Strona 1 z 2

Problem z doładowaniem

PostNapisane: Pt 11:24, 27 sty 2017
przez Hornet91
Witam

Ostatnio wykryłem problem z moją Pandą, ale od początku.

Autko przez długi czas użytkowane głównie w mieście bez problemów działa przyspiesza jakiś czas temu wymieniałem na nowy zawór EGR bo fabryczny się już zastał ze starości. Auto nie zamulone pojechało do Czarnogóry i z powrotem bez problemów tak więc przeczyszczone. Po wymianie wszystko ok autko nadal jeździ normalnie. Od niedawna dostałem prace do której mam autostradą 100km, jadę więc około 1 h do celu.

I tu się pojawia problem po 1h jazdy np. z prędkością 130km/h czyli silnik jest obciążony przez godzinę czasu stała prędkość zapala się check engine i z tego co udało mi się ustalić turbina przechodzi w tryb awaryjny, objaw o tym świadczący to max 3000 obrotów co za tym idzie 120kmh max. pomimo pedału gazu w podłodze auto dalej nie jedzie, dodatkowo od 110 do tych 130/120 prawie w ogóle nie przyspiesza, czuć nawet spadek mocy gdy się przyspiesza. Po tym jak auto już odstanie swoje w domku po powrocie zazwyczaj chceck znika i auto wydaje się w 100% sprawne.

Sprawdzany był już w warsztacie przepływomierz i wskazywał 400 zamiast 800 czegoś tam nie znam się tak mi mechanik przekazał przeczyścił i nic to nie dało. Bywają też wyjazdy jak jadę bardzo zachowawczo że się nie zapali ani razu po 200km. Nie zaobserwowałem czarnego dymu z rury, ani pisków z turbiny.

Pytanie moje czy to znaczy że turbinka już woła o regeneracje?
Poprzednia była 6 lat temu około.

Pozdrawiam
i czekam na odpowiedź

Re: Problem z doładowanie Pomocy?!:)

PostNapisane: Pt 12:29, 27 sty 2017
przez Albercik
po 1) podłączenie pod komputer - bez tego to wróżenie z fusów,
po 2) raczej stawiam na czujnik ciśnienia doładowania lub poparciałe wężyki podciśnieniowe, niż na samą turbinę.
po 3) oczywiście turbo też może być lekko przytarte i póki jedziesz delikatnie - łopatki się kręcą wolno i jest gitara; jak zaś przeciągniesz ją po autobahnie jak rakietę - turbo może się przegrzewać i dawać opór, a co za tym idzie - mniejsze ciśnienie doładowania. Jak wystygnie - wszystko wraca do normy, dopóki się znowu nie przegrzeje.

Tak, czy inaczej - bez wykonania pkt. 1 - niczego się nie dowiesz.

Re: Problem z doładowanie Pomocy?!:)

PostNapisane: Pt 12:34, 27 sty 2017
przez Hornet91
no ok w takim razie trzeba pojeździć po mechanikach i tyle; )
jak coś nowego się dowiem dam znać

Re: Problem z doładowanie Pomocy?!:)

PostNapisane: Pt 13:41, 27 sty 2017
przez Albercik
Na pewno ktoś z Łdz ma kabel i może podłączyć Cię bez płacenia.

Jakbyś był w 100licy - zapraszam do mnie.

Re: Problem z doładowanie Pomocy?!:)

PostNapisane: Pt 15:29, 27 sty 2017
przez Halski
Kabel i FES'a mam,problem tylko w tym ,że jeśli chodzi o diesla to zielony jestem,nie wiem nawet czy bym wiedział jakie parametry badać. Jakby ktoś podpowiedział na co zwrócić uwagę,to moźemy coś pomyśleć.

