Odkręcenie śruby zabezpieczającej

Coś stuka, coś puka - zajrzyj tutaj

Moderatorzy: Majkel_B, Pols

Odkręcenie śruby zabezpieczającej

Numer postu:#1  Postprzez AdaMs » N 13:54, 06 gru 2015

Od paru dni walczę z odkręceniem śruby zabezpieczającej w tylnym prawym kole. Nakładka do odkręcenia się rozpadła :/ Śruba oryginalna z fiata.
Co już zostało zrobione? Ze śruby przy pomocy szlifierki i przecinaka zerwaliśmy obracany kołnierz i spiłowaliśmy jej boki na wielobok. Zakupiłem dwa klucze oczkowe 17 i 18. 17 nie wchodzi, a 18 za duży i obrabia krawędzie.
Myśleliśmy przyspawać do niej inną śrubę, ale baliśmy się o elektronikę w aucie.
Jakieś pomysły i rady? A może ktoś by chciał się podjąć wyzwania? Oczywiście się zrewanżuje :ok:
AdaMs
Moderator
Avatar użytkownika
 
Posty: 2235
Dołączył(a): Śr 11:34, 22 gru 2010
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Wiek: 34
Panda: Zuza 1.2 69KM (PIII)
Imię: Mateusz

Re: Odkręcenie śruby zabezpieczającej

Numer postu:#2  Postprzez Patrick345 » N 14:24, 06 gru 2015

Stalówka czy alu?
Patrick345
Aktywny
Avatar użytkownika
 
Posty: 53
Dołączył(a): Pt 20:04, 08 maja 2015
Lokalizacja: Głowno
Panda: 1,1 Active
Imię: Patryk

Re: Odkręcenie śruby zabezpieczającej

Numer postu:#3  Postprzez jedrek1978 » N 15:09, 06 gru 2015

Kiedyś też miałem problem z taka śrubą, odkręciłem poprzez nabicie mniejszej rozmiarowo nasadki klucza chyba 17 na ta śrubę.
jedrek1978
Świeżak
Avatar użytkownika
 
Posty: 47
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: TRZEBINIA/SKAWINA
Wiek: 46
Panda: 1100 LPG
Imię: Andrzej

Re: Odkręcenie śruby zabezpieczającej

Numer postu:#4  Postprzez Testowy » N 15:26, 06 gru 2015

Miałem taki przypadek w drugim samochodzie.
Jednak u mnie były stalówki, więc poradziłem sobie z tym poprzez zdjęcie oryginalnych kołpaków (trochę bolało, bo musiałem je uszkodzić), a potem tak jak Ty ściąłem obracane pierścienie metalowe, a resztę szpilek odkręciłem poprzez zaciśnięcie na nich potężnego klucza-żaby do rozkręcania rur.
Testowy
Bywalec
 
Posty: 153
Dołączył(a): So 20:48, 11 sie 2012
Lokalizacja: Poręba (SZA)
Wiek: 50
Panda: P2 1.2 8V 60KM Eco Dynamic / P3 1,2 8V 69KM Lounge
Imię: Mirek

Re: Odkręcenie śruby zabezpieczającej

Numer postu:#5  Postprzez AdaMs » N 15:48, 06 gru 2015

Chodzi o stalówki. Kupiłem przed chwilą klucz 17 w kształcie litery T. Nabiłem młotkiem na śrubę i co? Złamałem klucz, a śruba ani drgnęła :/
AdaMs
Moderator
Avatar użytkownika
 
Posty: 2235
Dołączył(a): Śr 11:34, 22 gru 2010
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Wiek: 34
Panda: Zuza 1.2 69KM (PIII)
Imię: Mateusz

Re: Odkręcenie śruby zabezpieczającej

Numer postu:#6  Postprzez rosomak » N 16:10, 06 gru 2015

Wspawanie innej śruby to najlepszy i najpewniejszy pomysł. Odłącz aku i po problemie.
rosomak
Bywalec
 
Posty: 194
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Panda: Bravo2 1.4 + LPG
Imię: Darek

Re: Odkręcenie śruby zabezpieczającej

Numer postu:#7  Postprzez Testowy » N 16:13, 06 gru 2015

Spróbuj może takim wynalazkiem (szwedka, właśnie takim ustrojstwem odkręciłem pozostałości uszkodzonych szpilek u siebie)
Obrazek
click image upload
Testowy
Bywalec
 
