morpheus1581 napisał(a):No chyba że mu chodziło o to że przy walnietej upg w taki sposób ze olej idzie w ukł chłodzenie i ze niby wtedy może być tlusto. Ale przeciez sam plyn chlodzacy tez jest tlusty.
Eee... to jakaś lipa
Glikol, niezależnie czy etylenowy czy propylenowy, jest silnie higroskopijny - dlatego doskonale rozpuszcza się w wodzie.
Dlatego też używa się go jako bazy w zimowym płynie do spryskiwaczy
Dlatego też można go wytrzeć z szyby wilgotną szmatką bez najmniejszego trudu niezależnie z której strony tej szyby się znalazł.
Jeżeli macie na szybie tłuste i trudno zmywalne plamy, to znak, że są zalane olejem, który jest silnie hydrofobowy i nie da się go łatwo usunąć bez odpowiedniego rozpuszczalnika. To nie znaczy, że glikol jest sam w sobie tłusty, tylko macie olej w układzie chłodzenia bo gdzieś jest nieszczelność i wam się tam dostaje. Glikol ma niższą temperaturę parowania, a parując zabiera ze sobą cząsteczki oleju, które osiadają na szybie.
Olej w płynie chłodniczym to objaw awarii. Przy dużym zaolejeniu zwykle powodem jest uszczelka głowicy, przy małym można to ignorować.
Wszystko w tym temacie.