MultiJet - nierówna praca, spadki mocy, duże spalanie...

Coś stuka, coś puka - zajrzyj tutaj

Moderatorzy: Majkel_B, Pols

Re: MultiJet - nierówna praca, spadki mocy, duże spalanie...

Numer postu:#16  Postprzez Deacon » N 16:36, 03 lis 2013

paulo88 napisał(a):Deacon - widzę, że w Cinsofcie wszystko zrobiłeś i jesteś zadowolony. Która możliwość będzie najlepsza:
1. Wyczyścić mój zawór po raz kolejny i zaślepić go zaślepką
2. Kupić sprawny używany, wyczyścić go i nie zaślepiać, zostawić działający
3. Kupić sprawny używany, wyczyścić i zaślepić

Czy w przypadku 1 możliwości nic złego się nie będzie działo jak zaślepię wyczyszczony, ale niesprawny zawór?


Najlepiej wyłączyć go w sofcie :) Nie musisz wtedy nic czyścić, zaślepiać itp.
Jak zaślepisz to będzie wywalało błąd EGR - chyba,że kupisz zaślepkę częściową tzn. taka, która ma dziurki.
Napisz do Cinka i popytaj. Ja bym wywalał od razu z softu - tylko to koszt ok. 400zl.

BTW - piszesz, że czyściłeś już EGR. Robiłeś to sam czy gdzieś w zakładzie? Jak sam to jak go wyjąłeś a jak w zakładzie to gdzie i jaki koszt?
Deacon
Admin na emeryturze
 
Posty: 5199
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Radzionków
Wiek: 43
Panda: Ford Fiesta Mk7 1.6 Motorsport
Imię: Michał

Re: MultiJet - nierówna praca, spadki mocy, duże spalanie...

Numer postu:#17  Postprzez michal.ol1 » Cz 0:11, 21 lis 2013

Wreszcie udało mi się przetestować moje drobne naprawy, więc podzielę się moim "laboratoryjnym" doświadczeniem.

Otóż zrobiłem kilka dni temu moim pandolotem 443 KM, z czego 410 autostradą a resztę po mieście. Po autostradzie jechałem w większości w przedziale 90-105 km/h, z 3-4 razy zdarzyło mi się zbutować Pandę do 140/150 km/h na minute z hakiem. 1/3 dystansu autostradowego przejechałem za tirem lub autokarem. W środku 3 osoby + lekki bagaż.

Po zatankowaniu i obliczeniach, średnie spalanie wyniosło 4.59 l/100km :D

Jak je oceniacie? za dużo, czy w normie?

Dodam, że założone miałem opony zimowe dopompowane do 2.3 bar ;)
michal.ol1
Specjalista
 
Posty: 345
Dołączył(a): Śr 17:07, 26 cze 2013
Lokalizacja: Chiny
Panda: 1.3 MultiJet
Imię: Michał

Re: MultiJet - nierówna praca, spadki mocy, duże spalanie...

Numer postu:#18  Postprzez OsiemKilo » Cz 0:50, 21 lis 2013

Spalanie w normie.
https://driiive.com/8kilo/FiatPanda/ <-- Zobacz moją pandę na Driiive.com
OsiemKilo
Maniak
Avatar użytkownika
 
Posty: 1762
Dołączył(a): N 17:00, 08 kwi 2012
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 35
Panda: 1,3 Mjet Van
Imię: Sławek

Re: MultiJet - nierówna praca, spadki mocy, duże spalanie...

Numer postu:#19  Postprzez paulo88 » Cz 4:17, 21 lis 2013

michal.ol1 - spalanie jak najbardziej OK, a ten STP, o którym pisałem to specyfik w płynie - dokładnie tak wygląda kosztuje 17-25 zł http://www.stp.com.pl/pliki/produkty/d_11_30039_STP_Formula_do_czyszczenia_wtryskiwaczy_Diesla_1.jpg

Deacon napisał(a):
paulo88 napisał(a):BTW - piszesz, że czyściłeś już EGR. Robiłeś to sam czy gdzieś w zakładzie? Jak sam to jak go wyjąłeś a jak w zakładzie to gdzie i jaki koszt?


