Strona 1 z 2
Nie pali na jeden cyllinder?
Napisane:
N 13:01, 24 kwi 2016
przez gregory1979
Czasem po odpaleniu silnika zimnego lub przestygniętego jak dodam gazu to silnik się przydusza i raz albo dwa razy sobie strzeli. Silnik pracuje równo a FES nie wykazuje żadnych błędów. Po wykręceniu świecy na pierwszym cylindrze jest ona mokra. Cewka jest prawie nowa. Nowe też są przewody zapłonowe. Brakuje mi już pomysłów jak to rozwiązać
.
Re: Nie pali na jeden cyllinder?
Napisane:
N 15:02, 24 kwi 2016
przez morpheus1581
A może uszczelka pod głowicą się przepaliła i daje Ci płyn na tłok. A jak masz auto rozgrzane i zgasisz je to popuść lekko korek od płynu chłodniczego i zobacz czy jest duże ciśnienie tzn. czy mocno bąbluje. Powinno lekko syknąć. A jeśli mocno tzn. że może uszczelka i ciśnienie idzie w układ. To by tłumaczyło że na zimnym silniku, bo płyn się kurczy i przenikać może na tłok. Jak odpalisz to go wypali i później jest dobrze. Płynu by Ci też wtedy ubywało.
Re: Nie pali na jeden cyllinder?
Napisane:
N 16:27, 24 kwi 2016
przez olo 1
Sprawdź ciśnienie sprężania.A wcześniej zamień wtryski miejscami.
Re: Nie pali na jeden cyllinder?
Napisane:
N 19:42, 24 kwi 2016
przez gregory1979
morpheus1581 napisał(a):A może uszczelka pod głowicą się przepalila i daje Ci płyn na tłok. A jak masz auto rozgrzane i zgasisz je to popuść lekko korek od płynu chłodniczego i zobacz czy jest duże ciśnienie tzn. czy mocno bąbluje. Powinno lekko syknąć. A jeśli mocno tzn. że może uszczelka i ciśnienie idzie w układ. To by tłumaczyło że na zimnym silniku, bo płyn się kurczy i przenikać może na tłok. Jak odpalisz to go wypali i później jest dobrze. Płynu by Ci też wtedy ubywało
Płynu nie ubywa,więc temat uszczelki można chyba odrzucić, a z problemem borykam się długi czas. Tylko czasami jest tak że przez jakiś czas mam spokój
.
olo 1 napisał(a):Sprawdź ciśnienie sprężania.A wcześniej zamień wtryski miejscami.
Czy aby zamienić wtryski miejscami to wystarczy zdjąć spinkę zabezpieczającą czy coś jeszcze?
Re: Nie pali na jeden cyllinder?
Napisane:
N 22:08, 24 kwi 2016
przez morpheus1581
Sprawdź jeszcze ciśnienie w układzie chłodzenia na wysokiej temp. silnika po zgaszeniu go. Odkręcając korek zbiorniczka od płynu.
Re: Nie pali na jeden cyllinder?
Napisane:
N 23:22, 24 kwi 2016
przez Dorian1.1
Zamień cewki tzn 1i3 podłącz pod cewkę 2i4 jeśli problem występował będzie nadal to szukamy dalej
PS. Nowe nie znaczy sprawne
Re: Nie pali na jeden cyllinder?
Napisane:
Pn 0:15, 25 kwi 2016
przez morpheus1581
Albo jeszcze jedno. Powykręcaj świece i sprawdź czy iskra jest ale najpierw odepnij wtryski.
Re: Nie pali na jeden cyllinder?
Napisane:
Pn 4:26, 25 kwi 2016
przez olo 1
Zacznij po kolei: zamienić cewki,sprawdzić świece,zamienić wtryski (musisz odkręcić listwę i uważać na o-ring),sprawdź ciśnienie.
Re: Nie pali na jeden cyllinder?
Napisane:
Pn 22:24, 25 kwi 2016
przez Romix13
Albo po prostu ta jedna mokra świeca walnięta. Wkręć nową na jej miejsce, może się okazać że nie będzie potrzebna cała pozostała gimnastyka
a co do kabli, nie ma reguły że jak są nowe to nie mają przebicia
Ja dwa razy kiedyś zmieniałem i dopiero trzeci komplet działał jak należy bez przebić
Re: Nie pali na jeden cyllinder?
Napisane:
Pn 22:51, 25 kwi 2016
przez morpheus1581
Albo jeszcze inaczej. Zmień na diesla.
Multijet górą
Re: Nie pali na jeden cyllinder?
Napisane:
Pn 18:33, 02 maja 2016
przez gregory1979
Po zamianie cewek nie ma żadnej zmiany. Tylko czy jeśli winna była by cewka bądź świeca to czy nie objawiałoby się podczas jazdy albo w trakcie przyśpieszania? Objawy są tylko jak silnik jest ostygnięty i trwają ok. 2 min. Silnik przełącza się na LPG po osiągnięciu około 34'C. Po ponownym przełączeniu na benzynę przy dodawaniu gazu przydusza się ale już nie strzela. Może to coś z wtryskiem?
Re: Nie pali na jeden cyllinder?
Napisane:
Pn 19:35, 02 maja 2016
przez arnold
Przyjrzałbym się wtryskiwaczom, może któryś leje. I wskazania czujnika temperatury zasysanego powietrza można zweryfikować.
Re: Nie pali na jeden cyllinder?
Napisane:
Pn 20:04, 02 maja 2016
przez morpheus1581
Sam mówiłeś ze świece masz mokrą. Więc albo zalewa Ci paliwem albo wciąż upierałbym się przy płynie.
Re: Nie pali na jeden cyllinder?
Napisane:
So 13:58, 07 maja 2016
przez gregory1979
morpheus1581 napisał(a):A może uszczelka pod głowicą się przepaliła i daje Ci płyn na tłok. A jak masz auto rozgrzane i zgasisz je to popuść lekko korek od płynu chłodniczego i zobacz czy jest duże ciśnienie tzn. czy mocno bąbluje. Powinno lekko syknąć. A jeśli mocno tzn. że może uszczelka i ciśnienie idzie w układ. To by tłumaczyło że na zimnym silniku, bo płyn się kurczy i przenikać może na tłok. Jak odpalisz to go wypali i później jest dobrze. Płynu by Ci też wtedy ubywało.
Niestety odkręcając korek nie jestem w stanie czegokolwiek stwierdzić bo brak jakiegokolwiek ciśnienia nawet po 30 km trasie
. Natomiast w wciągu tygodnia ubyło mi w zbiorniku 0,5 cm płynu przy około 300 km. Poza tym brak innych objawów które by sugerowały uszczelkę pod głowicą.
Re: Nie pali na jeden cyllinder?
Napisane:
So 14:57, 07 maja 2016
przez morpheus1581
Czyli uszczelka odpada. Szukaj dalej. Kable, świece wymieniłeś?