Śrubka regulacji przy przepustnicy Panda

Coś stuka, coś puka - zajrzyj tutaj

Moderatorzy: Majkel_B, Pols

Śrubka regulacji przy przepustnicy Panda

Numer postu:#1  Postprzez Blusik » Wt 19:22, 01 lis 2022

Cześć
Widzę ze u siebie mam ta śrubkę obrobiona. Czyli ktoś tu coś grzebał.
Jak poprawnie ma być ustawione przepustnica ta śrubka. Ma być zamknięta ? Czy to jest Regulacja dodatkowa linki?
Obrazek
Blusik
Aktywny
Avatar użytkownika
 
Posty: 89
Dołączył(a): N 19:00, 29 gru 2019
Lokalizacja: Ruda Śląska
Wiek: 25
Panda: 1.1
Imię: Bartek

Re: Śrubka regulacji przy przepustnicy Panda

Numer postu:#2  Postprzez adam1965 » Wt 19:52, 01 lis 2022

Może ktoś chciał podnieść obroty przez lekkie uchylenie przepustnicy
adam1965
Profesjonalista
 
Posty: 409
Dołączył(a): Pt 7:43, 29 wrz 2017
Lokalizacja: Małopolska
Panda: 1.1
Imię: Adam

Re: Śrubka regulacji przy przepustnicy Panda

Numer postu:#3  Postprzez arnold » Wt 19:56, 01 lis 2022

Tego zasadniczo się nie powinno nigdy dotykać. Wolne obroty w Pandzie z gazem na linkę są robione przez obejście. Wydaje mi się, że na samej przepustnicy jest minimalny luz, żeby przepustnica się nie zakleszczyła.

Wysłane z mojego SM-G981B przy użyciu Tapatalka
arnold
Wymiatacz
 
Posty: 1380
Dołączył(a): So 17:22, 16 sie 2014
Lokalizacja: Gliwice
Wiek: 35
Panda: Była, a jest Dacia Duster 2020
Imię: Arnold

Re: Śrubka regulacji przy przepustnicy Panda

Numer postu:#4  Postprzez Blusik » Wt 20:14, 01 lis 2022

arnold napisał(a):Tego zasadniczo się nie powinno nigdy dotykać. Wolne obroty w Pandzie z gazem na linkę są robione przez obejście. Wydaje mi się, że na samej przepustnicy jest minimalny luz, żeby przepustnica się nie zakleszczyła.

Wysłane z mojego SM-G981B przy użyciu Tapatalka


Okej to jak to ustawić aby było ok ? Zamknąć przepustnice na 0 i tak ustawić aby się nie otwierała poprzez nacisk śrubki.
Blusik
Aktywny
Avatar użytkownika
 
Posty: 89
Dołączył(a): N 19:00, 29 gru 2019
Lokalizacja: Ruda Śląska
Wiek: 25
Panda: 1.1
Imię: Bartek

Re: Śrubka regulacji przy przepustnicy Panda

Numer postu:#5  Postprzez arnold » Wt 20:27, 01 lis 2022

Próbuj. Moim zdaniem też powinien zasnąć po odcięciu powietrza na bypass.

Wysłane z mojego SM-G981B przy użyciu Tapatalka
arnold
Wymiatacz
 
Posty: 1380
Dołączył(a): So 17:22, 16 sie 2014
Lokalizacja: Gliwice
Wiek: 35
Panda: Była, a jest Dacia Duster 2020
Imię: Arnold

Re: Śrubka regulacji przy przepustnicy Panda

Numer postu:#6  Postprzez Blusik » Wt 20:30, 01 lis 2022

arnold napisał(a):Próbuj. Moim zdaniem też powinien zasnąć po odcięciu powietrza na bypass.

Wysłane z mojego SM-G981B przy użyciu Tapatalka


A jak ty masz jeśli możesz sprawdzić. To po co zostawili możliwość regulacji jeśli wolne obroty są sterowane elektronicznie.

Zasnąć? Chyba jakiś błąd słownika
Blusik
Aktywny
Avatar użytkownika
 
Posty: 89
Dołączył(a): N 19:00, 29 gru 2019
Lokalizacja: Ruda Śląska
Wiek: 25
Panda: 1.1
Imię: Bartek

Re: Śrubka regulacji przy przepustnicy Panda

Numer postu:#7  Postprzez arnold » Wt 20:37, 01 lis 2022

Dwa lata nie mam tego samochodu. Przepustnica była zamknięta. Zgasnąć, literówka. Klapka nie reguluje wolnych, prawdopodobnie Janusz włożył paluchy tam gdzie nie trzeba.

Wysłane z mojego SM-G981B przy użyciu Tapatalka
arnold
Wymiatacz
 
Posty: 1380
Dołączył(a): So 17:22, 16 sie 2014
Lokalizacja: Gliwice
Wiek: 35
Panda: Była, a jest Dacia Duster 2020
Imię: Arnold

Re: Śrubka regulacji przy przepustnicy Panda

Numer postu:#8  Postprzez Blusik » Wt 21:28, 01 lis 2022

arnold napisał(a):Dwa lata nie mam tego samochodu. Przepustnica była zamknięta. Zgasnąć, literówka. Klapka nie reguluje wolnych, prawdopodobnie Janusz włożył paluchy tam gdzie nie trzeba.

Wysłane z mojego SM-G981B przy użyciu Tapatalka


Chodzi mi o silniczek krokowy który reguluje obrotowy.
Czy to pozostałość bo starych silnika rodziny fire gdzie Regualcja obrotów odbywala się ręcznie
Blusik
Aktywny
Avatar użytkownika
 
Posty: 89
Dołączył(a): N 19:00, 29 gru 2019
Lokalizacja: Ruda Śląska
Wiek: 25
Panda: 1.1
Imię: Bartek

Re: Śrubka regulacji przy przepustnicy Panda

Numer postu:#9  Postprzez arnold » Śr 17:43, 02 lis 2022

Wolne obroty reguluje bypass, silnik krokowy ustawia grzybe w kanale obejściowym. W monowtryskach Boscha krokowiec uchylał przepustnicę, tak dla przykładu. Śrubka jest po to żeby była możliwa była kompensacja rozbieżności produkcyjnych i może żeby wskazania potencjometru były ok?

Wysłane z mojego SM-G981B przy użyciu Tapatalka
arnold
Wymiatacz
 
Posty: 1380
Dołączył(a): So 17:22, 16 sie 2014
Lokalizacja: Gliwice
Wiek: 35
Panda: Była, a jest Dacia Duster 2020
Imię: Arnold

Re: Śrubka regulacji przy przepustnicy Panda

Numer postu:#10  Postprzez adam1965 » Śr 19:44, 02 lis 2022

Blusik napisał(a):To po co zostawili możliwość regulacji jeśli wolne obroty są sterowane elektronicznie.


To jest fabryczna regulacja .
Resztą steruje krokowiec ( sterowany sterownikiem) i kierowca.
Jedź do diagnosty , powiedz w czym problem i on na analizatorze powinien ją ustawić jak należy
adam1965
Profesjonalista
 
Posty: 409
Dołączył(a): Pt 7:43, 29 wrz 2017
Lokalizacja: Małopolska
Panda: 1.1
Imię: Adam

Re: Śrubka regulacji przy przepustnicy Panda

Numer postu:#11  Postprzez Blusik » Śr 20:55, 02 lis 2022

adam1965 napisał(a):
Blusik napisał(a):To po co zostawili możliwość regulacji jeśli wolne obroty są sterowane elektronicznie.


To jest fabryczna regulacja .
Resztą steruje krokowiec ( sterowany sterownikiem) i kierowca.
Jedź do diagnosty , powiedz w czym problem i on na analizatorze powinien ją ustawić jak należy


No właśnie co on ma ustawić ta śrubka bo sam nie wiem co mu powiedzieć.
Blusik
Aktywny
Avatar użytkownika
 
Posty: 89
Dołączył(a): N 19:00, 29 gru 2019
Lokalizacja: Ruda Śląska
Wiek: 25
Panda: 1.1
Imię: Bartek

Re: Śrubka regulacji przy przepustnicy Panda

Numer postu:#12  Postprzez arnold » Śr 21:27, 02 lis 2022

https://youtu.be/y0ZSGjYim78
Na filmiku widać jak jest zamknięta przepustnica. Pokazane też jest jak to wygląda podczas czyszczenia. Trzeba ustawić na pałe, żeby przepustnica się nie zakleszczyła np. z luzem 0.05 i nie łapał lewego powietrza, a krokowiec radził sobie z regulacją obrotów. A na sam początek sprawdzić, czy jest czysta.

Wysłane z mojego SM-G981B przy użyciu Tapatalka
arnold
Wymiatacz
 
Posty: 1380
Dołączył(a): So 17:22, 16 sie 2014
Lokalizacja: Gliwice
Wiek: 35
Panda: Była, a jest Dacia Duster 2020
Imię: Arnold

Re: Śrubka regulacji przy przepustnicy Panda

Numer postu:#13  Postprzez adam1965 » Cz 18:09, 03 lis 2022

Blusik napisał(a):No właśnie co on ma ustawić ta śrubka bo sam nie wiem co mu powiedzieć.


Na analizatorze spalin na wolnych obrotach odpowiedni skład spalin.
Ludzie którzy remontują przepustnice wiedzą jakie są podstawowe nastawy a czy diagnosta będzie wiedział ?
Tego Ci nie powiem.Ale podstawa to to że na analizatorze wyjdzie czy jest odpowiedni skład spalin
adam1965
Profesjonalista
 
Posty: 409
Dołączył(a): Pt 7:43, 29 wrz 2017
Lokalizacja: Małopolska
Panda: 1.1
Imię: Adam


Powrót do Mechanika - problemy techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

cron