Strona 1 z 1

Analiza spalin

PostNapisane: Pt 23:15, 30 gru 2016
przez Quest
Witam, posiadam pewien problem ze spalinami w mojej Pandzie. Pojechałem ostatnio na przegląd, podłączyli ją pod analizator spalin i na jałowym biegu jest podobno masakra - są przekroczone dwie normy CO: 5,5% oraz HC: 1052ppm w pierwszym przypadku podobno norma jest 0,5%, a w drugim 100ppm, więc jest więcej 10x. Na wysokich obrotach spaliny są książkowe. Podłączyli auto pod komputer - jedyny błąd jaki się pokazał to U1602 (niezidentyfikowany), po wykasowaniu - dalej to samo. Mechanik wyciągnął sondy lambda przeczyścił - dalej to samo. Przeglądu nie podbili i rozłożyli ręce. Spotkaliście się z taką sytuacją? Kable i świece wymieniałem w tamtym roku, założyłem NGK - raczej nie powinny paść. Nie mam pojęcia gdzie szukać przyczyny. Rok temu też była podłączana do analizatora i wszystko było super. Nie miałem w tym czasie robionego żadnego remontu silnika, nic nie było grzebane. PS. paliwo tankuję zawsze w sieciówkach typu BP, a nie u Pana Franka. Jakieś pomysły lub podobny przypadek?

Re: Analiza spalin

PostNapisane: Pt 23:36, 30 gru 2016
przez kokoko1x
przeczyscic polaczenia masowe

Re: Analiza spalin

PostNapisane: Pn 0:59, 02 sty 2017
przez Albercik
A nie przygasają Ci światła na wolnych obrotach?

Re: Analiza spalin

PostNapisane: Pn 9:00, 02 sty 2017
przez Quest
kokoko1x dzięki za poradę, co powinienem dokładnie zrobić? gdzie znajdują się te połączenia?
Albercik nic takiego nie zauważyłem, światła działają cały czas normalnie.

Re: Analiza spalin

PostNapisane: Cz 11:56, 05 sty 2017
przez Quest
Ktoś ma jakiś pomysł co zrobić z tym problemem? Może wymienić sondy lambda?
Jak mechanik je wykręcał to były dwie, znalazłem coś takiego: https://autoczescizielonki.pl/partscata ... 86602.aspx
Tam idą dwie identyczne sondy? Chociaż z drugiej strony wymieniać w ciemno sondy za 500 zł to trochę słabo :/
Czy ktoś wie jak to zdiagnozować?

Re: Analiza spalin

PostNapisane: Cz 13:02, 05 sty 2017
przez morpheus1581
Sonda może być przyczyną ale tak sobie myślę...
Może katalizator?

Re: Analiza spalin

PostNapisane: Cz 16:43, 05 sty 2017
przez Quest
Jakby był katalizator to chyba na wysokich obrotach też byłaby masakra, a jak się ją kręci do 3 tyś. to spaliny są książkowe - chyba, że się mylę.

Jakbym pojechał na komputer do ASO Fiata to może coś więcej wykazać? Nie wiem czy pakować w to kasę.

Re: Analiza spalin

PostNapisane: Śr 10:40, 11 sty 2017
przez Quest
Ktoś ma jakiś pomysł co uczynić z tym problemem?

Re: Analiza spalin

PostNapisane: Śr 22:53, 11 sty 2017
przez kokoko1x
Wróżenie z fusów.
Jak wymienisz części to może być lepiej, ale nie musi i nikt nie podejmie tegoż ryzyka, tym bardziej, że koszty niemałe.

Pomiar był dokonywany jak rozumiem na rozgrzanym silniku?
Na początek kup nawet najtańszy multimetr (przyda się tez w domu) i sprawdź, czy lambda pracuje. Możesz się tez zaopatrzyć w najtańszy interfejs, pobrać póki co darmową wersje MESa i podglądnąć błędy/parametry.
Spróbuj też przeciągnąć pandziore na wysokich obrotach, być może to ten nieszczęsny katalizator.
Masa idzie na pewno pod akumulatorem na wybierak skrzyni biegów- przeczyścić, a resztę konektorów poszukać.

I nie oczekuj gotowego rozwiązania, bo to może być wszystko - od lejącego wtrysku po uszkodzony sprzęt diagnostyczny w SKP (tak, tak- samoloty też spadają).

Re: Analiza spalin

PostNapisane: Cz 1:27, 12 sty 2017
przez tek7
Witam, moim zdaniem masz do ustawienia zawory - koszt u mechanika to około 200-250 pln. Przerabiałem to z Fiatem Seicento ... Na wysokich obrotach zawory inaczej pracują i dlatego wyniki pomiarów lepsze ... Ten błąd U1602 - to błąd komunikacji sterownika z urządzeniem diagnostycznym -nieistotne!

Re: Analiza spalin

PostNapisane: Pn 9:00, 16 sty 2017
przez Quest
Dzięki za poradę, będę szukał przyczyny.
Analizator w SKP był ok, bo następnego dnia byłem na innej stacji u znajomego i to samo :/