Strona 1 z 1

Chwilowy brak mocy PANDA MULTIJET.

PostNapisane: Pn 20:35, 22 sie 2016
przez Krzys13s
Witam wszystkich. Może ktoś z was miał taki problem....zaczynam....moja panda 2005r , multijet.. chodziła bezawaryjnie....niestety do czasu. Co jakiś czas zapala się błąd komputera i po podłączeniu można odczytać ze jest problem z ciśnieniem paliwa . Nic więcej nie pisze. Ponadto dodając gaz do podłogi na postoju auto wkręca się max na 4 tys obrotów. Gdy zgaszę silnik i odpalę ponownie auto wkręca się na maksymalne obroty . Powiem wam jeszcze ze po przygazowaniu do oporu strasznie wali sadzą. To by było na tyle....a i jeszcze ten błąd komputera co jakiś czas gaśnie. i znów się zapala. To by było na tyle. Za wszelką podpowiedz z góry dziękuje.... Dodam jeszcze ze po sprawdzeniu na komputerze wszystkie parametry auta i ciśnienia paliwa są prawidłowe.

Re: Chwilowy brak mocy PANDA MULTIJET.

PostNapisane: Pn 20:52, 22 sie 2016
przez morpheus1581
Może EGR się zawiesza. Może pompa wtryskowa. Myślę, że bez porządnego sprawdzenia na kompie ciężko będzie zdiagnozować

Re: Chwilowy brak mocy PANDA MULTIJET.

PostNapisane: Wt 21:26, 23 sie 2016
przez Krzys13s
Moi drodzy....kolejny objaw...coraz częściej gaśnie...jak potrzymam na 3 tys obrotów po około 20s zgaśnie. Po odpaleniu przez chwilę chodzi idealnie....później traci moc i gaśnie i tak w koło. Masakra.

Re: Chwilowy brak mocy PANDA MULTIJET.

PostNapisane: Śr 21:19, 24 sie 2016
przez Krzys13s
Wymieniłem filtr paliwa....i co? I nic....pojechałem na kompa po raz kolejny..i to samo..ciśnienie paliwa nieciągły....i klapa. Dalej siedzę z ręką w nocniku....

Re: Chwilowy brak mocy PANDA MULTIJET.

PostNapisane: N 9:38, 28 sie 2016
przez Krzys13s
Moi drodzy......napisze tak...MASAKRA! Mechanik powiedział chyba pompa poleciała , albo wtryski padły...Ale kiedy auto postało na słońcu błąd kompa zgasł i zaczęło chodzić normalnie! 5 dni głowiłem się co moze być....i cholera wymyśliłem! Żaden mechanik na to nie wpadł...ja już nawet zaglądałem do zbiornika paliwa czy się coś nie przytkało z brudu. To co się popsuło to PRZEKAŹNIK POMPY PALIWA.... tej w zbiorniku co jest....najgorsze było to że ona działała na popsutym przekaźniku! Tylko obroty miała nie takie jak powinna i dawała za mało paliwa. Także pamiętajcie trzeba zawsze zaczynać szukać czegoś od najprostszych rzeczy. Niestety większość mechaników wymieniłoby pół auta.

Re: Chwilowy brak mocy PANDA MULTIJET.

PostNapisane: Pn 16:02, 12 wrz 2016
przez michal.ol1
i wszystko działa cacy już? Bo nadmierne dymienie wskazywałoby na nadmierny przelew wtryskiwacza/wtryskiwaczy. Z dieselem trzeba ostrożnie, nie piłuj go tak ;)

Re: Chwilowy brak mocy PANDA MULTIJET.

PostNapisane: Cz 12:43, 22 wrz 2016
przez Albercik
Nadmierne dymienie może też wystąpić przy zbyt małej dawce paliwa.

Co do przekaźnika - nie ma dziwne, że działał. Przekaźnik podaje prąd na pompę. Cewka przekaźnika była sprawna, jednak przekaźnik w środku był zaśniedziały i dawał mniejszy prąd na wyjściu, niż powinien. Dlatego pompa pracowała na 'wolnych' obrotach. Jak było ciepło - kontakt na stykach był lepszy i pompa dostawała więcej prądu.

Przepałuj ją teraz trochę porządnie (na trasie, nie na luzie :P ) żeby przeczyścić EGR oraz wydech i będzie cacy ;)