1.3 problem z uruchomieniem zimnego silnika.

Coś stuka, coś puka - zajrzyj tutaj

Moderatorzy: Majkel_B, Pols

Re: 1.3 problem z uruchomieniem zimnego silnika.

Numer postu:#16  Postprzez qracus » Śr 23:02, 08 lut 2017

Swiece nowki Boscha, na desce i na kompie nie widac zadnych usterek. Jak odpali na plaka to chodzi rowno i nie dymi... rece opadaja!
qracus
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): Pt 18:29, 30 gru 2016
Lokalizacja: Wrocław
Panda: 1.3 MJET
Imię: Rafał

Re: 1.3 problem z uruchomieniem zimnego silnika.

Numer postu:#17  Postprzez Albercik » Cz 0:02, 09 lut 2017

Czy na plaka odpala od razu, czy też dłuuuugo kręci?
Mój passat na motostat.pl:Obrazek

Informacje, porady, części: 666-013-348

Zabawy z CAN'em: http://canbusfreaks.ovh/blog/
Albercik
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 2697
Dołączył(a): Śr 20:57, 13 lip 2016
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 38
Panda: Passat 3C Variant 2008 2.0TDI DSG
Imię: Tomasz

Re: 1.3 problem z uruchomieniem zimnego silnika.

Numer postu:#18  Postprzez qracus » Cz 0:38, 09 lut 2017

Odpala od razu
qracus
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): Pt 18:29, 30 gru 2016
Lokalizacja: Wrocław
Panda: 1.3 MJET
Imię: Rafał

Re: 1.3 problem z uruchomieniem zimnego silnika.

Numer postu:#19  Postprzez Tetsuro » Cz 2:26, 09 lut 2017

To może zmierz kompresje
Tetsuro
Profesjonalista
 
Posty: 401
Dołączył(a): N 13:43, 08 wrz 2013
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Panda: 1.1 + LPG *śnieżynka*
Imię: Dariusz

Re: 1.3 problem z uruchomieniem zimnego silnika.

Numer postu:#20  Postprzez Albercik » Cz 12:22, 09 lut 2017

to nie problem kompresji tylko ewidentnie zasilania paliwem. Skoro na plaku zapala od razu to znaczy, że nie ma paliwa.

Sprawdzałeś czy paliwo dochodzi do wtryskiwaczy? Wygląda jakbyś miał a) zapowietrzony układ, b) nie działa pompka w baku c) nieszczelność układu paliwowego.
Mój passat na motostat.pl:Obrazek

Informacje, porady, części: 666-013-348

Zabawy z CAN'em: http://canbusfreaks.ovh/blog/
Albercik
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 2697
Dołączył(a): Śr 20:57, 13 lip 2016
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 38
Panda: Passat 3C Variant 2008 2.0TDI DSG
Imię: Tomasz

Re: 1.3 problem z uruchomieniem zimnego silnika.

Numer postu:#21  Postprzez morpheus1581 » Cz 13:15, 09 lut 2017

No właśnie. A na ciepłym odpala bo paliwo jeszcze jest w cylindrach.
morpheus1581
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 1900
Dołączył(a): N 20:56, 12 paź 2014
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wiek: 43
Panda: Była Panda jest Fabia
Imię: Marcin

Re: 1.3 problem z uruchomieniem zimnego silnika.

Numer postu:#22  Postprzez Albercik » Cz 13:27, 09 lut 2017

morpheus1581 napisał(a):No właśnie. A na ciepłym odpala bo paliwo jeszcze jest w cylindrach.


nie tyle w cylindrach, co w układzie paliwowym, dzięki czemu zostaje on podane bezpośrednio do wtrysków (bez konieczności pompowania przez cały układ paliwowy).

Ogółem - szukaj nieszczelności, byle nie zapalniczką :P
Mój passat na motostat.pl:Obrazek

Informacje, porady, części: 666-013-348

Zabawy z CAN'em: http://canbusfreaks.ovh/blog/
Albercik
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 2697
Dołączył(a): Śr 20:57, 13 lip 2016
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 38
Panda: Passat 3C Variant 2008 2.0TDI DSG
Imię: Tomasz

Re: 1.3 problem z uruchomieniem zimnego silnika.

Numer postu:#23  Postprzez qracus » Cz 13:33, 09 lut 2017

Albercik napisał(a):to nie problem kompresji tylko ewidentnie zasilania paliwem. Skoro na plaku zapala od razu to znaczy, że nie ma paliwa.

Sprawdzałeś czy paliwo dochodzi do wtryskiwaczy? Wygląda jakbyś miał a) zapowietrzony układ, b) nie działa pompka w baku c) nieszczelność układu paliwowego.

Nieszczelność była, ale juz jej nie ma. Po poluzowaniu przewodów na listwie paliwo mocno się leje. Układ powinien sie chyba sam odpowietrzyc po uruchomieniu pompki w zbiorniku, ktora słychać-chyba, że ta pompka daje za słabe ciśnienie?
qracus
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): Pt 18:29, 30 gru 2016
Lokalizacja: Wrocław
Panda: 1.3 MJET
Imię: Rafał

Re: 1.3 problem z uruchomieniem zimnego silnika.

Numer postu:#24  Postprzez Albercik » Cz 13:41, 09 lut 2017

hmm, to albo masz problem z zacinającymi się wtryskami (nie otwierają się), albo z regulatorem ciśnienia, albo już nie wiem co.

