Sławek, odpowietrzenie?
Odpowietrzenie działa wtedy, gdy jest otwarty wlew paliwa - korek lub easy coś tam.
Gdy korek jest zamknięty, przy zmianach temperatury działa zawór ciśnieniowy, dwukierunkowy.
Gdy temperatura spada - paliwo zmniejsza objętość, tworzy się wtedy podciśnienie.
Aby nie zassało zbiornika, zawór się otwiera i do zbiornika zasysane jest powietrze atmosferyczne (zawierające wilgotność).
Gdy zaś temperatura rośnie, paliwo się rozszerza i powstaje nadciśnienie.
Aby zbiornik nie uległ rozerwaniu, czy rozszczelnieniu, zawór wypuszcza nadmiar powietrza/oparów do atmosfery.
W benzynowym opary te pochłania wkład z węglem aktywowanym.
Zawory te nieraz wydają dziwne dźwięki (bzyczenie, mruczenie, syczenie, są to odgłosy prawidłowej pracy)
Działanie zaworu jest asymetryczne - utrzymuje niewielkie podciśnienie, ale spore nadciśnienie.