Strona 1 z 1
Napięcie Ładowania 10,2V
Napisane:
N 11:41, 22 lut 2015
przez darkos
Dwa dni temu auto nie odpaliło. Podładowałem aku na prostowniku i niby wszystko OK. Panda odpaliła. Wczoraj wieczorem sprawdziłem napięcie ładowania. Na klemach przy włączonym silniku było 10,2 V. Bez aku było tyle samo. Co może być przyczyną?
Re: Napięcie Ładowania 10,2V
Napisane:
N 12:17, 22 lut 2015
przez arnold
Przyczyny należy szukać przy alternatorze- tak czy siak wina leży w szczotkotrzymaczu- regulatorze(to jest jeden zespół), ewentualnie skontrolować samo podłączenie. Przed pracami należy odłaczyć akumulator, żeby nie zrobić zwarcia. Radzę żebyś jednak się udał z tym do mechanika, najlepiej zaufanego.
Re: Napięcie Ładowania 10,2V
Napisane:
N 14:25, 22 lut 2015
przez rosomak
Tak jak pisze "arnold' sprawdź alternator, albo pękł korpus(obudowa) jest to częsta usterka w fiatowskich alternatorach. Naprawa może być nieopłacalna, lepiej kupić altek po regeneracji i samemu wymienić.
Re: Napięcie Ładowania 10,2V
Napisane:
N 16:25, 22 lut 2015
przez arnold
Raz kupiłem za 120 złoty altek, w starym szumią łożyska. Jak policzyłem koszt części, to wolałem dać inny alternator, przynajmniej nie muszę martwić się pierścieniami ślizgowymi, a za te pieniądze to nawet jak zrobi tylko 50 tys. to nie ma tragedii.
Re: Napięcie Ładowania 10,2V
Napisane:
N 17:43, 22 lut 2015
przez darkos
Alternator wymieniłem 3 lata temu, bo pękł.
Przed chwilą sprawdziłem napięcie przez Multiecuscan. Przy wyłączonym silniku U=11.2V, a przy załączonym silniku 13.7V. I to bez względu czy ze światłami, dmuchawą na maxa i ogrzewaniem tylnej szyby, czy bez.
Re: Napięcie Ładowania 10,2V
Napisane:
N 20:48, 22 lut 2015
przez arnold
Możesz napięcie sprawdzić bezpośrednio na alternatorze. Akumulator dętka też może zafałszować pomiar, ale nie do 11 z groszem.
Re: Napięcie Ładowania 10,2V
Napisane:
So 10:51, 28 lut 2015
przez mipan
darkos napisał(a): Przy wyłączonym silniku U=11.2V, a przy załączonym silniku 13.7V. I to bez względu czy ze światłami, dmuchawą na maxa i ogrzewaniem tylnej szyby, czy bez.
To świadczy o tym, jak kiepska jest dokładność tego rodzaju sprawdzenia. Pomiar należy wykonać porządnym miernikiem cyfrowym na klemach akumulatora, a jeśli są podejrzenia co do połączeń, to również na alternatorze.
Wygląda na uszkodzenie regulatora napięcia lub całego alternatora.