Robiłem dobry rok temu u znajomego mechanika - wymieniał mi kompletne hamulce przód/tył i wahacze, za wszystko zapłaciłem 150 zł, więc raczej nie skrobnął mnie dużo.

Podpinałęm pod FES'a - mam błąd P0401 - zbyt niska prędkość przepływu. Kupiłem zaślepkę z dziurkami taką jak tutaj: http://www.aditech.net.pl/design/_gallery/_orginal/109.jpg

Zastanawiam się, czy w moim przypadku zaślepienie EGR'a, który notabene źle pracuje coś da. Czy można zaślepiać taki EGR? Aktualnie mam dużo innych wydatków i nie stać mnie wyrzucić 400 zł na wyłączenie go programowo. Długie kolejki są do mojego mechanika, coś mi stuka z przodu z prawej strony i zdaje się kapie z lewej półosi, będą wydatki...
paulo88
Świeżak
Avatar użytkownika
 
Posty: 17
Dołączył(a): Pn 0:27, 04 cze 2012
Lokalizacja: Sosnowiec
Panda: 1.3 Multijet Dynamic
Imię: Paweł

Re: MultiJet - nierówna praca, spadki mocy, duże spalanie...

Numer postu:#20  Postprzez Deacon » Cz 13:21, 21 lis 2013

Do czyszczenie wtrysków polecam Liqui Moly Spulung http://www.liqui-moly.pl/component/virt ... l?Itemid=0

Opakowanie leje się zapobiegawczo na 75l paliwa a w nagłych problemach odpina się węże paliwowe przy filtrze paliwa i podpina bezpośrednio do jakiegoś zbiorniczka z tym płynem. Można sobie poszukać filmików na necie bo jest tego sporo.
Można też zrobić inaczej, żeby nie odpinać węży - po prostu wlać całe opakowanie jak w zbiorniku mam prawie rezerwę i wyjeździć bak do rezerwy.
Ja tak zrobiłem u siebie i coś jakby mniej kopci i silnik inaczej pracuje :)
Deacon
Admin na emeryturze
 
Posty: 5199
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Radzionków
Wiek: 43
Panda: Ford Fiesta Mk7 1.6 Motorsport
Imię: Michał

Re: MultiJet - nierówna praca, spadki mocy, duże spalanie...

Numer postu:#21  Postprzez michal.ol1 » Cz 13:37, 21 lis 2013

paulo88 - Ty napisałeś kilka postów wcześniej, że przy 130 spalił Ci 4 litry, a mi przy mniejszej prędkosci 0.6 więcej... jechałeś sam na letnich oponach? A ten STP znalazłem, w Kauflandzie kosztuje 14 zł :D wlałem 2/3 na pełny bak zanim wyjechałem w ten laboratoryjny trip, ale różnicy nie odczuwam jakoś, czyli albo mam czysty silnik albo to słabe jest :P

Deacon - a ile to kosztuje? I co to znaczy, że silnik inaczej pracuje? :D lepiej, czy gorzej? Ciszej czy głośniej? pali mniej czy więcej? :D
michal.ol1
Specjalista
 
Posty: 345
Dołączył(a): Śr 17:07, 26 cze 2013
Lokalizacja: Chiny
Panda: 1.3 MultiJet
Imię: Michał

Re: MultiJet - nierówna praca, spadki mocy, duże spalanie...

Numer postu:#22  Postprzez Deacon » Cz 13:54, 21 lis 2013

Kosztuje coś ok. 40zl. Heh no inaczej pracuje, inny dźwięk taki bardziej miękki :) Ile pali to Ci nie powiem bo ja na to nie patrze :)
Deacon
Admin na emeryturze
 
Posty: 5199
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Radzionków
Wiek: 43
Panda: Ford Fiesta Mk7 1.6 Motorsport
Imię: Michał

Re: MultiJet - nierówna praca, spadki mocy, duże spalanie...