Re: Problem z doładowanie Pomocy?!:)

PostNapisane: Pt 19:01, 27 sty 2017
przez morpheus1581
Tak. Pod kompa musisz podpiąć. Bez tego ani rusz.
Może być turbo. Moze też być egr chociaż piszesz że nowy. Ewentualnie przepływomierz też bym sprawdził.
Ja kiedyś podpinałem pod komp u kolegi co ma takie sprzęty.
Z tego co pamiętam to na luzie na wolnych obrotach powinno być ok 950-1000. Przy dużej prędkości na wysokich obrotach tak od 1500 w górę nawet pod 2000 tyś.

Re: Problem z doładowanie Pomocy?!:)

PostNapisane: So 9:00, 28 sty 2017
przez Albercik
Przede wszystkim - zbadaj błędy. Potem się weź za parametry.

EGR też jest możliwy bo może się zacinać przy dłuższej jeździe ze stalą prędkością. Wymieniłeś na oryginał czy zamiennik?

Re: Problem z doładowanie Pomocy?!:)

PostNapisane: So 15:16, 28 sty 2017
przez morpheus1581
Dlatego jak u mnie egr wysiadzie to nie będę raczej go wymieniał tylko zaslepie i dam wgrać nowy Soft. Koszt podobny co nowy egr + robota a mocy przybędzie.

Re: Problem z doładowanie Pomocy?!:)

PostNapisane: N 9:28, 29 sty 2017
przez Albercik
IMO - skoro EGR jest to ma być. Poza tym musisz go wymienić na sprawny, żeby błłdu na kompie nie było...

Re: Problem z doładowanie Pomocy?!:)

PostNapisane: N 23:41, 29 sty 2017
przez Hornet91
Więc tak przepływka jak pisałem była przeczyszczana i podobna działa już normalnie
EGR był wymieniany na zamiennik ale swoje 450zł kosztował.

Problem w tym tylko że mechanik już podpinał i nie stwierdził od razu ze turbo..
tylko wykrył że przepływomierz ma nie prawidłową wartość przeczyścił i sprawdził że było juz ok.
Więc albo nie posiadał wiedzy która by to stwierdziła.

Rozumiem ze jesli silnik wchodzi w ten tryb awaryjny i w tym momencie podepne to dostane info co jest nie tak
ale jak już check zgasnie to będu nie będzie?

Re: Problem z doładowanie Pomocy?!:)

PostNapisane: N 23:53, 29 sty 2017
przez morpheus1581
Błąd tak czy inaczej zapisze.

Re: Problem z doładowanie Pomocy?!:)

PostNapisane: Pn 8:35, 30 sty 2017
przez Albercik
Błąd powinien zapisać jako "wystąpił, ale nie stały".

Ja w Passacie wymieniłem EGR na zamiennik (600 zł) i... przez tydzień było dobrze. Następna wymiana, tym razem na oryginał (870 zł) i auto jeździ jak nowe...

Re: Problem z doładowanie Pomocy?!:)

PostNapisane: Wt 16:25, 31 sty 2017
przez Hornet91
Albercik napisał(a):Błąd powinien zapisać jako "wystąpił, ale nie stały".

Ja w Passacie wymieniłem EGR na zamiennik (600 zł) i... przez tydzień było dobrze. Następna wymiana, tym razem na oryginał (870 zł) i auto jeździ jak nowe...


no to nie pocieszyłeś ...

Re: Problem z doładowanie Pomocy?!:)

PostNapisane: Wt 19:06, 31 sty 2017
przez morpheus1581
Dlatego jak już zdiagnozujesz ze to egr to rozważ zaslepienie go i wgranie nowego softu. W egr chodzi tylko o ekologię.
Poprawi Ci się dynamika i tej turbodziury nie będziesz miał. A i dla silnika będzie to zdrowsze bo w 100% dostanie czystego powietrza.

Re: Problem z doładowanie Pomocy?!:)

PostNapisane: Wt 21:49, 31 sty 2017
przez Albercik
jeśli ma common rail to niestety - zaślepienie nic nie da. Będzie waliło blędem.

Po 1. EGR musi być sprawny, żeby nie było blędu,
Po 2. Zaślepienie nie może być całkowite, bo też będzie błąd.

EGR to nie tylko ekologia - to również oszczędność paliwa.