Numer postu:#16 przez zibi63 » Cz 14:53, 30 sty 2014
Niestety nie mam takiej wiedzy na temat MJ 1.3. To, co opisałem miałem u siebie w benzynie i dieslu starszej konstrukcji u kumpla. Jedyny sposób to oględziny silnika. Po ubytku oleju muszą zostać ślady, w którym to miejscu było. Gdyby puściły uszczelnienia silnika olej by ubywał. Zazwyczaj przy odmie bagnet stanowi najsłabszy punkt i tamtędy wywala ale małymi porcjami (rozchlapuje) i w trakcie jazdy czuć olej. Tutaj być może było coś w układzie odma- recyrkulacja gazów, bo dochodzi jeszcze separator (zaglądałem do książki Zembowicza Fiat Panda) i sugerowałoby to też sygnalizowane przez Ciebie przesunięcie wężyka. Intryguje mnie tylko ten jednorazowy wyrzut oleju. Myślę , że mechanik powinien rozwiać wątpliwości.