Numer postu:#23  Postprzez michal.ol1 » Cz 14:38, 21 lis 2013

bardziej miękki dźwięk powiadasz... no może spróbuje za jakiś czas :) Znajomy mi też mówił, że leje do swojego diesela (1.9 TDI) dodatek z Orlenu do silników potrzebujących benzyny ołowiowej (tak z 200 ml na bak) i silnik wg niego pracuje znacznie ciszej i mniej pali o.O Co o tym sądzicie?

haha, bogaty Deacon na spalanie nie patrzy xD
michal.ol1
Specjalista
 
Posty: 345
Dołączył(a): Śr 17:07, 26 cze 2013
Lokalizacja: Chiny
Panda: 1.3 MultiJet
Imię: Michał

Re: MultiJet - nierówna praca, spadki mocy, duże spalanie...

Numer postu:#24  Postprzez Deacon » Cz 19:19, 21 lis 2013

Co do lania olejów 2T (do dwusuwów) to temat masz tutaj:
viewtopic.php?f=11&t=3473&p=61596&hilit=mixol#p61596

Co do spalania - w moich warunkach gdzie silnik nie ma czasu się porządnie rozgrzać (miasto - krótkie odcinki po 4-5 km) spalanie mam 6-6,5l.
Dopóki utrzymuje się w tych wartościach to nie patrzę na spalanie - 0,5l w tą czy w tą :) Po drugie z autem po chipie trudno jeździć spokojnie :P
Ostatnio edytowano N 12:15, 13 wrz 2015 przez Romix13, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Poprawiono link.
Deacon
Admin na emeryturze
 
Posty: 5199
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Radzionków
Wiek: 43
Panda: Ford Fiesta Mk7 1.6 Motorsport
Imię: Michał

Re: MultiJet - nierówna praca, spadki mocy, duże spalanie...

Numer postu:#25  Postprzez OsiemKilo » Cz 23:04, 21 lis 2013

Ja używałem tego: http://www.liqui-moly.pl/component/virt ... l?Itemid=0
Po wyjeżdzeniu baku silnik nabrał ciut więcej werwy, no i praca silnika jest bardziej kulturalna i cichsza. Co do spalania to dokładnie nie powiem, ogólnie ile wleje tyle spali :P
Środek wystarcza na dwa baki paliwa czyli 70l kosztuje 50 dych. Jest to preparat z serii pro i potrafi mocno odżywić przymulonego klekota. Wszystko zależy w jakim stanie jest układ wtryskowy.
https://driiive.com/8kilo/FiatPanda/ <-- Zobacz moją pandę na Driiive.com
OsiemKilo
Maniak
Avatar użytkownika
 
Posty: 1762
Dołączył(a): N 17:00, 08 kwi 2012
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 35
Panda: 1,3 Mjet Van
Imię: Sławek

Re: MultiJet - nierówna praca, spadki mocy, duże spalanie...

Numer postu:#26  Postprzez paulo88 » So 22:38, 07 gru 2013

michal.ol1 napisał(a):paulo88 - Ty napisałeś kilka postów wcześniej, że przy 130 spalił Ci 4 litry, a mi przy mniejszej prędkosci 0.6 więcej... jechałeś sam na letnich oponach?


Sam na letnich oponach, z przodu Kleber Viaxer a z tyłu Dębica Passio.
paulo88
Świeżak
Avatar użytkownika
 
Posty: 17
Dołączył(a): Pn 0:27, 04 cze 2012
Lokalizacja: Sosnowiec
Panda: 1.3 Multijet Dynamic
Imię: Paweł

Poprzednia strona

Powrót do Mechanika - problemy techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości