Osiągi Pandy i Punto

Coś stuka, coś puka - zajrzyj tutaj

Moderatorzy: Majkel_B, Pols

Re: Osiągi Pandy i Punto

Numer postu:#16  Postprzez wojtassslg » So 10:13, 10 lis 2012

victor89 napisał(a):Upatrywałbym w takim razie kłopotów z silnikiem (kompresja - zawory)
Jakie masz koła, jaki przebieg, kiedy wymieniany olej i jaki?
Uszczelka pod głowicą cała?


to, że maks punto będzie miało większy to jest oczywiste, ale żeby kwadratowa skrzynka już od 0-70 dajmy, była wolniejsza to już znaczy, że kwadrat okrutny jest hehe. Zapewne przełożenia sb pandy będą identyczne lub nieco krótsze, trzeba by je sprawdzić oraz przekładnie główną. Gdyby ktoś miał model pandy i punta to można by dmuchnąć w CFD może byśmy się czegoś mądrzejszego dowiedzieli.
wojtassslg
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 1174
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: ST
Wiek: 35

Re: Osiągi Pandy i Punto

Numer postu:#17  Postprzez dziadek » So 14:53, 10 lis 2012

Wiem że to zabrzmi dziwnie, filtr powietrza wymieniony ??? :o
Brudny ma duży wpływ na spalanie i osiągi auta.
dziadek
Aktywny
 
Posty: 80
Dołączył(a): Śr 21:50, 21 gru 2011
Lokalizacja: Inowrocław
Wiek: 40
Panda: 1,2 dynamic

Re: Osiągi Pandy i Punto

Numer postu:#18  Postprzez Ewelina79 » So 18:46, 10 lis 2012

Filtr powietrza wymieniany systematycznie co 15 tyś km razem z wymianą oleju. Ostatnio wymieniany 2 miesiące temu.
Ewelina79
Miss
 
Posty: 73
Dołączył(a): N 21:13, 18 gru 2011
Lokalizacja: Mazowsze
Panda: 1.2 Dynamic

Re: Osiągi Pandy i Punto

Numer postu:#19  Postprzez dziadek » So 20:40, 10 lis 2012

Auto masz od nowości ? Może zauważyłaś okoliczności od których auto złapało muła ( jakaś naprawa, lipne paliwo itp)
silnik pracuje równo na biegu jałowym ? Nie słychać wypadania zapłonów przy podwyższonych obr. ? Skłaniał bym się ku hamulcom, tak jak Zwierzak pisał, ale skoro wszystko jest ok to trzeba szukać głębiej. Przy bardzo złej geometrii kół też spadają osiągi, ale nie w takim stopniu, chyba że koła są tak zbieżne lub rozbieżne że powodują naprawdę duże hamowanie, wystarczy po przejechaniu kilku km. sprawdzić czy bieżnik nie nagrzewa się mocno (może być lekko ciepły) tak samo ciśnienie w kołach za małe powoduje zwiększony opór. Ogólnie opory toczenia sprawdza się przez zbadanie tak zwanego wybiegu samochodu (ocenia się w ten sposób stan łożysk, geometrii, hamulców). Próbę przeprowadza się następująco: po rozpędzeniu auta do 50 km\h w chwili przejeżdżania obok wybranego charakterystycznego punktu (słupek kilometrowy, znak, biała linia itp.) wyłączasz dźwignię biegów na luz i spokojnie jedziesz ze stopniowo malejącą prędkością, aż do całkowitego zatrzymania samochodu, bez używania hamulców. Droga musi być płaska z w miarę równym asfaltem, jedna osoba w aucie, im więcej ludzi tym wynik będzie bardziej zawyżony. Myślę że odcinek ok 400-500 metrów powinien być w miarę optymalny. Odległość np 300 metrów będzie świadczyła o zwiększonych oporach toczenia.
dziadek
Aktywny
 
Posty: 80
Dołączył(a): Śr 21:50, 21 gru 2011
Lokalizacja: Inowrocław
Wiek: 40
Panda: 1,2 dynamic

Re: Osiągi Pandy i Punto

Numer postu:#20  Postprzez mija » N 1:58, 11 lis 2012

Punto 1,2 8v 60KM też w mojej opinii jest sporo dynamiczniejsze od pandy mimo iż na co dzień punto ujeżdża ciotka w stylu kapeluszniczo emeryckim. Niestety spalanie punto też odczuwalnie niższe niż w Pandzie, choć kolor aut ten sam :D

Jednak od czasu jak odkupiłem Pandę od siostry (znam auto od nowości) dużo już w nim poprawiłem i ogólna dynamika poprawiła się choć nadal szału nie ma.

