Dławienie silnika na ssaniu
Napisane: Cz 22:42, 26 lis 2015
Witajcie!
Już w innym temacie poruszałem taką sprawę, ale najwidoczniej jest to osobny problem.
Nieprawidłowość dotyczy rozruchu silnika 1.1 + LPG Lovato, problem ten związany jest z następującymi zmiennymi:
- jeśli w baku jest mniej niż połowa paliwa, to po uruchomieniu niezależnie od temp. zewnętrznej po dodaniu gazu silnik się dławi, kaszle i gaśnie aż do załapania temperatury, bez naciskania pedała gazu pracuje sobie OK na ssaniu. Jeśli paliwa jest więcej niż połowa to po odpaleniu się nie dławi przy dodawaniu gazu, wszystko jest w porządku.
- jeśli na dworze jest zimno (ok 10 stopni i mniej), to silnik pali od strzała niezależnie od poziomu paliwa w baku. Jeśli jest ciepło (15 stopni i więcej) to gdy jest mniej paliwa niż połowa zbiornika to ciężko odpalić (długo kręcić trzeba). Filtr oparów odpięty a przewód idący do silnika zaślepiony).
Nasuwa się, że coś jest nie tak z dostarczaniem powietrza do silnika - od czego zacząć kontrolę? praca EVAPa może takie cuda tworzyć? dziwne, że pomimo odpięcia pochłaniacza ewidentnie wciąż problem ma związek z poziomem paliwa w zbiorniku.
Już w innym temacie poruszałem taką sprawę, ale najwidoczniej jest to osobny problem.
Nieprawidłowość dotyczy rozruchu silnika 1.1 + LPG Lovato, problem ten związany jest z następującymi zmiennymi:
- jeśli w baku jest mniej niż połowa paliwa, to po uruchomieniu niezależnie od temp. zewnętrznej po dodaniu gazu silnik się dławi, kaszle i gaśnie aż do załapania temperatury, bez naciskania pedała gazu pracuje sobie OK na ssaniu. Jeśli paliwa jest więcej niż połowa to po odpaleniu się nie dławi przy dodawaniu gazu, wszystko jest w porządku.
- jeśli na dworze jest zimno (ok 10 stopni i mniej), to silnik pali od strzała niezależnie od poziomu paliwa w baku. Jeśli jest ciepło (15 stopni i więcej) to gdy jest mniej paliwa niż połowa zbiornika to ciężko odpalić (długo kręcić trzeba). Filtr oparów odpięty a przewód idący do silnika zaślepiony).
Nasuwa się, że coś jest nie tak z dostarczaniem powietrza do silnika - od czego zacząć kontrolę? praca EVAPa może takie cuda tworzyć? dziwne, że pomimo odpięcia pochłaniacza ewidentnie wciąż problem ma związek z poziomem paliwa w zbiorniku.