Tryb City

Coś stuka, coś puka - zajrzyj tutaj

Moderatorzy: Majkel_B, Pols

Re: Tryb City

Numer postu:#46  Postprzez Albercik » Pn 22:44, 16 paź 2017

czujnik wykrywa ruch kierownicy. jak skręcasz do oporu to jest to na granicy działania czujnika i silnik myśli, że dalej kręcisz
Mój passat na motostat.pl:Obrazek

Informacje, porady, części: 666-013-348

Zabawy z CAN'em: http://canbusfreaks.ovh/blog/
Albercik
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 2697
Dołączył(a): Śr 20:57, 13 lip 2016
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 38
Panda: Passat 3C Variant 2008 2.0TDI DSG
Imię: Tomasz

Re: Tryb City

Numer postu:#47  Postprzez AdaMs » Wt 10:56, 17 paź 2017

Albercik napisał(a):No i zmusiliście mnie do pogrzebania. I to w niedzielę.

Otóż: elearn milczy w temacie konkretnych prędkości. Jest tylko wzmianka lakoniczna, że wspomaganie działa degresywnie wraz ze wzrostem prędkości auta, aż do całkowitego wyłączenia. Ale bez konkretów. Poszperałem więc trochę głębiej i wychidzi na to, że są dwie generacje wspomagania:
- generacja pierwsza, w której wspomaganie słabnie wraz ze wzrostem prędkości, aż do całkowitego wyłączenia przy ok. 40kmph,
- generacja druga, w której wspomaganie podstawowe działa cały czas, a jedynie funkcja city działa degresywnie do ok. 50 kmph.

Druga generacja raczej w autach po 2010 roku, aczkolwiek nie wiem czy Pandy nawt MY2012 już je miały.

A co do kręcenia na hamulcu... zawsze tak kręcę to VW jest w automacie, więc jakby nie mam wyboru, a nawyk trzymania nogi na hamulcu pozostaje, więc Pandą też tak kręcę i jakoś nic się nie dzieje.

Z ciekawostek - w elearnie podali, że skręcając kierownicę do oporu na trybie CITY - silnik pobiera 75A prądu. A bezpiecznik jest 70A i jakoś się nie przepala. Oszukują fizykę :mrgreen:


Ja jeszcze wrócę do tego :D Mnie nigdy nie zdarza się kręcić z nogą wduszoną w pedał hamulca (wręcz według mnie to nienaturalne). Kręcę właściwie dopiero po ruszeniu, ale to pewnie jeszcze przyzwyczajenie po autach bez wspomagania. Aczkolwiek, myślę że i tu nie zaszkodzi, a pomoże.

Ale w kwestii dwóch generacji, to mnie zaskoczyłeś Tomek! :D P3 mam od 4 lat, tam również City jest włączone cały czas i nigdy nie zauważyłem różnicy, w porównaniu do P2 :D
AdaMs
Moderator
Avatar użytkownika
 
Posty: 2235
Dołączył(a): Śr 11:34, 22 gru 2010
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Wiek: 34
Panda: Zuza 1.2 69KM (PIII)
Imię: Mateusz

Re: Tryb City

Numer postu:#48  Postprzez thomson » Śr 15:30, 18 paź 2017

Albercik napisał(a):czujnik wykrywa ruch kierownicy. jak skręcasz do oporu to jest to na granicy działania czujnika i silnik myśli, że dalej kręcisz

Czyli lepiej zakręcić do końca i lekko wrócić żeby czujnik nie głupiał? Nie są to super częste sytuacje, kiedy kręci się do końca (w większości manewry parkingowe) więc pewnie w ogólnym rozrachunku to nie jest problem. Ale zawsze lepiej wiedzieć jak to działa :D
thomson
Stały bywalec
Avatar użytkownika
 
Posty: 260
Dołączył(a): Wt 22:12, 20 cze 2017
Lokalizacja: Łódź
Panda: 1.2 Dynamic
Imię: Tomek

Re: Tryb City

Numer postu:#49  Postprzez Albercik » Cz 8:00, 19 paź 2017

Mateusz, w P2 też mogłeś mieć wspomaganie 2 gen. W moim 2007 takie jest i jest to strasznie irytujące.

Tomek, nie trzeba cofać kierownicy, tylko nie dusić jej cały czas na maksa.
Mój passat na motostat.pl:Obrazek

Informacje, porady, części: 666-013-348

Zabawy z CAN'em: http://canbusfreaks.ovh/blog/
Albercik
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 2697
Dołączył(a): Śr 20:57, 13 lip 2016
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 38
Panda: Passat 3C Variant 2008 2.0TDI DSG
Imię: Tomasz

Re: Tryb City

Numer postu:#50  Postprzez thomson » Cz 10:23, 19 paź 2017

W Peugeocie 307 miałem wspomaganie elektrohydrauliczne i tam słyszałem, że duszenie kierownicy powodowało wzmożoną pracę pompy (słychać było jak jej jest ciężko bo nie może dalej kręcić). Także podobnie jak tutaj. Staram się nie dusić kierownicy, ale czasem wiadomo, podświadomie chce się skręcić jeszcze bardziej :D
thomson
Stały bywalec
Avatar użytkownika
 
Posty: 260
Dołączył(a): Wt 22:12, 20 cze 2017
Lokalizacja: Łódź
Panda: 1.2 Dynamic
Imię: Tomek

Re: Tryb City

Numer postu:#51  Postprzez Albercik » Pt 7:26, 20 paź 2017

No to fakt ;)
Mój passat na motostat.pl:Obrazek

Informacje, porady, części: 666-013-348

Zabawy z CAN'em: http://canbusfreaks.ovh/blog/
Albercik
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 2697
Dołączył(a): Śr 20:57, 13 lip 2016
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 38
Panda: Passat 3C Variant 2008 2.0TDI DSG
Imię: Tomasz

Poprzednia strona

Powrót do Mechanika - problemy techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości

cron