Numer postu:#4 przez zibi63 » Śr 21:18, 18 cze 2014
Temat do głębokiego przemyślenia. Podstawowa sprawa, to nie podałeś przebiegu auta. Przy bardzo dużych raczej nie stosuje się zmiany oleju na mniejszej lepkości. Silniki Fire 1.1 i 1.2 (starsza wersja o mocy 60 KM) mają zalecany olej 10w40 , bo są to dość proste i niewysilone konstrukcje (czytaj nie stawiające wysokich wymagań eksploatacyjnych). Półsyntetyk spisuje się w nich doskonale. Oczywiście mam tu na myśli olej dobrej marki i terminowe wymiany. Z własnego doświadczenia mogę tylko podać, że poprzednio miałem sc 0,9 i przy 140 tkm zastosowałem olej Mobil 2000 10w40 (poprzednio był początkowo minerał vs, potem półsyntetyki- selenia, quaker, midland). Na mobilu silnik zużywał o połowę mniej oleju (poprzednio 1l na 10 tkm, po zmianie 0,5 l na 10 tkm). Tak więc warto przemyśleć, czy nie lepiej zalać dobry półsyntetyk , który i tak zapewni przelot rzędu 300 tkm, czy eksperymentować z syntetykiem, który może i zapewni lepsze warunki pracy, ale Ty tego i tak nie doczekasz, bo wątpię byś tak długo eksploatował Pandę ( chyba, że się mylę). W tym przypadku to raczej sztuka dla sztuki. Można zaoszczędzić kasę i przeznaczyć ją na wymianę uszczelki pod głowicą jak olej będzie porządnie wywalało.