Posty: 153
Dołączył(a): So 20:48, 11 sie 2012
Lokalizacja: Poręba (SZA)
Wiek: 50
Panda: P2 1.2 8V 60KM Eco Dynamic / P3 1,2 8V 69KM Lounge
Imię: Mirek

Re: Odkręcenie śruby zabezpieczającej

Numer postu:#8  Postprzez arnold » N 16:50, 06 gru 2015

Spawając dodatkowo zluzujesz śrubę temperaturą, odłącz tylko tą klemę. Następnym razem nie przeciągaj śrub.

Wysłane z mojego E2303
arnold
Wymiatacz
 
Posty: 1380
Dołączył(a): So 17:22, 16 sie 2014
Lokalizacja: Gliwice
Wiek: 35
Panda: Była, a jest Dacia Duster 2020
Imię: Arnold

Re: Odkręcenie śruby zabezpieczającej

Numer postu:#9  Postprzez AdaMs » N 18:19, 06 gru 2015

Póki co, zaopatrzyłem się w piankę jakbym jednak złapał kapcia :ok:
AdaMs
Moderator
Avatar użytkownika
 
Posty: 2235
Dołączył(a): Śr 11:34, 22 gru 2010
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Wiek: 34
Panda: Zuza 1.2 69KM (PIII)
Imię: Mateusz

Re: Odkręcenie śruby zabezpieczającej

Numer postu:#10  Postprzez matysz » Pn 0:30, 07 gru 2015

Mnie kiedyś poradzili co by takiej śrubie parę młotków dać od czoła i jak na razie mi pomogło parę razy.
Ostatnio edytowano Pn 15:47, 07 gru 2015 przez Romix13, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Literówki. Pkt.11 Reg.Forum.
matysz
Świeżak
 
Posty: 37
Dołączył(a): Pt 22:01, 24 kwi 2015
Lokalizacja: WAWA
Panda: 1,1
Imię: piotr

Re: Odkręcenie śruby zabezpieczającej

Numer postu:#11  Postprzez bunio14 » Pn 16:42, 07 gru 2015

U mnie kiedyś obrobiła się śruba zabezpieczająca przed kradzieżą (nigdy więcej takich wynalazków). Pomogło przyspawanie większej śruby - był stres przy alusach ale operacja zakończyła się pomyślnie także nie ma się co bać.
Pozdrawiam,
Filip
bunio14
Stały bywalec
Avatar użytkownika
 
Posty: 275
Dołączył(a): Pt 23:56, 11 mar 2011
Lokalizacja: Kraków
Wiek: 44
Panda: 1.2 limuzyna [sprzedana] :(
Imię: Filip

Re: Odkręcenie śruby zabezpieczającej

Numer postu:#12  Postprzez AdaMs » Pn 17:59, 07 gru 2015

Była dziś próba takim kluczem jak pokazał Testowy, przy mocniejszej próbie odkręcenia ześlizgiwał się...
Ostatecznie pojechałem do wulkanizatora, koleś wziął wielki młot i jeszcze inne żelastwo. Przywalił w śrubę 3 razy aż koło podskoczyło. I wykręcił ją palcami ;) Łożysko chyba przeżyło, bo nie hałasuje podczas jazdy. Hah...
Dzięki za dobre rady, wszystkich spróbowałem (no po za spawaniem) :ok:
AdaMs
Moderator
Avatar użytkownika
 
Posty: 2235
Dołączył(a): Śr 11:34, 22 gru 2010
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Wiek: 34
Panda: Zuza 1.2 69KM (PIII)
Imię: Mateusz

Re: Odkręcenie śruby zabezpieczającej

Numer postu:#13  Postprzez Patrick345 » Pn 22:17, 07 gru 2015

Przy stalówce młotek z reguły rozwiązuje sprawę, nie ma co obawiać się o łożysko tylko, dobrze przyłożyć żeby się "odbiła" :wink:
Patrick345
Aktywny
Avatar użytkownika
 
Posty: 53
Dołączył(a): Pt 20:04, 08 maja 2015
Lokalizacja: Głowno
Panda: 1,1 Active
Imię: Patryk


Powrót do Mechanika - problemy techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

cron