Niestety Panda jest również odczuwalnie wolniejsza od Seicento 1,1Mpi czyli 55KM które mniej mi paliło i było dużo ostrzejsze, a v max SC według nawigacji 184km/h Pandy to z wielkim bólem 160km/h.

Mam nadzieje, że z czasem dojdę co i jak z moją Pandą, aktualnie zmiany od zeszłego roku jeśli chodzi o silnik i inne mające wpływ na osiągi to;

-kable + świece - poprawa równości pracy nie wypadają zapłony
-nowy rozrząd + pompa wody, olej filtr oleju i powietrza - brak specjalnie odczuwalnych zmian
-podmiana cewki - nie szarpie ale jeszcze czasem zajączek :(
-regulacja luzu zaworowego - wszystkie wydechowe okazały się po za dopuszczalnymi granicami dwa ssące na granicy dopuszczalnej dwa po za - auto nabiera dynamiki nie szarpie duża różnica inna jazda inny samochód
-montaż gazu - brak odczuwalnych zmian auto nie dużo traci na gazie pracuje równo jest ok ale pozostaje lekkie szarpnięcie między 2-3tysiące :(
-czyszczenie przepustnicy - auto lepiej rozwija moc w pełnym zakresie obrotów do oporu, na wolnych obrotach nie ma takich delikatnych szarpnięć - choć zarówno przed jak i po auto równo trzymało i trzyma obroty jałowe, wyczyszczenie przepustnicy dało bardzo odczuwalną różnicę w pracy silnika - przepustnica była bardzo brudna
- wymiana skrzyni i sprzęgła - poprzednia skrzynia się posypała - bez wpływu na osiągi lepiej chodzi sprzęgło gorzej lewarek na biegi 1 i 2 - muszę jakoś przesmarować linki - nadal to na mnie czeka
- ostatnią pracą nad silnikiem było odcięcie niebieskiego przewodu od pochłaniacza oparów paliwa - auto odpalało i odpala dobrze powodem odpięcia układu jest próba likwidacji delikatnych szarpnięć między 2-3 tysiące obrotów - jest chyba lepiej albo to sugestia :P - nie pamiętam tego układu w SC.

Jeżeli ktoś doczytał do końca to dodam, że większość prac w jakimś mniejszym lub większym stopniu wpłynęła na poprawę pracy jednostki. Minimalnie spadło też spalanie przy tej samej co dziennej jeździe.
W najbliższym czasie zbliża mi się przegląd instalacji gazowej przy okazji wymiana filtrów od gazu czyszczenie ew. regulacja, co będę chciał połączyć z wymianą oleju, filtra i filtra powietrza. Zobaczymy czy to coś da.
mija
Profesjonalista
Avatar użytkownika
 
Posty: 578
Dołączył(a): Cz 20:01, 06 wrz 2012
Lokalizacja: EZG
Panda: 1,2 PB/LPG - 2003R
Imię: Michał

Re: Osiągi Pandy i Punto

Numer postu:#21  Postprzez Franek16i » N 15:07, 11 lis 2012

ja u siebie jak juz nie lata jak powinien wymiana swiec i kabli zalatwia sprawe:) ostatnio to juz ledwo 140 szedl:/, po wymianie lata jak szalony:), moze od poczatku jezdzone tak wolno i auto przymulone jest?:P wiem ze tez zawory jak sa podparte czy cos takiego to tez ma wplyw trzeba dobrze wyregulowac:)
Franek16i
Wymiatacz
Avatar użytkownika
 
Posty: 765
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Lublin
Wiek: 34
Panda: Pandolot 1.2 + NOS:)

Poprzednia strona

Powrót do Mechanika - problemy techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości

cron