przekładnia kierownicza

Coś stuka, coś puka - zajrzyj tutaj

Moderatorzy: Majkel_B, Pols

Re: przekładnia kierownicza

Numer postu:#16  Postprzez jojo » Pn 23:52, 15 lip 2013

Pentium napisał(a):Obejrzałem filmiki i powiem krótko - przekładnia kierownicza do natychmiastowej wymiany, luz w łożyskowaniu wałka wejściowego połączonego z kolumną kierownicy jest już tak duży, że grozi to uszkodzeniem wierzchołków zębów na samym wałku lub na listwie zębatej (do której mocowane są drążki kierownicze) i zanikiem wzajemnego zazębienia tych elementów, czego efektem będzie brak przełożenia ruchu kierownicy na koła. Po prostu - kręcisz kierownicą, a kółeczka nie reagują, lub odwrotnie - kółeczka na nierównej drodze skaczą w lewo i w prawo, a kierownica stoi prosto jak ....j Nie mogę tylko pojąć, jak mogłeś dopóścic do takiego wielkiego luzu, przecież to nie powstało nagle, luz na pewno występował i waliło już wiele tys. km wcześniej !!!! :!: !
Najlepiej założyć przekładnię regenerowaną, jakość jak nowej, trwałość porównywalna, może być ew. używka ale tylko w idealnym stanie bez luzów - ale bez osobistej urazy, jak nie zauważyłeś narastającego luzu w swojej przekładni, to i nie stwierdzisz, czy używka ich już nie ma.


Jest mi troche wstyd, ze doprowadzilem do takiego stanu, ale nielatwo mi bylo przyjechac do PL i kupic nowa maglownice. Przez ostatnie kilka miesiecy prawie nie jezdzilem tym autem, a jesli jezdzilem, to w granicach miasta na malych predkosciach.
jojo
Aktywny
Avatar użytkownika
 
Posty: 50
Dołączył(a): Pt 15:10, 02 gru 2011
Wiek: 40
Imię: jojo

Re: przekładnia kierownicza

Numer postu:#17  Postprzez zecer1971 » Wt 15:50, 16 lip 2013

jojo napisał(a):Dzis wymienilem przekladnie! Kupilem nowa tu: http://allegro.pl/fiat-panda-przekladni ... 12939.html
"Oryginalna" TRW okazala sie troche inna w porownywaniu z uzytej prawdziwej oryginalnej TRW. Po-pierwsze miala dwa lewych drazka (zauwazylem dopiero kiedy polozylem obok stara i nowa i zaczalem szukac roznice), po-drugie - pomiedzy skrajnimi polozeniami kierownicy ma tylko 3 cale obroty (zuzyta miala 4!), po-trzecie gwint wewnetrzny do mocowania okazal sie nie M12x1.25, a M12x1,5. Wiec musialem szukac odpowiednich srub by ja zamontowac. W koncu to sie udalo i teraz samochod trudno poznac - jedzie jak po torach, zadnych luzow i stukow, ale kierownica zrobila sie ciezsza i bardziej czula z powodu innej zebatej przekladni (1,5 obroty kierownicy od prostego do skrajniego polozenia zamiast 2-ch). Prawy drazek musialem wykrecic ze starej maglownicy - jest wcale dobry.

Sprzedano mi podrobe czy teraz poprostu produkuja inne maglownice?


Prawdopodobnie kupiłeś przekładnie pod wspomaganie.
zecer1971
Zasłużony dla PCP
Avatar użytkownika
 
Posty: 859
Dołączył(a): Pt 23:07, 05 lis 2010
Lokalizacja: Toruń
Wiek: 52
Panda: Była Active z klimą
Imię: Tomek

Re: przekładnia kierownicza

Numer postu:#18  Postprzez jojo » Śr 0:24, 17 lip 2013

czym to grozi oprocz naduzycia sily miesnej?
jojo
Aktywny
Avatar użytkownika
 
Posty: 50
Dołączył(a): Pt 15:10, 02 gru 2011
Wiek: 40
Imię: jojo

Re: przekładnia kierownicza

Numer postu:#19  Postprzez matyja » Śr 12:50, 17 lip 2013

jojo napisał(a):czym to grozi oprocz naduzycia sily miesnej?

niczym, po prostu będziesz się bardziej siłował z kierownicą ;)
teraz możesz się pokusić o montaż wspomagania ;)
moja Panda ==> KLIK
moja 307'mka ==> KLIK
moja SV'ka ==> KLIK
matyja
Wymiatacz
Avatar użytkownika
 
Posty: 856
Dołączył(a): So 17:54, 31 mar 2012
Lokalizacja: Krzeszowice/Kraków
Panda: 1.1 Actual 2003r. + LPG BRC Sequent 24
Imię: Mateusz

Re: przekładnia kierownicza

Numer postu:#20  Postprzez jojo » Śr 18:23, 17 lip 2013

Po 7 latach jezdzenia Lada zadne wspomaganie nie jest mi potrzebne :) Szkoda tylko, ze sprzedano mi nie to ,co potrzebowalem, poniewaz podczas kupna zwracalem uwage na brak wspomagania. Teraz jezdze niby autem sportowym - kierownica reaguje na mniejszy ruch.
jojo
Aktywny
Avatar użytkownika
 
Posty: 50
Dołączył(a): Pt 15:10, 02 gru 2011
Wiek: 40
Imię: jojo

Re: przekładnia kierownicza

Numer postu:#21  Postprzez mija » Śr 21:39, 17 lip 2013

Jaką Ladą jeździłeś ? 1500 żiguli?
mija
Profesjonalista
Avatar użytkownika
 
Posty: 578
Dołączył(a): Cz 20:01, 06 wrz 2012
Lokalizacja: EZG
Panda: 1,2 PB/LPG - 2003R
Imię: Michał

Re: przekładnia kierownicza

Numer postu:#22  Postprzez matyja » Cz 0:43, 18 lip 2013

jojo napisał(a):Po 7 latach jezdzenia Lada zadne wspomaganie nie jest mi potrzebne :) Szkoda tylko, ze sprzedano mi nie to ,co potrzebowalem, poniewaz podczas kupna zwracalem uwage na brak wspomagania. Teraz jezdze niby autem sportowym - kierownica reaguje na mniejszy ruch.

jak zaznaczałeś, że ma być do auta bez wspomagania, to możesz się domagać wymiany maglownicy na prawidłową ;)
moja Panda ==> KLIK
moja 307'mka ==> KLIK
moja SV'ka ==> KLIK
matyja
Wymiatacz
Avatar użytkownika
 
Posty: 856
Dołączył(a): So 17:54, 31 mar 2012
Lokalizacja: Krzeszowice/Kraków
Panda: 1.1 Actual 2003r. + LPG BRC Sequent 24
Imię: Mateusz

Re: przekładnia kierownicza

Numer postu:#23  Postprzez jojo » Pt 1:15, 19 lip 2013

ewentualnie moge, ale to bedzie zbyt skomplikowany proces. nawyzej poprosze zamienic niewlasciwy drazek.
jojo
Aktywny
Avatar użytkownika
 
Posty: 50
Dołączył(a): Pt 15:10, 02 gru 2011
Wiek: 40
Imię: jojo

Poprzednia strona

Powrót do Mechanika - problemy techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 35 gości

cron