Problemy z odpalaniem na zimnym silniku.

Coś stuka, coś puka - zajrzyj tutaj

Moderatorzy: Majkel_B, Pols

Re: Problemy z odpalaniem na zimnym silniku.

Numer postu:#16  Postprzez dedal123 » Śr 8:02, 09 mar 2016

Miałem to samo, pochłaniacz oparów paliwa, po jakimś czasie będzie odpalał za 2, 3, 4 razem.
dedal123
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): Śr 4:20, 23 wrz 2015
Lokalizacja: małopolska
Panda: 1.1 2007 LPG
Imię: Marek

Re: Problemy z odpalaniem na zimnym silniku.

Numer postu:#17  Postprzez krzfir » Śr 21:34, 09 mar 2016

Znalazłem ale jak go wypiąć i czym zaslepić??
krzfir
Świeżak
Avatar użytkownika
 
Posty: 34
Dołączył(a): Pt 21:56, 12 wrz 2014
Lokalizacja: Bytom
Wiek: 42
Panda: 1.1 LPG
Imię: Krzysztof

Re: Problemy z odpalaniem na zimnym silniku.

Numer postu:#18  Postprzez dedal123 » Śr 21:49, 09 mar 2016

Nad tylnym prawym kołem, ja przeciąłem niebieski wężyk, mniej więcej na poziomie dolnej części pochłaniacza, od strony silnika śrubka bodaj M6 długość 2 cm zaciśnięta opacką zaciskową (widziałem także jak inni koledzy dodatkowo zginali wężyk o 180 stopni i spinali 2-gą opaską zaciskową) Od strony baku wygięty ku tyłowi i zabezpieczony sitkiem, szmatką czymś w tym rodzaju aby nie łapał błota. Należy go tam zaczepić / przytwierdzić aby nie powiewał. Jeszcze przez kilka dni miałem problem z odpalaniem i po tym czasie pali jak zegarek.
dedal123
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): Śr 4:20, 23 wrz 2015
Lokalizacja: małopolska
Panda: 1.1 2007 LPG
Imię: Marek

Re: Problemy z odpalaniem na zimnym silniku.

Numer postu:#19  Postprzez krzfir » Śr 21:54, 09 mar 2016

Oki dzięki jutro zabieram się za to ustrojstwo :)
krzfir
Świeżak
Avatar użytkownika
 
Posty: 34
Dołączył(a): Pt 21:56, 12 wrz 2014
Lokalizacja: Bytom
Wiek: 42
Panda: 1.1 LPG
Imię: Krzysztof

Re: Problemy z odpalaniem na zimnym silniku.

Numer postu:#20  Postprzez Testowy » Cz 17:17, 10 mar 2016

Skoro ten nieszczęsny pochłaniacz oparów paliwa jest taki problematyczny, to dlaczego go po prostu nie wymienić, tylko uprawiać takie "druciarstwo"?
Tak, uważam, że jest to "druciarstwo", bo przecież jak przychodzi czas na wymianę filtra powietrza, to nikt nie wyciąga starego i upycha obudowy filtra watą czy starymi szmatami, bo tak będzie taniej.
Pochłaniacz nie jest wcale taki strasznie drogi, kosztuje (nowy, oryginalny, na znanym portalu aukcyjnym) ok. 50zł.
Nie wymienia się go przecież co pół roku. Ja jeszcze go nie wymieniałem, mimo tego że autko ma już swój przebieg (pow. 150tys.) i prawie 7 lat, więc ewentualne koszty to 50zł/7 lat = 7,15zł rocznie, czyli śmiech :P
Testowy
Bywalec
 
Posty: 153
Dołączył(a): So 20:48, 11 sie 2012
Lokalizacja: Poręba (SZA)
Wiek: 50
Panda: P2 1.2 8V 60KM Eco Dynamic / P3 1,2 8V 69KM Lounge
Imię: Mirek

Re: Problemy z odpalaniem na zimnym silniku.

Numer postu:#21  Postprzez dedal123 » Cz 18:52, 10 mar 2016

Proszę powiedz gdzie go można kupić ? Czy widziałeś jak on jest połączony, ? Myślę, że na oba pytania nie udzielisz twierdzącej odpowiedzi. Te niebieskie wężyki są na stałe przytwierdzone, prawdopodobnie trzeba by pruć pod całym samochodem. Właściciele Citroena sam filtr z węglem aktywnym mogą kupić za 35PLN w serwisie. Filtry Fiata - nie słyszałem aby za wyjątkiem używek na allegro ktoś to sprzedawał. Jeżeli dalej twierdzisz, że to jest druciarstwo to uważaj bo mimo woli możesz zostać nazwany druciarzem.
dedal123
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): Śr 4:20, 23 wrz 2015
Lokalizacja: małopolska
Panda: 1.1 2007 LPG
Imię: Marek

Re: Problemy z odpalaniem na zimnym silniku.

Numer postu:#22  Postprzez morpheus1581 » Cz 19:05, 10 mar 2016

Panowie. Spokojnie. Wiosna idzie. Przytulcie się, dajcie sobie buzi.
No i dajcie juz spokój z tymi drutami. Coś ostatnio często to hasło chodzi po forum.
morpheus1581
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 1900
Dołączył(a): N 20:56, 12 paź 2014
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wiek: 43
Panda: Była Panda jest Fabia
Imię: Marcin

Re: Problemy z odpalaniem na zimnym silniku.

Numer postu:#23  Postprzez Testowy » Cz 21:24, 10 mar 2016

dedal123 napisał(a):Proszę powiedz gdzie go można kupić ? Czy widziałeś jak on jest połączony, ? Myślę, że na oba pytania nie udzielisz twierdzącej odpowiedzi. Te niebieskie wężyki są na stałe przytwierdzone, prawdopodobnie trzeba by pruć pod całym samochodem. Właściciele Citroena sam filtr z węglem aktywnym mogą kupić za 35PLN w serwisie. Filtry Fiata - nie słyszałem aby za wyjątkiem używek na allegro ktoś to sprzedawał. Jeżeli dalej twierdzisz, że to jest druciarstwo to uważaj bo mimo woli możesz zostać nazwany druciarzem.

Skąd ta pewność, że nie potrafę udzielić twierdzącej odpowiedzi? I dlaczego to ja mam niby być "druciarzem"? Nie staram się chodzić na skróty raczej...
Owszem, widziałem jak jest podłączony. Nie twierdzę, że wymiana jest prosta jak drut, ale nie jest też niemożliwa.
A pochłaniacz można kupić dokładnie za 50 zł tutaj: http://allegro.pl/pochlaniacz-oparow-pa ... 19029.html
:ok:
Testowy
Bywalec
 
Posty: 153
Dołączył(a): So 20:48, 11 sie 2012
Lokalizacja: Poręba (SZA)
Wiek: 50
Panda: P2 1.2 8V 60KM Eco Dynamic / P3 1,2 8V 69KM Lounge
Imię: Mirek

Re: Problemy z odpalaniem na zimnym silniku.

Numer postu:#24  Postprzez arnold » Cz 22:27, 10 mar 2016

Wymieniłem pochłaniacz.

Kupiłem go na allegro za 25 złotych.

Podłączony jest jeden przewód przy pochłaniaczu, a reszta dalej koło gardzieli zbiornika. 40 Minut roboty razem z czyszczeniemn nadkola. To co szkodzi temu filtrowi to lokalizacja w nadkolu i wszedobylskie błoto.
arnold
Wymiatacz
 
Posty: 1380
Dołączył(a): So 17:22, 16 sie 2014
Lokalizacja: Gliwice
Wiek: 35
Panda: Była, a jest Dacia Duster 2020
Imię: Arnold

Re: Problemy z odpalaniem na zimnym silniku.

Numer postu:#25  Postprzez ksys » Cz 23:09, 10 mar 2016

Kolego i problem zniknął ?
też mam problem czasem z odpaleniem. Wiem, że jak nie odpali za 3-4obrotem wału, przerzucam na gaz i palę z gazu, jak załapie, a łapie od razu, przerzucam na benzynę i widzę, że jest zalany po chmurze ciemnego dymu za autem. Przepali i potem spokój.
czy to ten filtr będzie problemem? bo kogo nie zapytam to pompa, kable, świece, itp itd, a to przecież nie o to chodzi aby pół auta wymienić. Tym bardziej, że skoro auto jeździ dużo na benzynie, bo jak zimno nie maltretuje od razu na lpg i świece mają z 5tys najechane, kable również a przede wszystkim, taka sytuacja zdarza się raz na miesiąc-dwa, to już mi ręce opadają. Dajcie znać proszę jak to zlokalizować i sprawdzić, bo jutro wahacze wymieniam, więc jak już będę pod autem, to sprawdzę i to.
pozdrawiam
Ostatnio edytowano Pt 5:57, 11 mar 2016 przez Romix13, łącznie edytowano 3 razy
Powód: Poprawiona interpunkcję.
ksys
Świeżak
 
Posty: 30
Dołączył(a): N 12:20, 14 gru 2014
Lokalizacja: dg
Panda: 1.1 2004
Imię: Krzysztof

Re: Problemy z odpalaniem na zimnym silniku.

Numer postu:#26  Postprzez arnold » Cz 23:35, 10 mar 2016

Poprawiło się, do tego zamontowałem fabryczny korek, ale pełny efekt dał mi dopiero dodatek stp do paliwa. Do twoich objawów przyjrzałbym się czujnikowi Map i temperatury zasysanego powietrza.

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka
arnold
Wymiatacz
 
Posty: 1380
Dołączył(a): So 17:22, 16 sie 2014
Lokalizacja: Gliwice
Wiek: 35
Panda: Była, a jest Dacia Duster 2020
Imię: Arnold

Re: Problemy z odpalaniem na zimnym silniku.

Numer postu:#27  Postprzez JaceK » So 14:43, 23 kwi 2016

Dokładnie... Sprawdzałem MES i pokazywało mi na map sensor 32 stopnie a na dworze i w lusterku pokazywał 19 stopni. Jutro z rana sprawdzę na zimnym silniku ile pokazuje map sensor.
PCP
JaceK
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 1969
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Wiek: 42
Panda: 1.2 Dynamic Full Opcja
Imię: Jacek

Re: Problemy z odpalaniem na zimnym silniku.

Numer postu:#28  Postprzez JaceK » So 18:49, 21 maja 2016

Dziś Panda stała w pełnym słońcu. Pierwsze odpalenie i zapaliła ale długo tak trzeba kręcić rozrusznikiem. Później chwilę chodzi jakby na 2 lub 3 garnki ( tak nierówno) Wchodzi na obroty super i już wsio ok. Po zgaszeniu za 30 sekund odpala na rys.

Podmieniłem czujnik map z diesla 1.3 bo taki sam ale wtedy Panda odpala ale nie wchodzi na obroty... Hehe
PCP
JaceK
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 1969
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Wiek: 42
Panda: 1.2 Dynamic Full Opcja
Imię: Jacek

Re: Problemy z odpalaniem na zimnym silniku.

Numer postu:#29  Postprzez Ros0mak » Śr 13:25, 27 lip 2016

Może mi ktoś opisać jak samemu wymienić pochłaniacz par paliwa?
Mam takowy. Nówka - oryginał FIAT.
Chodzi mi po kolei co należy zrobić. Co po kolei wymontować?
Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...
------------------------------------
Pierścioneczek mojej Żony.
http://forum.pandaclubpolska.org/viewtopic.php?f=45&t=8438
Ros0mak
Stały bywalec
Avatar użytkownika
 
Posty: 259
Dołączył(a): So 17:11, 13 wrz 2014
Lokalizacja: WWL/WL
Wiek: 42
Panda: 1.1 Activ 2007, I rej.2008, Hatchback City, Klima, C.Zamek, Alarm
Imię: Marcin

Re: Problemy z odpalaniem na zimnym silniku.

Numer postu:#30  Postprzez arnold » Śr 16:44, 27 lip 2016

Demontujesz nadkole, a jeden przewód łączy się trochę dalej pod gardzielą baku. Kup sobie opaski zaciskowe i filozofii nie ma szczególnie że masz część w ręku.
arnold
Wymiatacz
 
Posty: 1380
Dołączył(a): So 17:22, 16 sie 2014
Lokalizacja: Gliwice
Wiek: 35
Panda: Była, a jest Dacia Duster 2020
Imię: Arnold

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mechanika - problemy techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości

cron