. Kupił już.


tam nie ma oddzielnej poduszki nad amorem?

Re: Remont tylnego hamulca i zawieszenia

PostNapisane: Pn 11:12, 20 mar 2017
przez morpheus1581
Nie. Nie ma tam mcphersona. Belka i amory osobno

Re: Remont tylnego hamulca i zawieszenia

PostNapisane: Pn 17:13, 20 mar 2017
przez arnold
Amortyzator z tyłu przy belce jest mocowany do karoserii uchem.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Re: Remont tylnego hamulca i zawieszenia

PostNapisane: Pn 19:38, 20 mar 2017
przez krupniok
Zestaw naprawczy na tył, tj. sprężynki i zabezpieczenia (choć tutaj polecam ostrożność, gdyż czasami stara sprężyna potrafi być lepsza niż nowa...). W sklepach dostępne są firmy Delphi, zestaw na obydwie strony kosztuje około 20-25zł.

Do zawieszenia nic więcej Ci nie potrzeba, gdyż to co kupiłeś to wszystko.

Re: Remont tylnego hamulca i zawieszenia

PostNapisane: Pn 21:13, 20 mar 2017
przez morpheus1581
Sprezynki zostawilbym stare, są nie do zdarcia. Same zabezpieczenia szczęk warto wymienić.

Re: Remont tylnego hamulca i zawieszenia

PostNapisane: Pn 21:57, 20 mar 2017
przez krupniok
morpheus1581 napisał(a):Sprezynki zostawilbym stare, są nie do zdarcia. Same zabezpieczenia szczęk warto wymienić.


Są do zdarcia - jedna u mnie strzeliła samoistnie, inna w drugim kole podczas ściągania (były oryginalne na 100%). Te "długie" z reguły są lepsze stare aniżeli nowe.

Re: Remont tylnego hamulca i zawieszenia

PostNapisane: Wt 0:03, 21 mar 2017
przez misiek775
Przy odkrecaniu dolnego mocowania tylnego amortyzatora może dojść do zapieczenia śruby w tulejce amortyzatora. Tulejka będzie się kręcić razem ze śrubą i przez to nie można jej wykrecić bo amor opiera sie o ucho belki. Wtedy tylko szlifierka i odcięcie starego ucha amortyzatora - trzeba uważać żeby nie skaleczyć śruby - ja niestety musiałem wymienić śrubę. Po lewej żeby wyciąć amor prawdopodobnie trzeba opuścić wydech, z prawej dostęp jest ok

Re: Remont tylnego hamulca i zawieszenia

PostNapisane: Cz 13:43, 23 mar 2017
przez gajarek
A te przewody miedziane warto po 10/11 latach wymienić?

Re: Remont tylnego hamulca i zawieszenia

PostNapisane: Cz 13:59, 23 mar 2017
przez morpheus1581
Warto. Tymbardziej że na pewno będziesz miał problem z odkręceniem przewodu od cylinderka po tylu latach.
Proponuję zaopatrzyć się w klucz oczkowy otwarty nr 11. Ze zwykłą jedenastką w ogóle nie podchodź bo zjedziesz śrubę.
Klucz wygląda tak...
Obrazek