ELD w 4x4
Napisane:
N 22:50, 22 lut 2015
przez Regis
Piszę tu w imieniu kumpla który szykuje się do kupna Pandy 4x4. Orientuje się ktoś jak to jest z funkcją ELD która znajduje się w Cross'ie a w Climbingu lub w 4x4 już nie? Czy to jest sprawa przełącznika + osiowania (jak z licznikiem) czy może faktycznie tylny most będzie się różnił budową i dodatkowo funkcją elektronicznej blokady dyfru? Dla kumpla ta funkcja musi być, lecz różnica cenowa pomiędzy climbingiem a crossem jest... znaczna
Re: ELD w 4x4
Napisane:
Pt 20:52, 27 lut 2015
przez przetwornica
"ELD jest systemem wspomagającym jazdę na podłożu o niskiej przyczepności (śnieg, lód, błoto, itp.) poprzez przyhamowanie koła o śladowej trakcji, (albo poślizgu większym niż innego koła), przekazując moment obrotowy na koło lepiej „trzymające się" nawierzchni. Funkcja ta może być aktywowana ręcznie przyciskiem obok dźwigni selektora biegów i działa przy prędkości poniżej 50 km/h." - cytat z fiat.pl/...
Nie jest to sprawa wyłącznika + osiowania, to jest zawarte w module ABS, jeśli masz ESP, to ELD jest jakby zawarte w ESP.
Dyfry są takie same, tylko pompa ABSu przyhamowuje ślizgające się koło, dzięki czemu pozostałe dostają większy moment.
Jak się jeździ po śniegu na letnich oponach, to się cały czas włącza, bajeczna sprawa, tylko mocno zużywa klocki i tarcze.
Re: ELD w 4x4
Napisane:
Pt 21:47, 27 lut 2015
przez Regis
czyli po prostu jest to jakby elektroniczna blokada dyfra rozwiązana przez ABS
Re: ELD w 4x4
Napisane:
Pt 23:47, 27 lut 2015
przez arnold
Na tym polega ELD. Nie tyle sam ABS co cały ESP. W samochodzie pokroju Pandy więcej nie jest potrzebne, a wszytko ma swoje zalety i wady.
Re: ELD w 4x4
Napisane:
So 11:38, 28 lut 2015
przez Regis
to, że nie jest potrzebne to wiem
Zastanawia mnie tylko ciągle, czy mając 4x4 Climbing z ESP jestem w stanie dorzucić ELD
Re: ELD w 4x4
Napisane:
N 9:42, 01 mar 2015
przez przetwornica
Mi się wydaje, że jeśli jest ESP to i tak przyhamowuje buksujące koło, ale pewności nie mam bo wg VIN w mojej jest i ESP i ELD.
Panda musi być z importu z europy zachodniej. Koledzy, którzy pracują w Tychach mówili, że na polski rynek te opcje były niedostępne.