Strona 1 z 1

Wymiana linki sprzęgła w 1.1

PostNapisane: Pt 21:28, 12 sie 2016
przez Albercik
Siemka.
Zaciera mi się linka od sprzęgła. Zamówiłem nową oryginalną za śmieszne pieniądze. Pytanie czy ktoś to wymieniał samodzielnie? Konstrukcja wygląda na prostą, ale czy nie ma tam jakichś zasadzek?
Jak to się reguluje po wymianie? Moje dotychczasowe auta miały hydraulikę sprzęgła, więc nie mam doświadczenia z takimi cudami techniki ;)

Re: Wymiana linki sprzęgła w 1.1

PostNapisane: Pt 23:14, 12 sie 2016
przez morpheus1581
U mnie w Multijet jest takie pokrętło na końcu linki przy skrzyni. Naciągając linkę czyli kręcąc w prawo tym pokrętłem pedał idzie w górę i zwiększa się skok a kręcąc w lewo idzie w dół i skok się zmniejsza.

Re: Wymiana linki sprzęgła w 1.1

PostNapisane: So 12:50, 13 sie 2016
przez arnold
I reguluje tylko skok pedału. Na równo z hamulcem jest ok.

Wysłane z mojego GT-I9515 przy użyciu Tapatalka

Re: Wymiana linki sprzęgła w 1.1

PostNapisane: So 19:58, 13 sie 2016
przez Albercik
Ok. A do samej wymiany jest coś potrzebne? Da się to wymienić pod blokiem bez rozbierania całego auta?

Re: Wymiana linki sprzęgła w 1.1

PostNapisane: Wt 12:40, 16 sie 2016
przez Albercik
Linka przyszła. Z tego, co widzę to tam tylko dwie śrubki są do przykręcenia linki do grodzi (chyba). Pokrętła do regulacji nie ma. Przynajmniej na lince. Spróbujemy wymienić...

Re: Wymiana linki sprzęgła w 1.1

PostNapisane: Cz 13:07, 22 wrz 2016
przez Albercik
Zapomniałem powiedzieć - linka wymieniona. Nie obyło się bez masy przekleństw na tego, kto wymyślił by śruby trzymające linkę do grodzi były pod serwem wspomagania hamulców, a od frontu - pompa ABS. Dojście praktycznie żadne.

Info dla tych, co będą to wymieniać u siebie:
- oprócz linki należy kupić dwie nakrętki oraz podkładki o numerach 12644404 oraz 12575411. Problem w tym że są one praktycznie nieosiągalne, a kosztują grosze. Ja musiałem kupić od razu 10, bo inaczej nie chcieli mi sprzedać, więc 8 zostało w zapasie 'na zgubienie' ;)
- warto też wymienić nakrętkę linki oraz te ślizgi, na których pracuje linka przy łapie na skrzyni (ja tego nie wymieniłem i obawiam się, że będzie niebawem trzeba znowu to rozebrać)
- pedału sprzęgła nie ustawiamy na takiej wyskości, jak pedał hamulca. Pedał sprzęgła musi kończyć się niżej. Według Elearn'a - skok pedału ma wynosić 15 cm (+/- 0,5cm). U siebie ustawiłem na ~14,5 cm i jest ok.
- da się zrobić wymianę bez zdejmowania lewego koła, ale trzeba trochę się pogimnastykować, żeby rozpiąć takie plastikowe ucho, które trzyma linkę, a następnie zapiąć je na nowej,
- do wymiany trzeba zwalić całą tą czapkę z filtrem powietrza, bo inaczej dostęp jest zerowy (dwie śruby 10 oraz sprężynka).

Re: Wymiana linki sprzęgła w 1.1

PostNapisane: Pn 21:34, 30 sty 2017
przez morpheus1581
Albercik Ty przerabiales ten temat. Kolega ma Pande 1.1 i mechanik wymieniał mu właśnie linię sprzegla. Problem w tym, że po wymianie pedal jest twardy jak skała.
Może sama linka jakieś tanie badziewie ?

Re: Wymiana linki sprzęgła w 1.1

PostNapisane: Pn 22:23, 30 sty 2017
przez Albercik
Powiem tak - u mnie, po wymianie chodzi jak ciepły nóż w masełku.

Linkę kupiłem oryginalną za 70 zł, więc to skrajny.... zły pomysł kupować zamiennik. Wymiana niezbyt skomplikowana nawet bez kanału (na parkingu pod blokiem ogarnąłem), jednak trzeba zwrócić uwagę aby linkę prawidłowo ułożyć.

Montuje się ją pod pedałem, przykręca i prowadzi do skrzyni. Nigdy odwrotnie.

Do tego - końcówka przy skrzyni musi być prawidłowo przykręcana z kontrą, żeby linka się nie skręciła w pancerzu. Jeśli się skręci - pedał będzie twardy, a linka do śmieci.