Trzeba prześledzić cały układ paliwowy od baku aż do cylindra, ale jedno jest pewne: masz problem z układem zasilania paliwem.
Mój passat na motostat.pl:Obrazek

Informacje, porady, części: 666-013-348

Zabawy z CAN'em: http://canbusfreaks.ovh/blog/
Albercik
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 2697
Dołączył(a): Śr 20:57, 13 lip 2016
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 38
Panda: Passat 3C Variant 2008 2.0TDI DSG
Imię: Tomasz

Re: 1.3 problem z uruchomieniem zimnego silnika.

Numer postu:#25  Postprzez morpheus1581 » Cz 14:13, 09 lut 2017

Albercik napisał(a):Ogółem - szukaj nieszczelności, byle nie zapalniczką :P


Może i zapalniczka. Ropa nie jest wybuchowa :P . Przy tej temp otoczenia musiałby się natrudzic aby podpalić ja. :D

Może servis coś poradzi? Słyszałem że do wtryskiwaczy common rail musi być fachowiec A nie żaden byle mechanik. To precyzyjna robota. Poszukaj w okolicy specjalisty od common rail
morpheus1581
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 1900
Dołączył(a): N 20:56, 12 paź 2014
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wiek: 43
Panda: Była Panda jest Fabia
Imię: Marcin

Re: 1.3 problem z uruchomieniem zimnego silnika.

Numer postu:#26  Postprzez Albercik » Cz 14:38, 09 lut 2017

morpheus1581 napisał(a):
Albercik napisał(a):Ogółem - szukaj nieszczelności, byle nie zapalniczką :P


Może i zapalniczka. Ropa nie jest wybuchowa :P . Przy tej temp otoczenia musiałby się natrudzic aby podpalić ja. :D

Może servis coś poradzi? Słyszałem że do wtryskiwaczy common rail musi być fachowiec A nie żaden byle mechanik. To precyzyjna robota. Poszukaj w okolicy specjalisty od common rail


CR to takie same wtryski jak PD, różnica tylko taka, że wtryski PD otwierają się po podaniu ciśnienia paliwa z pompy na dany wtryskiwacz, a w CR pompa daje ciśnienie na listwę wtryskową, a wtryskiwacze otwierają się elektrycznie (jak w benzynie). Ot, cała różnica.

Do 'byle mechanika' to żadnego wtryskiwacza nie należy dawać, bo ogólnie to jest precyzyjna robota, ale w CR jest tak samo precyzyjna co w PD.
Mój passat na motostat.pl:Obrazek

Informacje, porady, części: 666-013-348

Zabawy z CAN'em: http://canbusfreaks.ovh/blog/
Albercik
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 2697
Dołączył(a): Śr 20:57, 13 lip 2016
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 38
Panda: Passat 3C Variant 2008 2.0TDI DSG
Imię: Tomasz

Re: 1.3 problem z uruchomieniem zimnego silnika.

Numer postu:#27  Postprzez Lasu » Śr 18:00, 15 lut 2017

Witam, podepnę się pod temat.

Mam podobny problem co kolega. Jeśli auto stoi na polu przy temp. poniżej 0 to jest problem z odpaleniem. A jeśli jest w garażu (nieogrzewany) to pali za pierwszym razem.
Wymienione już świece żarowe NGK, nowy filtr paliwa, na komputerze żadnych błędów, według elektryka pompy podają poprawne ciśnienia.
Dzisiaj z racji tego że było cieplej auto zapaliło bezproblemowo ale zaczęła migać kontrolka z świec żarowych, po ponownym uruchomieniu już nie migała. Doradźcie co by jeszcze sprawdzić ?
Lasu
Świeżak
 
Posty: 19
Dołączył(a): Śr 10:51, 15 lut 2017
Lokalizacja: Pszczyna
Panda: 1.3 MultiJet
Imię: Tomek

Re: 1.3 problem z uruchomieniem zimnego silnika.

Numer postu:#28  Postprzez Tetsuro » Śr 19:19, 15 lut 2017

Wracam do kompresji, sprawdzić jest mniejszy problem niż wszystko wymieniać. Do zapalenia ON potrzebne ciśnienie sprężania , temperatyra i rozpylone paliwo - do plaka wystarczą podgrzane świece i trochę ciśnienia. Jeżeli odpala i chodzi to jednak jakieś paliwo ma.
Tetsuro
Profesjonalista
 
Posty: 401
Dołączył(a): N 13:43, 08 wrz 2013
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Panda: 1.1 + LPG *śnieżynka*
Imię: Dariusz

Re: 1.3 problem z uruchomieniem zimnego silnika.

Numer postu:#29  Postprzez Lasu » So 15:58, 18 lut 2017

kompresja musi być Okej, skoro auto nie ma żadnych innych problemów. Problem jest tylko przy opalaniu w niskich temperaturach. Obecnie jak są temperatury dodatnie to auto odpala bez problemu. Jedynie czasami po odpaleniu pomiga kontrolka z świec żarowych.
Lasu
Świeżak
 
Posty: 19
Dołączył(a): Śr 10:51, 15 lut 2017
Lokalizacja: Pszczyna
Panda: 1.3 MultiJet
Imię: Tomek

Re: 1.3 problem z uruchomieniem zimnego silnika.

Numer postu:#30  Postprzez Albercik » So 20:05, 18 lut 2017

uciekające sprężanie na początku może dać efekt problemów z odpalaniem, ale jak tylko silnik złapie trochę temperatury (max kilka sekund) - metal się rozszerza i silnik się uszczelnia.
Mój passat na motostat.pl:Obrazek

Informacje, porady, części: 666-013-348

Zabawy z CAN'em: http://canbusfreaks.ovh/blog/
Albercik
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 2697
Dołączył(a): Śr 20:57, 13 lip 2016
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 38
Panda: Passat 3C Variant 2008 2.0TDI DSG
Imię: Tomasz

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mechanika - problemy techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości

cron